Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šlapanice nejvíc trápí doprava. Koncepci vedení sepsalo, parkování nezlepšilo

  18:42aktualizováno  18:42
Na rozdíl od většiny měst na Brněnsku si šlapaničtí radní sestavili po volbách v roce 2010 programové prohlášení. Redakce vybrala jeho nejdůležitější body, mezi které patří zlepšení dopravy i likvidace staré ekologické zátěže, a zanalyzovala je. Jak se koalici podařilo sliby dodržet?

Areál firmy ICEC straší Šlapanice starou ekologickou zátěží. | foto: ICEC

MF DNES shrnula stav plnění slibů politiků ve městech na Brněnsku. Jako poslední zbývají Šlapanice, kde vedení města chtělo zlepšit parkování a opravit městské budovy.

Koalice složená z KDU-ČSL, ČSSD a TOP 09 se po minulých volbách zavázala, že bude pokračovat v pozitivních krocích a dosavadní práci svých předchůdců.

„Najdeme komplexní řešení dopravy ve městě, aby byla jízda Šlapanicemi plynulejší a bezpečnější. Zasadíme se o napojení dopravy na Brno.“

Analýza slibů: Šlapanice

koalice KDU-ČSL, TOP 09 a ČSSD

Co se povedlo 

  • sepsat koncepci dopravy 
  • zlepšit prostředí hřbitova

Co se nepovedlo 

  • zlepšit plynulost a bezpečnost dopravy 
  • zlikvidovat starou ekologickou zátěž 
  • zkvalitnit parkování

Podle starosty Jaroslava Klašky (KDU-ČSL) zastupitelé projednali a schválili koncepci dopravy, jejíž součástí je stavba obchvatů i řešení parkování. „Každá ulice bude mít svůj návrh řešení dopravy, který projednáme s místními obyvateli. Nyní jsme se zaměřili na ulice Ponětovskou a Karla Čapka. Projekty dalších ulic máme připravené,“ přiblížil.

Opoziční zastupitelka Michaela Trněná (Čisté Šlapanice) potvrdila, že koncepci dopravy sice vedení radnice zpracovalo, ale její uskutečnění je v nedohlednu.

„Lidé žádají celé volební období o poměrně jednoduché přechody pro chodce nebo jejich osvětlení. Žádný z nich město neudělalo. Ani napojení na Brno neexistuje,“ oponovala Trněná. Výtky Trněné potvrzuje i další opoziční zastupitel Aleš Karásek (Změna pro Šlapanice). „Žádné komplexní řešení vedení radnice nenašlo. Doprava je naopak méně plynulá i méně bezpečná,“ kritizuje.

„Zrekonstruujeme kulturní dům Bedřichovice, Dům služeb v Čechově ulici, opravíme městské objekty včetně hřbitova a veřejných prostranství.“

Kulturní dům v Bedřichovicích už město opravuje. „Základní školu a mateřské školy, budovu městského úřadu a obřadní síň na hřbitově jsme už zrekonstruovali. Postupně vytváříme také důstojnější prostředí hřbitova. Stejně tak jsme již opravili další veřejná prostranství - jako třeba městský park,“ nastínil kroky vedení města starosta.

Politické sliby po čtyřech letech

Před blížícími se komunálními volbami jihomoravská redakce MF DNES postupně zveřejne analýzy, jak se podařilo v uplynulých čtyřech letech naplnit sliby politiků v okresních městech v kraji a největších městech Brna-venkova.

Jak dopadla další města?

Brno
Vyškov
Blansko
Hodonín
Břeclav
Znojmo
Tišnov
Šlapanice (právě čtete)

Karásek oponuje, že vedení města na hřbitově udělalo jen drobné úpravy, stejně jako na několika malých místech ve městě. „Jsou to ale naprosto bezvýznamné investice,“ míní.

„Zlepšíme péči o životní prostředí - postaráme se o likvidaci staré ekologické zátěže a revitalizaci území se zelení v areálu ICEC.“

Starosta Klaška tvrdí, že se město snažilo udělat vše, co mohlo. „Areál bývalých papíren, dnes společnosti ICEC, nevlastní město. Proto nemůžeme ekologickou zátěž řešit přímo. Nicméně už jsme jednali s vlastníkem, provádí se pravidelné kontroly. Město neustále apeluje na okamžité a co nejpreciznější odstranění ekologické zátěže,“ obhajuje radnici.

Podle opoziční zastupitelky Trněné byl tento slib od začátku nereálný. „Likvidace staré ekologické zátěže je odpovědnost státu a vlastníka areálu, firmy ICEC. Nevím o žádných reálných krocích, které by město podniklo ke splnění tohoto slibu,“ říká Trněná.

Karásek v otázce likvidace ekologické zátěže volí tvrdší slova. „Vedení města nedokázalo dostat do areálu ani korunu, přitom se stát zavázal, že zátěž odstraní. Samozřejmě tedy žádná zeleň v areálu není a zase být nemohla, protože vedení města zapomnělo, že není vlastníkem tohoto území. Areál patří soukromé firmě ICEC,“ poukázal.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.