Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brno bude brázdit Boženka a spol., pět nových tramvají za 300 milionů

  14:41aktualizováno  14:41
Už za týden vyjede do brněnských ulic pět nových tramvají za 300 milionů korun. Vozům Danuška, Boženka, Anička, Zuzanka a Verunka dělají patronky šestileté dívky stejných jmen. Tramvajím požehnal i brněnský opat Lukáš Evžen Martinec.

Brněnské ulice bude brázdit pět nových tramvají Škoda13T (Anička Ševčíková z Brna s cedulkou, která bude umístěna v nové tramvaji) | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Jak pohodlné cestování novými tramvajemi bude, si mohli lidé vybrat sami v anketě časopisu Šalina, který vydává Dopravní podnik. V nové Škodě 13T už nebudou cestující sedět v široké řadě naproti sobě jako v předchozím typu vozu, ale za sebou.

Brněnské ulice bude brázdit pět nových tramvají Škoda13T (Novým vozům požehnal opat Lukáš Evžen Martinec)

Brněnské ulice bude brázdit pět nových tramvají Škoda13T (Nové vozy pokřtil opat Lukáš Evžen Martinec)

"Jsme rádi, že se nám podařilo s firmou Škoda vyjednat jejich přeskupení. Získáme tím i 12 míst na stání navíc," řekl ředitel Dopravního podniku Bedřich Prokeš.

Dopravní podnik města Brna zakoupil od plzeňské Škodovky těchto pět tramvají na základě smlouvy, podle které bude do Brna v letech 2007 až 2011 dodáno dvacet tramvají typu 13T.

Škoda 13T

Škoda 13T

"Dvacítku uzavře na jaře tohoto roku další pětice. To už ale po Brně bude takzvaných Porschat jezdit celkem 29. Dalších devět vozů bylo financováno pomocí Regionálního operačního programu z evropských fondů," uvedla mluvčí podniku Linda Škrancová.

Škoda 13T

ŠKODA 13T je pětičlánková nízkopodlažní jednosměrná tramvaj se čtyřmi dvoukřídlými a dvěma jednokřídlými dveřmi. Pracoviště řidiče je plně klimatizováno a je nově vybaveno kamerovým systémem, který snímá prostor exteriéru vozu i interiér tramvaje.

Tramvaj má také tempomat, který umožní držet zvolenou rychlost vozu. Počítač dokáže vhodně přizpůsobit rychlost při jízdě v oblouku respektive při jízdě ze svahu.

Na čele a na konci tramvaje jsou umístěny informační panely pro číslo linky. Na boční straně dveří na článcích jedna, tři a pět jsou umístěné oboustranné informační panely zobrazující vně tramvaje hlavní uzly a cílovou stanici, uvnitř vozidla pak číslo linky a sled jednotlivých zastávek.

V oddíle pro cestující jsou umístěny čtyři informační panely a dva oboustranné reklamní LCD panely.


Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.