Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přijeďte do Brna, je to Antipraha v srdci Moravy, zve americký server

  9:43aktualizováno  9:43
Americký zpravodajský server Huffington Post zařadil Brno mezi "přehlížená evropská města, která musíte navštívit". Tedy taková, která jsou protiváhou Paříži, Benátkám či Praze. Brno je podle autora srdce Moravy.

Kromě vína zve článek Huffington Postu i na brněnské památky. Na snímku opravený hrad Špilberk. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Kde leží Česká republika? To mnozí lidé v zahraničí stále nevědí. Pokud ano, vybaví se jim jen největší Praha. O Brně většinou nemají ani potuchy.

Změnit to ale může americký zpravodajský a publicistický server Huffington Post, který o jižní metropoli píše jako o městě, které stojí za to navštívit. Podle něj se řadí mezi další evropské perly, jako je maďarská Budapešť nebo francouzský Lyon.

O Brně píše jako o srdci Moravy a Antipraze, které nabízí spousty kulturních aktivit. Doporučuje navštívit brněnské krypty, kostely i muzea a zavítat do místních restaurací, kde gurmáni vyzkouší moravská vína a kuchyni. Nápoj z vinné révy článek zmiňuje hned dvakrát.

Druhé největší město Česka má podle amerického blogu další plus - nejenže oplývá kulturními památkami, ale na rozdíl od Prahy se v něm hravě vyhnete všudypřítomným štěbetajícím turistům.

Reklama potěší, ale je psaná od stolu

Podle autora anglického i českého průvodce Poznej Brno Michala Kašpárka každá reklama potěší, ale nápor turistů by přesto nečekal.

"Huffington Post je jeden z jalových plátků, který si Američané rozkliknou, když se v práci nudí. Čtenáři si navíc Brno jen těžko zapamatují, když v galerii bojuje ošklivá fotka Svoboďáku s nádhernými panoramaty Granady nebo Porta," myslí si.

Vtipná je podle něj i zmínka o Brnu jako o městě vína. "Popisek je psaný od stolu podle Wikipedie. Jestli byl někdo třeba ve Francii, nemůže tak o Brně mluvit," dodává.

Brno se v zahraničních médiích neobjevuje poprvé. Britský list The Guardian jej jako levné a zábavné město popsal už před čtyřmi lety. "Brno je osvěžující, přátelštější než Praha a nabízí úžasné pivo, které je tu levnější než voda," pochvaloval si při návštěvě novinář Tim Bryan.

Autoři:




Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.