Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brno chce zůstat evropským železničním uzlem, bude lobbovat v Bruselu

  12:55aktualizováno  12:55
Brno chce lobbovat za to, aby zůstalo jedním z hlavních měst na železniční mapě Evropy. Radní proto schválili smlouvu se soukromou agenturou, která městu bude radit, jak toho dosáhnout. Má také v Bruselu obcházet kanceláře europoslanců i úředníků. Její půlroční služby přijdou na více než milion korun.

Hlavní nádraží v Brně se siluetou katedrály na Petrově | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Radní chtějí, aby agentura BXL Consulting prosadila v Bruselu čtyři cíle. Má se postarat o to, aby Brno zůstalo jedním z uzlů hlavní sítě evropských železnic TEN-T a zároveň městem na křižovatce dvou železničních koridorů.

Mezi preferované železniční projekty na evropské úrovni se mají dostat i modernizace trati Brno-Přerov, která v současné době nevyhovuje požadavkům na významný evropský koridor, a přestavba brněnského železničního uzlu.

Projekt rovněž obsahuje kontroverzní odsun brněnského nádraží. Podle náměstka primátora Roberta Kotziana (ODS) však formulace, jak ji má agentura prosadit, neříká nic o poloze nádraží.

Radnice bude firmě za její služby platit paušál 168 tisíc korun měsíčně, peníze jsou podle Kotziana určeny například na cestovní výlohy. Kromě toho firma dostane odměnu 180 tisíc, pokud se jí podaří cíle prosadit.

Potřebovali někoho, kdo se orientuje v bruselském prostředí

O normách, které určí budoucí vývoj evropské železnice, se podle náměstka rozhoduje v Bruselu právě nyní. Dodal, že lobbing touto cestou je naprosto běžný a podobné poradenské agentury si platí i jiná města, regiony a státy.

"Potřebujeme takovou společnost, protože to není v silách nás politiků ani magistrátu. To vyžaduje společnost, která se orientuje v bruselském prostředí," řekl.

Za čtyři požadavky, které má firma prosadit, se v březnu postavili svým usnesením i městští zastupitelé. Šlo o první oficiální dokument, kde město připustilo nádraží v centru.

Formulaci, že Brno má být v síti "bez ohledu na budoucí polohu osobního nádraží", prosadili opoziční zelení. Pak přesto pro dokument nehlasovali, což Kotzian kritizoval. Podle něj se o poloze nádraží bude rozhodovat na regionální úrovni.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dodge ujíždějící na Vyškovsku policistům skončil zaklíněn na polní cestě.
Sporťák ujížděl policistům dvoustovkou, nakonec uvázl na polní cestě

O víc než sto kilometrů v hodině překročil rychlostní limit řidič sportovního vozu značky Dodge, který na Vyškovsku ujížděl policistům. Honička skončila až na...  celý článek

Handicapovaný slovenský student František Milan vyrazí díky stipendiu od...
U úřadů narazil. K cestě do Číny pomohla nemocnému studentovi univerzita

Získal možnost vyjet na prestižní pobyt do Číny. Na vysněnou cestu se však handicapovaný Slovák František Milan málem nevydal, protože mu slovenské úřady...  celý článek

Speciální laboratoře splňuijí nejpřísnější požadavky na čistotu. Vědci v nich...
Z Brna do vesmíru. Kosmická agentura pomůže s rozvojem supertechnologií

Vesmírní vědci se začnou angažovat také v Brně. V rozvoji nových technologií pomůžou firmám v kraji. Ty se už teď můžou pochlubit zajímavými objevy – třeba...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.