Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bez lžičky se nedá vypít. Mladý Brňan slaví úspěch s alkoholovým želé

  11:02aktualizováno  11:02
Když v kanceláři sáhne pro panáka, nikdo mu neřekne ani slovo. Třiadvacetiletému Tomáši Pelikánovi z Brna se splnil sen. Založil si vlastní firmu, která prodává malé alkoholické drinky. Netradiční jsou nejen díky své barvě, ale i proto, že se pojídají lžičkou. Jsou totiž z tuhého želé.

Jeden ze zakladatelů firmy Alkoholové želé Tomáš Pelikán. | foto: Tomáš Kvapilík, 5plus2.cz

"Do konce roku bychom se chtěli rozšířit po celé republice, abychom se dostali do povědomí lidí. Postupně bychom chtěli prorazit i do supermarketů," plánuje mladý podnikatel.

Pestrobarevné panáky

  • želé má standardní objem 50 ml, polovinu tvoří alkohol, polovinu nealko

  • může mít různé tvary i barvy

  • v nabídce jsou sekty s džusem (snímek nahoře), gin s tonicem, tequila se spritem, morgan s colou a další

Reakce zákazníků mu zatím elán jen dodávají. Alkoholové želé už zažilo premiéru na akcích v Zaječí, Blansku či Břeclavi.

"Devadesát procent lidí želé s alkoholem vůbec nezná. Hned ho každý zkouší otočit vzhůru nohama, ale želé se ani nehne," dodává s úsměvem.

Alkoholové želé se prodává už i v kavárnách

Se svým společníkem Michalem Doubkem ale necílí jen na jednorázové večírky. V nejbližší době by se alkoholové želé mělo objevit v nápojovém lístku tří barů a dvou kaváren v Brně. Kdokoli si panáky s jednotnou cenou 35 korun může objednat i domů na soukromou party.

Fotogalerie

"Nabídka je široká. Máme celkem dvanáct druhů želé, které vždy z poloviny tvoří nealko a z poloviny vybraný likér jako vodka, gin, jägermeister či tequila," přiblížil Pelikán.

Inspiraci mu přinesl seriál Přátelé, kde se alkoholové želé objevilo v jedné epizodě. Když po čtyřech letech zjistil, že v Česku tento druh osvěžení stále nikdo nevyrábí a neprodává, pustil se do podnikání.

"Ze začátku tomu nikdo nevěřil, kavárny mě odmítaly. Teď se mi ti lidé sami ozývají, což je pro mě velká satisfakce. Vždy jsem chtěl mít vlastní výjimečnou firmu. Plním si sen," řekl muž, jenž už si vysloužil přezdívku Želé král.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Someliérka Kateřina Kostrhounová nejen rozumí vínu, ale taky dovede netradičně...
Hosté občas nevěřícně koukají, jak můžu rozumět vínu, líčí someliérka

Umí rozeznat mnoho vín a na soutěžích směle konkuruje mužům. I tím, že klidně usekne hrdlo sektu lahvičkou od parfému. Přesto se someliérka Kateřina...  celý článek

Handicapovaný slovenský student František Milan vyrazí díky stipendiu od...
U úřadů narazil. K cestě do Číny pomohla nemocnému studentovi univerzita

Získal možnost vyjet na prestižní pobyt do Číny. Na vysněnou cestu se však handicapovaný Slovák František Milan málem nevydal, protože mu slovenské úřady...  celý článek

Ilustrační foto
Zlaté časy pro dělníky. Firmy se předhánějí v lepších nabídkách

Žádná dlouhá výběrová řízení na několik kol. Kdo přijde z ulice, pohovor podstoupí okamžitě a do druhého dne ví, zda může nastoupit. Taková je rvačka o dělníky...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.