Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Břitva i drink. Brněnští gentlemani a hipsteři vyhledávají barber shopy

  15:49aktualizováno  15:49
Cílená péče o pánský zevnějšek a služby, které klasická kadeřnictví nemohou nabídnout. To jsou hlavní důvody, proč stále více mužů vyhledává takzvané barber shopy.

V brněnském barber shopu Gentlemen Brothers se o vizáž mužů dobře postarají. | foto: Marie Stránská, MAFRA

Roste totiž poptávka nejen po klasickém oholení břitvou, ale také po novějších trendech, například péči o plnovous. Požadavky zákazníků se v Brně snaží splnit čím dál víc podniků, jen za poslední měsíc přibyla v centru města dvě pánská holičství, která cílí na muže-gentlemany.

Fotogalerie

Nachází se tu i barber shopy, kam chodí spíše muži oblékající se ve stylu hipster. „Hipsteři se vidí ve stylu 50. let v USA, gentlemani ve 20. až 30. letech minulého století v Anglii. Právě v Británii mají pánská holičství tradici několika staletí, odtamtud proto pocházejí ty nejkvalitnější výrobky,“ vysvětluje Rastislav Velecký z nově vzniklého podniku Mr. Fox.

Klientela brněnských barber shopů, jichž je už okolo desítky, je různorodá. Pro hladké oholení si chodí podnikatelé, kteří chtějí vypadat reprezentativně, pěstěný plnovous si ale podle provozovatelů nechávají narůst i staří kmeti a studenti.

Holičství zákazníci nevyužívají jen pro péči o tvář – podstatná část mužů se nechá také ostříhat. „Mám rád rokenrol a svůj účes stylizuji do třicátých let. Klasická kadeřnictví mě většinou nezvládnou ostříhat tak, jak si představuji. Chodím proto právě do barber shopů. Vousy si ale holím doma sám,“ popisuje například Luboš Procházka.

Řada zákazníků navíc bere návštěvu jako formu relaxu – často totiž dostanou v ceně drink nebo mohou ochutnat desítky let staré whisky.

Podniky starající se pánům o zevnějšek jsou většinou nové, obavu o ztrátu klientely ale nemají. „Teď je doba, kdy o sebe muži začínají více pečovat. Nyní letí pěstěný plnovous, trendy se však pořád mění,“ říká Jakub Bubelín z podniku Gentlemen Brothers.

Souhlasí s ním i Velecký. „Když nejsou in vousy, všichni se holí. A pak zase naopak. Jsou to stejné vlny jako s ostatní módou,“ má jasno.

Autor:


Bomba slevy
Bomba slevy

Chcete mít přehled o těch nejlepších slevách a nakupovat chytře?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.