Hnutí ANO považuje výstavbu nového nádraží v prostoru dnešního dolního nádraží za ekonomicky výhodnější než variantu v centru pod Petrovem.
„Tato varianta je zakotvena v územním plánu Brna, má dokumentaci pro územní rozhodnutí, rozpracovanou dokumentaci pro stavební povolení, zaručuje zapojení vysokorychlostních tratí a konečně vychází ekonomicky lépe než varianta, která počítá s umístěním nádraží v prostoru dnešního pátého a šestého nástupiště,“ vysvětlil člen krajského předsednictva ANO Jan Nečas. Ten je zároveň předsedou výboru pro dopravu a územní plánování jihomoravského zastupitelstva.
Nádraží v centru prosazují v koalici především zelení, Žít Brno jasné stanovisko zatím nevyjádřilo.
Podle Hollana je však oznámení o podpoře jedné z variant ze strany hnutí ANO porušením koaličních dohod. Proto odpoledne i s ostatními náměstky zamířil za primátorem Petrem Vokřálem (ANO).
„Jdeme se primátora zeptat, zda se s tímto usnesením ztotožňuje. Pokud se postaví za rozhodnutí jejich krajského předsednictva, budeme to řešit na úrovni koalice,“ reagoval Hollan, jenž se domníval, že právě koalice vydá k poloze nádraží společné rozhodnutí.
Primátor se na společné schůzce vyjádřil, že se s postupem jihomoravského předsednictva ANO neztotožňuje.
„Nevěděl o něm a nejsou jím nijak vázaní, tudíž pokračuje postup, jaký je diskutován v rámci koalice a stanoven v koaliční smlouvě,“ konstatoval Hollan po jednání.