Projít se po náměstí Svobody, vyfotit se u časostroje, navštívit vědecké centrum Vida!, podívat se na zvířata v zoo, navečer si zakoupit lístek do Národního divadla a po něm se zastavit na drink do některého z brněnských barů.
Podobně zná většina Brňanů své město a právě tak se ho vedení rozhodlo představovat turistům na cestovních veletrzích Go a Regiontour, které začaly ve čtvrtek na brněnském výstavišti a potrvají až do neděle.
„Nechceme srovnávat Brno s městy, jako jsou Praha a Vídeň, nechceme z něj udělat masovou turistickou destinaci,“ prohlásila radní pro cestovní ruch Petra Rusňáková (ANO) s tím, že zájemce se pokusí nalákat především na specifickou atmosféru Brna.
V hledáčku mladí a pracující
Podle nové marketingové strategie města zacílí hlavně na mladé dospělé, ale také na ty, co přijeli kvůli práci anebo trpí takzvaným syndromem prázdného hnízda. Tedy na páry, kterým se odstěhovaly děti. Zároveň se pracovníci města zaměří na to, aby se zde turisté zdržovali více než jen jeden či dva dny.
Jak se na veletrzích v Brně prezentují ostatní kraje
|
To je Brno, zní hlavní slogan strategie. Vznikne k němu i stejnojmenná příručka, v níž cestovatelé najdou pozvánky na nejzajímavější místa. Třeba do brněnského podzemí. Loni se do Kostnice u svatého Jakuba, Labyrintu pod Zelným trhem a Mincmistrovského sklepa přišlo podívat přes 70 tisíc lidí.
Turistické informační centrum města Brna (TIC) proto připravuje pod historickým centrem několik nových adrenalinových zážitků.
„Půjde o těžce přístupné trasy. Lidé vyloženě polezou kanálovou šachtou. Poskytneme k tomu i speciální vybavení – obuv, čelovku nebo kabát. Vstup bude na vlastní nebezpečí,“ upozornila šéfka TIC Jana Janulíková.
Konkrétní trasy se teprve plánují, jedna by však mohla být u Petrova. Na první z nich mají zájemci vyrazit do léta.
Brno je město studentské, a protože v létě se do školy nechodí, jeho ulice se vyprazdňují a utichá i kulturní život. V srpnu to má změnit festival Maraton hudby Brno. Po loňském úvodním ročníku ho letos pořadatelé chtějí nachystat ve velkém.
„Akce se budou odehrávat v tradičních prostorách, tedy v koncertních sálech, opeře, ale také na ulicích, náměstích, parcích či kavárnách. Představíme i brněnskou klubovou scénu,“ nalákala už nyní Janulíková na druhý srpnový víkend. Žánry podle ní budou zastoupeny rozmanitě – od folkloru přes alternativní hudbu až po rock a pop.
Zlepšení se ještě v první půli roku má dočkat web Go to Brno, aby byl návštěvnicky atraktivnější. Turisté na něm dostanou možnost zakoupit si BrnoPass.
Může mít podobu fyzické karty, kterou získají v informačních centrech, nebo jej lze užívat jen on-line prostřednictvím mobilních telefonů. Na BrnoPass si uživatelé výhodně koupí vstupy na památky. Vyberou si z předem naplánovaného balíčku, nebo si jednotlivé atrakce určí sami.
Kraj ve znamení baroka
Na výstavišti se Brno prezentuje hned vedle expozice Jihomoravského kraje. Ten se představuje tradičně jako region vína, cimbálové muziky a folkloru. Návštěvníci se však také dozví, že ve Znojmě vzniká Muzeum pivovarnictví nebo že vinařský expres Vinobus od května do října pojede až do Schrattenbergu.
Stejně jako se loni oslavoval Karel IV. a Lucemburkové, tématem letošního roku vyhlásila státní agentura CzechTourism období baroka. Jihomoravská Centrála cestovního ruchu vytvořila webové stránky baroko. jizni-morava.info, kde láká třeba na klášter v Rajhradě, poutní kostely ve Vranově u Brna, Sloupě, Křtinách či zámky ve Slavkově, Miloticích a Lednicko-valtickém areálu.