Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bojíme se, že soukromí dopravci nehrají fér, říká železničář

  19:34aktualizováno  19:34
Místopředseda Odborového sdružení železničářů Petr Bazger se obává toho, že soukromí dopravci jsou schopni použít jakýchkoli prostředků, aby dosáhli svého. Reaguje tak na to, že Drážní úřad vydal licenci na provozování osobní dopravy na železničních kolejích společnosti RegioJet. Ta patří brněnské firmě Student Agency Radima Jančury.

Žlutý vlak Student Agency - I druhá třída ve vlacích Student Agency má poskytout veškerý komfort.

Jak velkou hrozbou jsou pro železničáře soukromí dopravci?
Pro nás by to byla hrozba v případě, kdyby ve veřejných výběrových řízeních neplatily pro soutěžitele rovné podmínky. Domnívám se, že České dráhy byly v nabídce svých služeb vždycky nejlevnější. Ale velice těžko mohou nabídnout nějaký provizní systém politikům, kteří o státních zakázkách rozhodují. Stát bohužel nedodržuje podmínky vůči Českým drahám a dluží jim dotace za ztráty v osobní dopravě. Kdyby tomu tak nebylo, byl by státní podnik schopen nabídnout cestujícím naprosto stejnou kvalitu přepravy jako soukromník.

čtěte dále

Drážní úřad vydal licenci na provozování osobní dopravy na železničních kolejích společnosti RegioJet. Ta patří brněnské firmě Student Agency Radima Jančury, který provozuje celorepublikovou síť žlutých autobusů a nyní má ambice prorazit i na koleje. "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh," řekl iDNES.cz předseda představenstva společnosti RegioJet Jan Paroubek. - čtěte České dráhy budou mít konkurenci. Licenci dostala Student Agency

Radim JančuraTo je právě ten problém. Brněnský podnikatel Radim Jančura tvrdí, že dokáže přepravu na železnici provozovat za nižší cenu. Hlavně díky nižším nákladům na ředitelství drah.
Jestliže to dokáže, tak nemám nic proti tomu, aby státním drahám na železničních tratích konkuroval. Otázkou je, jestli soukromník chce vyhrát určitý druh vlaku, nebo celou regionální dopravu, včetně té ztrátové. Hlavní rychlíkové tahy jednoznačně vydělávají všude na světě, ty není problém provozovat. Osobní přeprava na malých regionálních tratích ne. Vezme si pan Jančura nejen rychlíky, ale i koncové tratě, kde jezdí pět lidí denně? Stejně jako České dráhy by nedokázal zajistit, aby vydělávaly.

Mohl by je ale pak snadno zrušit. Tím by byla ohrožena i místa strojvůdců a dalších zaměstnanců Českých drah. Šli byste třeba kvůli tomu do stávky?
To není o stávce. To je na zodpovědnosti vlády a krajských úřadů. Víme, že soukromí dopravci nemají problém dát na těch správných místech nějakou provizi, aby se domohli svého. To státní podnik udělat nemůže.

Proč se tedy nevypisuje více výběrových řízení, když se o našich politicích tvrdí, že jsou lehce zkorumpovatelní?
To je sice dobrá otázka, ale na špatnou adresu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policisté na tísňové lince 158 měli ze zlovolných telefonátů těžkou hlavu.
Policisté hledali spoutanou holčičku v autě, její únos však byl výmysl

Vymyšlenou historkou o únosu zaměstnaly dvě školačky policisty v Hodoníně, kteří na základě jejich svědectví hledali auto se spoutanou holčičkou. Ve výpovědích...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

V holasické lokalitě Čtvrtě má stát celkem 64 patrových domů s obytnou plochou...
Z majitelů nových domků jsou rukojmí. Stavba kvůli hádce firem stojí

Původně bezproblémová stavba 64 rodinných domků v Holasicích na Brněnsku se zadrhla. Rozhádaní developeři jdou k soudu, lidé trpí obavami, aby neskončili jako...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.