"Obdobná opatření zavádí SŽDC v posledních dvou třech letech," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Dodal, že teplotní pomalé jízdy jsou zaváděny každoročně a jsou způsobené stárnutím infrastruktury.
Snížení rychlosti může podle Hally v extrémním případě dosáhnout až k povolenému průjezdu rychlostí pět až deset kilometrů v hodině, obvyklé je však snížení na rychlosti mezi 30 až 50 kilometry.
Rychlostní omezení závisí u konkrétních úseků na posudku odpovědného traťmistra. Tato omezení se týkají zejména problematických míst - například u mostů, přejezdů a propustků, které jsou mnohdy dlouhé jen desítky metrů.
V horku hrozí špatně uchycené kolejnice vybočením. Kontrola upevnění kolejí, kterou SŽDC uskutečnila v průběhu června, odhalila množství problematických úseků. Nejvíce byly úchyty poškozené na trati mezi Brnem a Přerovem, kde na některých úsecích objevila závady na 65 procentech úchytů kolejnic.