Trolejbus číslo 31 přijíždí na hlavní nádraží v Brně a hned se do něj nahrnou cestující. Ačkoliv je dopoledne a dopravní špička začne teprve za několik hodin, už není volné ani jedno místo k sezení a lidé se tlačí kolem držadel.
Výběr největších změnTRAMVAJE
AUTOBUSY
|
Od nového roku přitom spojů na této trase mezi nádražím a Šlapanicemi ještě ubude. Zatímco dosud jezdily trolejbusy čtyřikrát za hodinu, nově to bude jenom třikrát.
"Asi tady bude bývat pěkná tlačenice. Ale co naděláme," krčí rameny matka s kočárkem Lucie Zakopalová.
Změn v brněnské hromadné dopravě čeká cestující od 1. ledna hned několik. Část linek bude úplně zrušena, u jiných se prodlouží intervaly nebo změní trasy a zvýší počet přestupů. Vedení města chce tímto způsobem ušetřit.
Jednou z nejvíce kritizovaných změn je zrušení linky číslo 51. Autobus sice neodjíždí v odpoledních hodinách nijak přeplněný, ale většinu cestujících tvoří důchodci. Ti jsou totiž zvyklí ho využívat k dopravě na Žlutý kopec, když cestují do Masarykova onkologického ústavu.
Hlavně pro mimobrněnské byla jednapadesátka ideálním spojením z autobusového nádraží až k nemocnici.
"Budeme zase muset začít chodit pěšky," stěžuje si v autobuse osmašedesátiletá důchodkyně Milena Fojtíková. "Brzy se s takovouhle dočkáme situace, kdy pojedeme pět minut autobusem a dalších deset pak budeme čekat na přípoj," kritizuje rozhodnutí vedení města.
Radost ze změn proto rozhodně nemají ani studenti Biskupského gymnázia v Barvičově ulici, kteří do Brna kvůli studiu dojíždějí. Masarykově čtvrti však nepomohla ani petice proti zrušení tohoto spoje, kterou zde podle místních podepsalo na dva tisíce lidí.
Změny v jízdních řádech zkomplikují cestování i směrem na Chrlice. Autobus číslo 63 ze zastávky Úzká, který je mezi třetí a čtvrtou hodinou přeplněný, z jízdních řádů po Novém roce úplně zmizí.
Nahradí ho sice jiný, ale ten bude vyjíždět až z Komárova. "Kvůli změnám budu muset mnohem více přestupovat, což mě rozhodně netěší," komentuje dopravní novinky studentka Jitka Rybníčková, která dojíždí každý den z Chrlic do centra Brna do školy. "Pohodlnější by byl asi vlak, s šalinkartou by mě vyšla cesta stejně. Ten ale nejezdí tak často," dodává.