Kde leží Česká republika? To mnozí lidé v zahraničí stále nevědí. Pokud ano, vybaví se jim jen největší Praha. O Brně většinou nemají ani potuchy.
Změnit to ale může americký zpravodajský a publicistický server Huffington Post, který o jižní metropoli píše jako o městě, které stojí za to navštívit. Podle něj se řadí mezi další evropské perly, jako je maďarská Budapešť nebo francouzský Lyon.
O Brně píše jako o srdci Moravy a Antipraze, které nabízí spousty kulturních aktivit. Doporučuje navštívit brněnské krypty, kostely i muzea a zavítat do místních restaurací, kde gurmáni vyzkouší moravská vína a kuchyni. Nápoj z vinné révy článek zmiňuje hned dvakrát.
Druhé největší město Česka má podle amerického blogu další plus - nejenže oplývá kulturními památkami, ale na rozdíl od Prahy se v něm hravě vyhnete všudypřítomným štěbetajícím turistům.
Reklama potěší, ale je psaná od stolu
Podle autora anglického i českého průvodce Poznej Brno Michala Kašpárka každá reklama potěší, ale nápor turistů by přesto nečekal.
"Huffington Post je jeden z jalových plátků, který si Američané rozkliknou, když se v práci nudí. Čtenáři si navíc Brno jen těžko zapamatují, když v galerii bojuje ošklivá fotka Svoboďáku s nádhernými panoramaty Granady nebo Porta," myslí si.
Vtipná je podle něj i zmínka o Brnu jako o městě vína. "Popisek je psaný od stolu podle Wikipedie. Jestli byl někdo třeba ve Francii, nemůže tak o Brně mluvit," dodává.
Brno se v zahraničních médiích neobjevuje poprvé. Britský list The Guardian jej jako levné a zábavné město popsal už před čtyřmi lety. "Brno je osvěžující, přátelštější než Praha a nabízí úžasné pivo, které je tu levnější než voda," pochvaloval si při návštěvě novinář Tim Bryan.