Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jediná žena mezi muži ještě na body v Moto3 nedosáhla, ale lepší se

  15:40aktualizováno  15:40
Upozorňuje na sebe nejen výstředně růžovou helmou a startovním číslem. Šestnáctiletá Ana Carrascová ze Španělska je letos také jedinou ženou v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů.

Koncem srpna bude Ana Carrascová bojovat na Masarykově okruhu v Brně. | foto: Profimedia.cz

Kromě nezaměnitelné výstroje se pyšní i několika dalšími primáty. Jako první žena se postavila na startovní rošt v nově vzniklé kubatuře Moto3. V roce 2011 se rodačka z Murcie zapsala také do historie španělského šampionátu CEV, kde jako první žena ve stopětadvacítkách dokázala dojet na bodované pozici.

I tak byl pro motocyklový svět šok, když dostala nabídku od týmu Calvo jezdit v mistrovství světa. Společně se stájovým kolegou Maverickem Viňalesem sedlají KTM.

Šestnáctiletá Ana Carrascová ze Španělska je jedinou ženou v seriálu...

Španělka Ana Carrascová

Zatímco o dva roky starší Španěl bojuje o titul světového šampiona, Carrascová se o první světové body zatím snaží marně. "Taky jsme nad tou nevyrovnaností přemýšleli. Vždycky ale záleží na rozhodnutí manažera. Určitě tam jde o peníze i o prestiž, že je jediná holka," myslí si český zástupce v šampionátu Moto3 Jakub Kornfeil.

Místo stupňů vítězů má jediná žena v seriálu daleko skromnější plány. "Cílem je být mezi prvními patnácti. Nemůžu očekávat více, protože musím získat ještě spoustu zkušeností," uvědomuje si mladá Španělka, jejímž nejlepším výsledkem je devatenácté místo z francouzského Le Mans.

Přesto na sebe jediná pravidelná zástupkyně něžného pohlaví v šampionátu strhává pozornost. "Tím, že jsem žena, je na mě trochu větší tlak. Každý se se mnou porovnává, jestli je lepší nebo horší," všímá si teenagerka, která se nepovažuje za unikát. "Vždyť než jsem se narodila, už mnoho žen přede mnou závodilo."

Koncem srpna se mladá Španělka ukáže v Brně

Ženy za řídítky v nejprestižnějším seriálu skutečně nejsou výjimkou. Před několika lety mohli čeští fanoušci držet palce třeba Markétě Janákové, která odjela několik závodů ve stopětadvacítkách. Nejen ona však výsledkovou díru do světa neudělala.

Seriál k Velké ceně v Brně

Před motoristickou událostí roku bude MF DNES a iDNES.cz denně přinášet seriál s informacemi a zajímavostmi k Velké ceně.

Odjakživa se však závodnice ve startovním poli těší velkému zájmu. "Myslím si, že to zvládá lehce. Moc dobře totiž ví, že je jediná holka. Sice asi nikdy nebude mít na ty nejlepší, ale zasluhuje si obdiv, jak dokáže při závodě přemýšlet. Navíc dělá velké progresy," chválí svou soupeřku Kornfeil.

Vzrůstající výkonnost bude mít Carrascová možnost potvrdit ve druhé polovině sezony. Na první světové body v její krátké kariéře může zaútočit i na Masarykově okruhu, kam šampionát zavítá na konci srpna. A nejen v Brně by si mohla vyjet kontrakt pro další ročník.

"Moje další sezona se bude odvíjet podle toho, jak skončí ta letošní," tuší Španělka. "Zatím vím jen to, že chci pokračovat ve stejném týmu. A doufám, že bych se už mohla pohybovat v první polovině startovní listiny."

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.