Poprvé se v Brně formulové monoposty představily před rokem. Bez velké pozornosti, jako jeden z doplňkových závodů na Jarní ceně Masarykova okruhu. Časoměřiči se ale tehdy nestačili divit.
Příloha Masarykův okruh:Mistrovství světa cestovních vozů se jede v Brně 18. a 19. června 2011 |
Rekord Masarykova okruhu padl už v úvodním tréninku a pokořila ho rovnou bezmála desítka jezdců. Za "oficiální" ovšem může být rekord považován až ve chvíli, kdy padne v závodě. A to se povedlo Lucovi Filippimu, který trať zdolal za 1:43,260. Byl tak o čtyři vteřiny rychlejší než držitel dosavadního oficiálního rekordu Masarykova okruhu, bývalý pilot formule 1 Alex Yoong v monopostu Formule A1.
Že to není náhoda, doložili piloti monopostů Auto GP na belgickém okruhu Spa - Francorchamps, kde trumfli rychlostně i Světovou sérii Renault a v Monze byly dokonce rychlejší než vozy Williams.
OBRAZEM: Dívky na okruhu |
V čem je tajemství monopostů Auto GP? Používané vozy Lola B05 / 52 pohání osmiválcové motory Zytec s obsahem 3,4 litru a výkonem 550 koní, elektronická převodovka je šestistupňová. Monopost s kevlarovým a hliníkovým podvozkem váží včetně jezdce 690 kilogramů.
Pro srovnání: nejsilnější škodovka současnosti – Superb s motorem o objemu 3,6 litru, má 260 koní a váží o tunu víc.
O tom, zda letos padne rekord Masarykova okruhu znovu, rozhodne především počasí. "Musí být samozřejmě sucho a nemělo by být příliš chladno, ale ani horko," shrnul sportovní ředitel Masarykova okruhu Miroslav Bartoš. V takovém případě by se mohly monoposty AutoGP přiblížit k absolutnímu rekordu dráhy, který drží belgický jezdec s monopostem F1 značky Renault. Jedno kolo zvládnul objet za 1,34,17 minuty.