Službu s názvem Ageo.cz plánuje spustit na přelomu června a července internetový podnikatel Marc Westermann. Ten stál už dříve za projekty slevového portálu KuponPlus a za rozvozem jídel z restaurací pod hlavičkou JídloTEĎ.
I jeho nová služba bude rozvážet přímo k zákazníkovi domů - tentokrát ale půjde o drogerii. V Praze hodlá rozvážet nákupy do devadesáti minut od objednání.
Ve zbytku Česka zatím druhý den po objednávce. Mezi konkurencí je ale v tuto chvíli služba výjimečná i v tom, že má (alespoň v této pomalejší verzi) zasáhnout opravdu území celého Česka.
Na výběr má být z dvaceti tisíc položek. „Díky tomu, že se Ageo bude zaměřovat pouze na drogerii, nabídne zákazníkům velký výběr originálního zboží a nižší ceny, než jsou ty běžné i akční kdekoliv jinde,“ slibuje ambiciózně Westermann.
Na trhu začíná být těsno
Ačkoli je prvním, kdo se v takovém rozsahu věnuje rychlému rozvozu drogerie, konkurenci na trhu už má. Drogerii totiž na základě on-line objednávek rozváží k zákazníkům i služby, které jsou známé spíše jako dovozy potravin. Ty se od sebe většinou velmi mírně liší cenou položek, více potom způsobem rozvozu a šíří pokrytého území.
Způsob rozvozu | Cena | |
---|---|---|
Tesco Potraviny on-line | druhý den od objednávky | 49 - 99 Kč |
Rohlik.cz | do 90 minut | 45 - 99 kč |
Košík.cz | od 2 hodin od objednávky | 49 Kč |
druhý den | zdarma | |
Kolonial.cz | druhý den | zatím zdarma (akce) |
Ageo.cz | do 90 minut (Praha) | 89 - 99 Kč |
druhý den (zbytek ČR) | 89 - 99 Kč | |
zdroj: údaje firem |
Mezi nimi je nejstarší služba Teska, která funguje od roku 2012 a zboží sváží zákazníkům druhý den od objednávky. Služba kromě Prahy pokrývá i střední a východní Čechy, Plzeňsko, Liberecko, okolí Brna a jih Moravy u hranic s Rakouskem. Šíře i cena sortimentu koresponduje s vybranými hypermarkety Tesco.
Ostatní služby jsou zatím aktivní jen v Praze či těsně za jejími hranicemi. Sem patří Rohlik.cz Tomáše Čupra. Ten rozváží už do devadesáti minut od objednávky a ještě tento měsíc se plánuje rozšířit i do Brna.
Kamenné supermarkety stále drtivě vedou
Rohlík.cz je také jediným, kdo v tento moment uvádí konkrétnější čísla. Podle Čupra nyní denně rozveze tisíc nákupů, letos očekává obrat 400 milionů korun a příští rok miliardu. Pro srovnání: jednotlivé velké kamenné maloobchodní řetězce utrží v Česku za rok nižší desítky miliard korun. On-line obchod ale v Česku všeobecně roste rychleji než ten klasický.
Chcete potraviny vždy nakupovat levněji?Na portálu AkčníCeny.cz pro vás každý den vybíráme ty nejlepší nabídky z letáků potravin a drogerie. Inspirujte se, naplánujte, kde nakoupíte a ušetřete na každém nákupu. |
Novinkou na internetovém trhu je od tohoto týdne projekt Kolonial.cz, za kterým stojí E-commerce Holding, tedy investoři skupiny Rockaway a miliardáři Patrik Tkáč s Danielem Křetínským. Šéfem projektu je dlouholetý ředitel Globusu Petr Vyhnálek. Od letošního května potom po Praze rozváží nákupy i služba Košík.cz.