"Letos bychom měli proinvestovat devět set milionů korun, jak jsme se dohodli se zhotovitelem," uvedl náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty Karel Janků.
Odstavné vlakové nádraží včetně nové myčky kolejových vozidel za 2,73 miliardy korun by mělo být v blízkosti nádraží Horní Heršpice dokončeno zhruba do roka.
Stavba odstavného nádraží začala v říjnu 2007. V současné době pracuje sdružení stavebních společností OHL ŽS a Skanska na stavbě podjezdu v Sokolově ulici. V pátek dělníci demontovali lávku spojující Bohunickou a Sokolovu ulici, která chodcům k přechodu nad železničními tratěmi sloužila téměř padesát let.
Pokračují ve stavbě myčky s kolejištěm. Letos v září by měl být dokončen podchod pro zaměstnance.
Projekt se zbrzdí aspoň o půl roku
Při stavbě odstavného nádraží dělníci položí čtrnáct kilometrů nových kolejí, zabudují 42 výhybek, zrekonstruují tři mosty a postaví devět nových mostů. Vybudují i dva podchody a jeden silniční most.
Provozu na dráze bude sloužit nové zabezpečovací zařízení ve dvou stanicích a to stávající projde úpravou. Součástí projektu je stavba nových provozních budov, šesti trafostanic, téměř padesáti nových osvětlovacích stožárů a zhruba kilometru protihlukových stěn.
Po dokončení odstavného nádraží by se mělo začít se stavbou nového osobního vlakového nádraží, které souvisí s obřím projektem Jižního Centra.
Na dvousethektarovém území od stávajícího hlavního nádraží směrem na jih by mělo do roku 2015 vzniknout nové město. Projekt s rozpočtem zhruba 20 miliard korun loni v prosinci kvůli procesním chybám přišel o územní rozhodnutí a jeho příprava se může minimálně o půl roku zpozdit.