Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brněnská zoo za konkurenty stále zaostává. V návštěvnosti i reklamě

  14:33aktualizováno  14:33
Navštěvuje ji méně lidí než nejbližší konkurenty v Ostravě, Zlíně, Olomouci či Jihlavě, přesto se brněnská zoo za hranicemi města nepropaguje. Může za to i parkoviště, které pojme jen dvacítku aut.

Loňský návštěvnický hit. Lední medvědice Cora a její potomci Nanuk a Kometa na snímku z března 2013. | foto: Zoo Brno

Billboard u vchodu ostravské zoo, která letos vyhlíží půl milionu návštěvníků, láká i do dalších zahrad na Moravě. „Navštivte také Olomouc a Zlín,“ stojí na poutači.

Brno se tu vynechává. A návštěvnost zdejší zoo už roky stagnuje.

Loni sice zaznamenala 260 tisíc příchozích, což bylo nejvíc za posledních 15 let, přesto jí ani čerstvě narozené medvědí hvězdy Nanuk a Kometa nepomohly výrazněji se odpoutat od čtvrtmilionové hranice (více o medvědích sourozencích najdete zde).

V nejnovější koncepci si přitom vedení zoo naplánovalo do budoucna půlmilionovou návštěvnost.

Srovnání zoo za rok 2013
ZooNávštěvnostPočet zvířat
Brno261 5951 451
Zlín473 5801 311
Ostrava430 8863 994
Olomouc321 1621 785
Jihlava274 9851 092
Vyškov168 255756
Hodonín134 300734
Zdroj: Výroční zpráva Unie českých a slovenských zoologických zahrad

Nicméně v Ostravě ani jinde po republice se lidé o brněnské zoo nedozvědí. „Takovou spolupráci nám nikdo nenabídl,“ hájí se v případě kooperace tří dalších moravských zoo mluvčí té brněnské Monika Brindzáková.

Brňané podle ní poutače na bystrcký zvířecí park najdou - v poslední době lákaly třeba na čerstvě otevřenou expozici dravců. Reklamní plochy na zastávkách veřejné dopravy ovšem instituci muselo nabídnout samo město. A to zadarmo.

Ostrava si přitom svou propagaci chválí. „Domluvili jsme se s několika partnery, je to součást užší spolupráce. Rozdělili jsem si tak náklady například na billboardy, které rozmisťujeme v Čechách,“ popisuje mluvčí ostravské zoo Šárka Kalousková.

Další reklama je podle ní namířena i na návštěvníky z Polska a Slovenska. „Pro mnohé z nich jsme nejbližší zoologická zahrada, takže je logické zkoušet je k nám přivést,“ vysvětluje Kalousková.

Bez parkoviště bude naše snažení marné, říká ředitel

V loňském roce do ostravské zoo zavítalo na 430 tisíc návštěvníků. O letošních prázdninách už překročila hranici čtyř set tisíc a tento rok tak doufá v celý půlmilion.

Park na severovýchodě České republiky má proti tomu brněnskému výhodu: zaujímá zhruba o třetinu větší rozlohu a nabízí dvojnásobek zvířat. Bystrckou atrakci však v návštěvnosti přeskakují i tak malí konkurenti, jako ten jihlavský, který je jen čtvrtinový a navíc má pouze asi poloviční rozpočet.

S méně penězi než v Brně, které například letos hospodaří se 77 miliony korun, si vystačí i ve Zlíně a Olomouci, kde se mohou pochlubit mnohem větším počtem příchozích.

Vedení brněnské zoo upozorňuje, že sešněrovaná propagace má jeden důvod - chybějící parkoviště. Na to současné se totiž vejde maximálně dvacítka aut a žádný autobus. I kdyby tudíž zoo přilákala větší množství přespolních návštěvníků, nebudou mít kam svá auta odložit.

Místní s parkovištěm nesouhlasí

„Z našeho parkoviště se bohužel stalo téma pro úzkou skupinu lidí, kteří již několik let bojkotují tuto stavbu. Dokud nebude odvaha těmto,aktivistům‘ odolat a vydat stavební povolení na projekt parkoviště, naše snažení bude marné a projekt zůstane v trezoru. Ale my to nevzdáváme a věříme, že jednou bude mít i Zoo Brno krásné nové parkoviště,“ uvedl ředitel Martin Hovorka.

Naráží tak zjevně především na obyvatele a vedení radnice městské části Brno-Kníničky, kteří s aktuální podobou projektu parkoviště nesouhlasí. Podklady k získání 45 milionů z evropských peněz přitom připravovalo vedení zoo ve spolupráci s městem od června 2010. Loni však úředníci lhůtu nestihli (více čtěte zde).

Letos chce brněnská zoologická zahrada, která čelí také konkurentům ve Vyškově a Hodoníně, návštěvnost zvednout například čerstvě otevřenou expozicí orla bělohlavého (fotogalerii naleznete zde).

„Na konci srpna slavnostně představíme také expozici klokanů, v níž se návštěvníci dostanou do bezprostřední blízkosti klokanů rudokrkých. A za několik týdnů dorazí až z Austrálie klokani skalní, kteří budou jediní v Česku. V říjnu pak otevřeme největší z nových expozic - Africkou vesnici,“ představuje nové atrakce Hovorka.







Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.