Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brněnský dopravní podnik příští rok obnoví tramvaje za čtvrt miliardy

  14:23aktualizováno  14:23
Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat do obnovy tramvají až čtvrt miliardy korun, což je po dvou slabších letech výrazně vyšší objem peněz. Brnem začnou jezdit také nové kloubové autobusy, trolejbusy a možná i prvních 12 autobusů na plyn.

Brněnský dopravní podnik plánuje do obnovy tramvají příští rok investovat na čvrt miliardy korun. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

"Dá se říci, že po nákupu tramvají 13T jsme se konečně zase nadechli," uvedl ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Veřejná doprava v Brně

Po kolejích v Brně jezdí 319 tramvají a čtyři vlečné vozy.

Brněnský dopravní podnik provozuje také 152 trolejbusů a 297 autobusů.

Na konci roku 2012 činila účetní hodnota všech vozidel 4,5 miliardy korun.

Postupné nákupy 29 tramvají typu 13T ze Škody Plzeň skončily v roce 2011, loni a letos pokračovala obnova vozového parku mnohem pomaleji.

"Chceme vozový park opět výrazněji omladit," poznamenal Havránek. Po Brně přitom jezdí tramvaje, které jsou staré průměrně 20 let.

Příští rok má dopravní podnik v plánu uvést do provozu dvanáct tramvají Vario, šest v krátké verzi a šest v kloubové verzi.

Do Brna dorazí i nové kloubové autobusy

Příští rok začnou také dodávky 36 kloubových autobusů, které jsou rozvrženy na dva roky, celková cena je zhruba 300 milionů korun.

"Vybrali jsme dodavatele a chystáme se podepsat smlouvu," upřesnil Havránek. Do Brna tak přijdou poprvé výrobky firmy Solaris. V prosinci už také začala dodávka deseti minibusů.

Z projektu plynofikace autobusové dopravy se příští rok uskuteční jen menší část. Původní záměr nakoupit sto vozidel se zatím zmenšil a je vypsaná zakázka na dodávku dvanácti kusů.

"Myšlenku neopouštíme, nyní je však ve hře dotace ministerstva životního prostředí. Byla by škoda ji nevyužít, ale už dříve chceme mít autobusy vyzkoušené v provozu. Proto jsme začali jen malou sérií," vysvětlil Havránek.

Prvních deset kloubových trolejbusů už mělo jezdit v Brně letos, ale zakázka za 420 milionů na 30 vozidel se zpozdila, takže se počítá s dodávkami v příštích dvou letech.

"Nyní se posuzují nabídky a smlouvu bychom chtěli podepsat v prvním čtvrtletí. Jedná se však o rámcovou smlouvu, takže můžeme odebrat i menší počet vozidel. Záleží, kolik bude nakonec v Regionálním operačním programu peněz," uvedl Havránek.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.