Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brněnské cestující čeká od příštího roku více variant SMS jízdenky

  15:00aktualizováno  15:00
Cestující sedící v plastu, který za cestu zaplatil levnější SMS jízdenkou a veze se minibusem s dosud nevídaným číslem 68. Tak by mohl vypadat průnik novinek, které pro příští rok ohlásil brněnský dopravní podnik.

Brněnský dopravní podnik chystá pro příští rok řadu novinek | foto: ČTK

"Na co je mi předražená jízdenka na hodinu a čtvrt? Kam s ní jako mám jet? Do Veverský Bítýšky?" rozohňuje se německy Adolf Hitler zavřený ve svém bunkru s generály. Tedy alespoň podle parodických českých titulků v hojně využívané scéně z filmu Pád třetí říše na serveru YouTube.

Odezva cestujících přiměla brněnský dopravní podnik začít zavádět levnější variantu elektronických jízdenek. Čtrnáct dnů od jejich startu. Až do teď byly k dispozici elektronické jízdenky jen ve variantách 75 minut a 24 hodin - za 29 a 99 korun.

"O návrhu ještě musí jednat orgány města. Bylo by tedy předčasné říkat, na jakou dobu jízdenka bude a za kolik korun," uvedl vedoucí tarifního odboru brněnského dopravního podniku Vít Prýgl.

Za prvních 14 dnů fungování prodal podnik celkem 19 tisíc jízdenek. Cílem je ale měsíčně až 80 tisíc. Ty levnější by mohli cestující koupit v prvním čtvrtletí příštího roku.

Hlavně teplo

Klimatizaci na léto zatím brněnský dopravní podnik cestujícím neslibuje. Zato však ve vozech v zimě nebudou "klepat kosu" ani ti zimomřivější.

"Dosud řidiči zapínali topení, pokud venkovní teplota klesla pod tři stupně Celsia. Nově je hranice pět stupňů," uvedl provozní ředitel Dopravního podniku Jiří Valníček.

Dopravní podnik to sice bude stát víc, ale podle Valníčka to vynahradí nižší cena elektřiny, kterou na příští rok městská firma vysoutěžila. Místo letošních 147 milionů korun za ni Dopravní podnik zaplatí 120 milionů.

Místo rozjezdů o víkendu ranní tramvaje

Loni kvůli padesátimilionovým úsporám Dopravní podnik mimo jiné zavedl o víkendu rozjezdy až do sedmi hodin. Od 15. listopadu bude zase vše jinak. Denní linky budou jezdit už od šesti.

"Bude to přínos pro lidi, kteří chtějí například v sedm hodin ráno jet z Králova Pole vlakem na Vysočinu. Noční autobusové linky jsou vedeny výhradně radiálně směrem k hlavnímu nádraží," vysvětlil vedoucí dopravního odboru podniku Jiří Seitl.

Co byste změnili v brněnské MHD?

A není to jediná změna. Od poloviny prosince vzniknou také dvě nové autobusové linky s čísly 68 a 80. První z nich je po letech obnoveným spojením Pisárek a hotelu Myslivna v Kohoutovicích. Budou tam jezdit nové minibusy. Druhá z linek za finančního přispění městské části Žabovřesky zajistí opět minibusy spojení náměstí Míru kolem Kounicových kolejí na zastávku Klusáčkova.

Mezi menší změny patří prodloužení provozu trolejbusové linky 25 až do 23 hodin. Další změnou je prodloužení trasy linky 54 z konečné v zastávce Přístaviště až do terminálu u zoologické zahrady. Bude jezdit i o víkendu.

O sezení rozhodne i anketa: látka, dřevo nebo plast?

Dopravní podnik testuje sedadla z nových materiálů. A cestující se mohou zapojit.

"Látková sedadla často pořežou vandalové. Navíc jsou náročná na údržbu. Jednou za čas se musí umýt, a než uschnou, stojí vůz ve vozovně a je k nepotřebě," vysvětlil důvody Valníček.

O nadcházejícím víkendu 14. a 15. prosince se tak na náměstí Svobody seřadí autobusy s testovanými typy plastových a dřevěných sedadel. A cestující budou moci od 10 do 18 hodin v anketě rozhodnout, na jakém materiálu se jim sedí pohodlněji.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.