Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Centrum Brna bude letos v létě bez plotů a náhradních spojů

  17:25aktualizováno  17:25
Brňany čeká v létě změna. Po několika letech, kdy museli lidé skákat přes výmoly a obcházet oplocené díry v zemi, bude letos centrum města bez oprav. Ty další totiž úředníci plánují až na podzim.

(Ilustrační snímek) | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Letos v létě se neplánují rekonstrukce žádných větších dopravních tepen ani ulic v historickém centru. Generální opravy dalších klíčových ulic začnou až napřesrok.

"Za posledních několik let se pořád v centru něco dělo. Letos nás čekají jen dílčí výluky, nic zásadního. Situace, kdy se žádná z větších oprav nedotkne centra města, je výjimečná," shrnul vedoucí odboru dopravy brněnského Dopravního podniku Jan Fajtl.

Plánované opravy ulic v centru Brna

Dopravní tepny - fáze přípravy
Milady Horákové - schválený investiční záměr, začátek v září 2012
Veveří - hotová studie, začátek v září 2013
Pionýrská, Jana Babáka - schválený investiční záměr
Štefánikova a Palackého - vzniká studie
Benešova, Nádražní - vzniká studie

Historické centrum
Zelný trh - oprava začne koncem roku
Česká, okolí Měnínské brány - opravy naplánované na rok 2012

Z Joštovy ulice zmizí ploty, tramvaje se na ni vrátí v květnu

Dnes ještě lidé složitě obcházejí dlouhé ploty na Joštově ulici před fakultou sociálních studií. Kvůli této opravě nejezdí už od léta tramvaje na Kraví horu. I tato rekonstrukce má však brzy skončit.

"Ukončení prací je stanovené na konec srpna. Ale my jsme si vyjednali podmínku, že v polovině května už bude ulice průjezdná pro tramvaje. Tehdy začne festival Město uprostřed Evropy a centrum se zaplní turisty," podotkla mluvčí Dopravního podniku Linda Škrancová.

Brňané a turisté se nemusí obávat ani rozkopaných uliček v historickém centru města. I tady mají začít všechny plánované opravy až po prázdninách.

"Chystá se rekonstrukce Zelného trhu za padesát milionů, při níž se opraví celá dlažba. Budeme ale muset opravit dokumentaci pro stavební povolení, takže se začne asi až koncem roku," popsal šéf investičního odboru magistrátu Jan Kaucký.

Ani tato plánovaná oprava povrchu náměstí by neměla nijak rušit turisty, pro které se právě otevírá labyrint v podzemí pod trhem.

Štefánikova, Milady Horákové a další: padnou dvě miliardy

Letošní léto bude možná poslední "idylické" na několik let dopředu. Magistrát už má naplánovaných šest klíčových investic, za které hodlá zaplatit přes dvě miliardy korun. Nejdřív přijde na řadu rekonstrukce ulice Milady Horákové, od Koliště až po Dětskou nemocnici.

"Tam už máme vydané územní rozhodnutí a schválené peníze od rady města. Dokumentace je kompletní. Při opravě by se mělo proinvestovat tři sta milionů. Mělo by se začít v září 2012," přiblížil vedoucí odboru dopravy magistrátu Vladimír Bielko.

Ve středu brněnští radní schválili také investiční záměry pro opravu ulic Pionýrská a Jana Babáka. I tam by se mohlo příští rok začít stavět.

Podle mluvčí Dopravního podniku rekonstrukce Pionýrské neomezí provoz trolejbusů. Třídou Jana Babáka však projíždějí dvě tramvajové linky. "Už je také hotová studie opravy Veveří od Žerotínova náměstí po Konečného náměstí. Předpokládaný začátek je stanovený na září 2013," podotkl Bielko.

Počítá se i s úpravou ulic Horova a Minská. Největší oprava, kterou úředníci plánují, čeká Štefánikovu a Palackého třídu. Úsek od Pionýrské po Semilasso měří přes dva kilometry a projíždí tudy dvě tramvajové linky i trolejbus. "V následujících pěti letech je v plánu i Nádražní a Benešova třída. Ale všechno se nestihne," dodal Bielko.

V historickém centru města už skoro ve všech ulicích leží nová dlažba. Starý asfalt však stále pokrývá nejfrekventovanější, Českou ulici. To by se mělo příští rok změnit. "S její opravou se počítá na sto procent. Už se také mělo začít v okolí Měnínské brány. Ve vnitrobloku se ale staví divadlo, proto jsme museli počkat," řekl Kaucký z investičního odboru.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.