Studenti museli vymyslet strategii a postupy, aby jejich program byl schopen co nejlépe vyhodnocovat každou situaci ve hře a snažil se zvítězit.
„Rozhodovala jsem se třeba, zda mám nechávat sedmičky a dámy na konec, nebo zaútočit na začátek a donutit protihráče nasbírat karty navíc,“ popisuje studentka Nikola Hojgrová.
Při rychlosti výpočtů v počítači trvala jedna hra s šesti hráči sotva pár sekund. Odehráli proto 300 her, ve kterých se počítala vítězství jednotlivých hráčů.
Vedoucí Katedry komunikačních a informačních systémů Petr Františ si přístup studentů k netradičnímu zápočtovému úkolu pochvaluje. „Někteří tomu věnovali i volný čas, dávali do programu třeba různá zabezpečení, aby ho nemohl nikdo jiný napadnout,“ líčí.
Programy, které musí samostatně zpracovávat a analyzovat informace, jsou součástí moderních vojenských systémů velení a řízení, tedy systémů, které budou studenti později jako vojáci z povolání sami navrhovat. Františ už proto vymýšlí, jaký netradiční zápočet nachystá pro další semestr.