Slavnostního otevření se účastnil i Andrew North, ředitel Ikey pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Slavnostního otevření se účastnil i Andrew North, ředitel Ikey pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. | foto: Radek Miča, MAFRA

Brněnská Ikea otevřela po rekonstrukci. Je dvakrát větší

  • 2
Nakoupit vybavení do bytu nebo jen tak obhlédnout nabídku obchodního domu. Bez ohledu na to, co lidé budou v brněnské Ikee hledat, od čtvrtka si na návštěvu musí vyšetřit více času než dosud. Prodejna švédské společnosti je nově dvojnásobně velká, než byli lidé zvyklí.

„Prodejní plocha narostla z 12 tisíc čtverečních metrů na 25,5 tisíce čtverečních metrů. Od nynějška už nikdy v katalogu neuvidíte poznámku - není k dispozici v Ikea Brno,“ sliboval na slavnostním otevření ředitel brněnského obchodního domu Petr Pokorný.

Prodejní plocha je nyní dvojnásobná díky tomu, že se obchodní dům rozšířil i do prvního poschodí. Větší nejsou jen předváděcí prostory se vzorovými „pokojíčky“, ale i sklady, dětský koutek nebo restaurace. V té se teď nají šest stovek lidí. Své vlastní jídelny se dočkali i zaměstnanci.

„Tento obchod není největší jen v České republice. Větší nemáme ani na Slovensku nebo v Maďarsku. Takováto rozloha je standardem na západě Evropy,“ podotkl ředitel Ikea pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko Andrew North.

Jeden z největších obchodních domů je však například v německém Berlíně. Jeho rozloha se blíží čtyřiceti tisícům čtverečních metrů.

„Stavíme obchodní domy podle velikosti populace v konkrétní zemi. Vždy jde ale prostor zvětšit. V Česku nyní připravujeme stavbu dvou nových obchodů, které by měly stát do dvou let. Protože se však teprve chystáme koupit pozemky, nebudeme upřesňovat, kde budou stát. Aby najednou cena nevyletěla zázračně vzhůru,“ usmíval se tajemně North.

Kromě prostor se brněnská Ikea zvětšila i co do počtu zaměstnanců. Práci v obchodě našlo dalších 70 lidí. Převážně jako prodavači, pokladní či skladníci.

Ovšem téměř rok trvající přestavba a přístavba budovy zaměstnala na jihu Moravy i další lidi. „Naším hlavním dodavatelem byla zdejší firma Imos. Celkem jsme do rozšíření prodejny investovali 600 milionů korun.“

„Kromě toho, že je největší v republice, je také nejmodernější. Mysleli jsme i na životní prostředí, proto má budova nízkou energetickou náročnost a ve všech prostorách jsme použili úsporné zdroje světla,“ doplnil Andrew North.

Upozornil, že celá rekonstrukce probíhala za provozu obchodního domu pouze s částečným omezením. „Všichni si pamatujeme momenty, kdy přijel stroj vrtat základy a dělal takový rámus, že se v sousedním Electroworldu třásla cédéčka,“ popsal strasti zaměstnanců Petr Pokorný.

I když o prvenství v republice brněnská Ikea zatím nepřijde, rozšíření čeká i další obchodní domy. Jako první nejspíš ten v Ostravě.