Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nacpané autobusy a tramvaje v Brně budou od ledna ještě plnější

  19:41aktualizováno  19:41
Novoroční škrty spojené s městskou dopravou v Brně zkomplikují přesun nejednomu cestujícímu. Redaktorka MF DNES se vydala na vlastní kůži vyzkoušet, co by mohly změny v dopravě způsobit.

Brněnskou městskou hromadnou dopravu čekají od ledna změny. Ubyde spojů, přibude přestupů (ilustrační foto). | foto: Filip Fojtík, MF DNES

Trolejbus číslo 31 přijíždí na hlavní nádraží v Brně a hned se do něj nahrnou cestující. Ačkoliv je dopoledne a dopravní špička začne teprve za několik hodin, už není volné ani jedno místo k sezení a lidé se tlačí kolem držadel.

Výběr největších změn

TRAMVAJE

  • Zrušení linek 7 a 13 a úpravy na linkách 5, 6, 9, 12.
  • Prodloužení nočního režimu provozu v nepracovních dnech až do sedmi hodin v kombinaci se zrušením spojení ve 2.30 a 3.30 hodin.

AUTOBUSY

  • Zrušení linky 45: s částečnou náhradou posíleným provozem linky 46 v úseku Černá Pole -Lesná a linky 78 v úseku Židenice-Líšeň.
  • Zrušení linky 63 a nahrazení linkou 59 v úseku Komárov-Chrlice (s možností budoucího provozního propojení s regionální linkou 509).
  • Prodloužení intervalů linky 10: ve špičce 20 minut, mimo špičku 60 minut.

Od nového roku přitom spojů na této trase mezi nádražím a Šlapanicemi ještě ubude. Zatímco dosud jezdily trolejbusy čtyřikrát za hodinu, nově to bude jenom třikrát.

"Asi tady bude bývat pěkná tlačenice. Ale co naděláme," krčí rameny matka s kočárkem Lucie Zakopalová.

Změn v brněnské hromadné dopravě čeká cestující od 1. ledna hned několik. Část linek bude úplně zrušena, u jiných se prodlouží intervaly nebo změní trasy a zvýší počet přestupů. Vedení města chce tímto způsobem ušetřit.

Jednou z nejvíce kritizovaných změn je zrušení linky číslo 51. Autobus sice neodjíždí v odpoledních hodinách nijak přeplněný, ale většinu cestujících tvoří důchodci. Ti jsou totiž zvyklí ho využívat k dopravě na Žlutý kopec, když cestují do Masarykova onkologického ústavu.

Hlavně pro mimobrněnské byla jednapadesátka ideálním spojením z autobusového nádraží až k nemocnici.

"Budeme zase muset začít chodit pěšky," stěžuje si v autobuse osmašedesátiletá důchodkyně Milena Fojtíková. "Brzy se s takovouhle dočkáme situace, kdy pojedeme pět minut autobusem a dalších deset pak budeme čekat na přípoj," kritizuje rozhodnutí vedení města.

Radost ze změn proto rozhodně nemají ani studenti Biskupského gymnázia v Barvičově ulici, kteří do Brna kvůli studiu dojíždějí. Masarykově čtvrti však nepomohla ani petice proti zrušení tohoto spoje, kterou zde podle místních podepsalo na dva tisíce lidí.

Změny v jízdních řádech zkomplikují cestování i směrem na Chrlice. Autobus číslo 63 ze zastávky Úzká, který je mezi třetí a čtvrtou hodinou přeplněný, z jízdních řádů po Novém roce úplně zmizí.

Nahradí ho sice jiný, ale ten bude vyjíždět až z Komárova. "Kvůli změnám budu muset mnohem více přestupovat, což mě rozhodně netěší," komentuje dopravní novinky studentka Jitka Rybníčková, která dojíždí každý den z Chrlic do centra Brna do školy. "Pohodlnější by byl asi vlak, s šalinkartou by mě vyšla cesta stejně. Ten ale nejezdí tak často," dodává.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šárka Divácká otevírá v Brně prodejnu s cukrovinkami. Svými výrobky dokazuje,...
Uniformu vyměnila za zástěru. Teď otevírá v Brně prodejnu cukrovinek

Šárka Divácká se před několika lety rozhodla vyměnit uniformu za cukrářskou zástěru. Když ji při studiu na Univerzitě obrany oslovili z vyhlášené brněnské...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Dospělý jedinec Allolobophora hrabei dosahuje délky až 60 cm.
V pálavském podzemí žije půlmetrová žížala, pozná se podle trusu

Na vlastní oči toho tvora zahlédl jen málokdo. Přitom není žádný drobeček. Nejdelší žížala žijící na českém území - Allolobophora hrabei - může délkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.