Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brňany vystrašily reklamní „bomby“ pražské firmy. Tu strach lidí překvapil

  9:55aktualizováno  13:42
Uvnitř fotogalerie - Znepokojení Brňané volali od rána na tísňové linky městské a státní policie. Zarazili je totiž bomby umístěné na otáčivých hodinách ve městě. Červené tuby se zápalnou šňůrou převázané leukoplastí totiž vypadaly jako dynamit.

Ilustrační foto | foto: Monika TomáškováMF DNES

Atrapy se objevily na deseti místech v centru jihomoravské metropole. "Červený balíček s dráty mě hned praštil do očí a v první chvíli jsem se lekla. Po světě běhají všelijací teroristé, člověk ani nechce, ale hned pomyslí na nejhorší," zakláněla hlavu u hodin na Křenové ulici starší žena.

Před týdnem karikatury, nyní bomby
Strážníci, kteří ihned vyjeli podezřelé makety prověřit, zjistili, že jde o reklamu. "Domníváme se, že nejde o nejšťastnější reklamu, zvláště týden poté, co se ve městě objevily karikatury na proroka Mohameda," poznamenala mluvčí strážníků Denisa Kapitančiková.

Její kolega Zdeněk Novák dodal, že městská policie postoupí věc správnímu orgánu, aby posoudil, zda nejde o přestupek. Atrapy výbušniny vystrašily chodce na hodinách v Křenové ulici, ve Vaňkovce, na Mendlově náměstí, u haly Rondo nebo na Cejlu.

Za necitlivou a nevhodnou pokládají tuto reklamu také zástupci republikové policie.

Smlouva byla v pořádku
Firma LCS International, s. r. o., která si ji zadala, má však všechny náležitosti v pořádku. "Její představivé nás ubezpečili o tom, že vše je smluvně podložené. Pro jistotu jsme tam poslali ještě hlídku, aby se o tom na vlastní oči přesvědčila," uvedl brněnský policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Atrapy bomb si nechala vyrobit pražská společnost na podnikové informační systémy s produkty Helios (www.helios.eu), která má pobočku v Hradci Králové a také v Brně. Právě tady včera firma reklamní kampaň odstartovala.

Představitele LCS International reakce veřejnosti překvapila. "Reklama si hraje s nadsázkou, chtěli jsme lidi zaujmout a pobavit. Ani ve snu nás nenapadlo, že by u někoho mohla vzbudit obavy. Štípačky naznačují volbu dobrého rozhodnutí, dráty vedou k našemu informačnímu panelu, což znamená něco jako: ve správné chvíli přestřihněte správný drát," uvedla ředitelka marketingu firmy Martina Králová.

V těchto dnech se podle ní objeví v Brně a také na dálnici D1 i billboardy. Kampaň této firmy zároveň startuje i v České televizi.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.