1. FC Brno, sezona 2009 - 2010

1. FC Brno, sezona 2009 - 2010 | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Brněnští fotbalisté předvedli sponzora, zabral jim místo na zádech dresů

  • 2
Změny. To je motto letní přestávky ve fotbalovém 1. FC Brno. Další novinku klub předvedl včera při oficiálním focení týmu. V zimě zmizelo z dresu logo generálního sponzora, nyní hráčům na zádech svítí znak nový. Místo jmenovek je na dresu nápis Fortuna.

"Jsme rádi, že se nám jednání podařila dotáhnout do konce. Nový partner nám pomůže nejen finančně, ale i v propagaci," uvedl mluvčí klubu Pavel Veselý.

"Zatím je to smlouva na jeden rok, ale to je jen začátek." Je pravděpodobné, že spolupráce by mohla pokračovat i v dalších letech. Fortuna se již dříve rozhodla podporovat český fotbal na klubové úrovni.

"Včetně Brna už spolupracujeme se šesti kluby. A snažíme se posunout i do regionů a vybíráme si kluby z vyšších pater tabulky," vysvětlil taktiku společnosti její mluvčí Petr Šrain. Její logo už nosí kromě dvou pražských klubů také Mladá Boleslav, Liberec a Baník Ostrava.

"Brnu se sice loňská sezona nepovedla, ale je předpoklad, že zase půjde nahoru, a tím tak do naší filozofie zapadne," říká Šrain.

Brno sice nezalepí díru po odchodu předchozího generálního partnera, nicméně se mu bude dýchat zase o něco příjemněji.

"Jednáme i s případnými dalšími sponzory, ale zatím je předčasné říkat, zdali se něco z toho podaří dotáhnout do konce. V současné ekonomické situaci je to stále nejisté," konstatoval Veselý.

Zda se však podaří splnit předpoklad Fortuny o vyšších patrech tabulky, je otázka. Úsměvy sice při focení rozdávali všichni včetně trenérů, obzvlášť nacvičený jej měl Brazilec Léo, ale po přípravných zápasech přijde první náročná zkouška v pondělí 27. července v Praze. Brno nastoupí na hřišti nováčka Bohemians 1905 a teprve tam trenér Miroslav Beránek pozná, jak mužstvo připravil.