"Z čistě ekonomického hlediska byla linka spíše prodělečná," komentovala mluvčí společnosti Job Air Central Connect Airlines Hana Georgiánová.
Ještě na konci loňského října byla přitom společnost s linkou spokojená a slibovala harmonogram na další sezónu. "V tomto roce jsme se rozhodli zaměřit na pravidelné regionální linky," zdůvodnila změnu Georgiánová.
Linka do ZadaruČesko-chorvatská linka začala fungovat na začátku června 2010. Létala o prázdninách každý čtvrtek a neděli v jedenáct dopoledne z Ostravy. O hodinu později, po mezipřistání v Brně, pokračovala do Zadaru. Malý stroj dokázal najednou přepravit dvaatřicet lidí. Za letenku z Brna do Zadaru a zpět včetně všech poplatků zaplatili cestující necelých šest tisíc korun. |
Zrušení linky však podle ní nemusí být konečné. "Všechno je v pohybu, tyto věci se neustále mění," dodala mluvčí.
Analytik: Zadar je moc blízko, aby byl o linku zájem
Zrušení linky se podle analytika společnosti Cyrrus Ondřeje Moravanského dalo očekávat. "Potvrdilo se, že linka neměla předpoklady k tomu, aby se uživila," řekl. Zadar je podle něj moc blízko na to, aby linku využívalo dost lidí.
Alternativu za zrušenou linku už pro letošní sezónu tuřanské letiště sjednat nestihlo. "Náhradu za Zadar je pozdě hledat. Ale jsou tady pravidelné linky, které se s novým letovým řádem rozjely, například Alicante a Řím," řekl ředitel tuřanského letiště Tomáš Plačka.
Navýšil se i počet spojů do italského Bergama nebo na londýnské letiště Luton, a v plánu letiště je i linka do Černé Hory. "Letní provoz je zajištěn dobře," poznamenal ředitel. Obnovení linky do Chorvatska letiště na další sezónu zvažuje, záleží však i na tom, jaký o ni bude zájem.