Jeho úspěch dokonce zaznamenal světový žebříček technologických novinek Product Hunt.
Aplikace Datamatic je však určena prakticky pro každého, kdo používá účet na Googlu. Po přihlášení na webu datamatic.io už stačí vybrat konkrétní šablonu a data v ní zpracovat. Od podobných nástrojů se liší v tom, že nabízí vizualizace na míru.
„Pokud si třeba firma chce vytvořit grafy a používá specifické barvy či písmo, stačí do editoru informace vložit jednou. Příště už bude v tomto stylu automaticky,“ vysvětluje princip Benc.
Místo nástupu do práce přišel telefonát z Googlu
S vývojem začal pomalu, prakticky ve chvílích volna. „Tehdy jsem pracoval na prezentaci, do níž jsem potřeboval specifickou vizualizaci. Protože neexistoval jednoduchý způsob, jak ji udělat, rozhodl jsem se, že si takovou aplikaci vytvořím sám,“ usmívá se vývojář.
I přesto projekt v minulém roce málem ukončil. „V Brně jsem si už našel novou práci. Pět hodin po podepsání smlouvy mi ale zavolali z Googlu, že mi na dokončení dají peníze,“ vzpomíná Benc.
Dostal téměř milion korun, který použil na vývoj, ale také jako kompenzaci, než mu začne aplikace přinášet peníze. Od oficiálního spuštění v prosinci loňského roku Datamatic prozatím vydělal jen několik desítek tisíc, Benc ale získal zákazníky ve více než 60 zemích světa.
Velkou oporou mu v jeho do té doby pouhém koníčku bylo Jihomoravské inovační centrum. „Chtěl jsem s projektem začít podnikat, ohodnotit jej a zjistit, kdo je cílový zákazník. S jejich konzultanty jsem prošel základy byznysu až k založení firmy a prvním zákazníkům,“ oceňuje pomoc Benc.