Investory garáží pod Zelným trhem jsou majitelé vznikajícího hotelu Classis a společnost Magnum Real Estate. Podle projektu bude pod Zelným trhem 58 parkovacích míst, z toho 25 připadne hotelu a zbytek obyvatelům okolních bytů.
V červenci Rada města Brna schválila návrh na zahájení zjednodušeného územního řízení. Poté se však strhla proti výstavbě vlna nevole a úředníci si vyžádali další podklady a studie.
"Obvykle se při územním řízení řeší jen základní koncept, ale kvůli citlivosti Zelného trhu už teď vše chystáme jako pro stavební povolení," komentoval dříve architekt Robert Juřík z ateliéru Arch. Design, jenž garáže projektuje.
Kritikům vadí především, že výstavba ohrozí historické sklepy a kašnu Parnas. V polovině srpna dokonce přes čtyřicet osobností z řad architektů, historiků a urbanistů poslalo dopis ministrovi kultury Jiřímu Besserovi. Žádali jej, aby jim pomohl stavbu zarazit. Strana zelených zase prosazovala, aby o garážích rozhodli lidé v referendu. Neúspěšně.
Podle znalce brněnského podzemí Aleše Svobody, který do projektu v srpnu nahlédl, je v něm spousta chyb a nedostatků. "Celé řešení bylo dost neuvážené a statické zajištění kašny Parnas, které navrhovali, naprosto nedostatečné," usoudil Svoboda.
On sám si myslí, že teoreticky je možné garáže pod Zelným trhem postavit. Ovšem za obrovských nákladů. Ani Juřík nevyloučil, že dojde k narušení sklepů a kašny. "Vyloučit to nikdy nemůžete. Právě proto se tomu věnujeme tak dlouho, abychom všechno zmapovali co nejlíp a narušení eliminovali," řekl architekt.