Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čištění ulic v Brně štve řidiče. Zaparkovat je jako zázrak

  8:55aktualizováno  8:55
Sehnat parkovací místo v centru Brna je před zimou ještě těžší než jindy. Ulice totiž procházejí blokovým čištěním a šoféři musí uvolnit prostor. Značky se zákazem zastavení navíc v ulicích zůstávají i dlouho po vyčištění. A pokud zde řidiči zastaví, hrozí jim odtažení auta a tučná pokuta.

Parkování je v Brně velkým problémem. Nyní ho navíc řidičům ještě více komplikuje sezonní úklid ulic. Ilustrační snímek | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

"Předminulý týden v ulici Vrchlického sad probíhalo blokové čištění. Kolem poledne už bylo všechno uklizené, cedule se zákazem parkování však pořád stály na místě. Sousedi měli za to, že už můžou parkovat. V tu chvíli přijela odtahová služba a odvezla jedno z aut, které parkovalo v už vyčištěné ulici," stěžuje si žena, která si nepřála uvést své jméno.

"Manžel se cestářů ptal, proč ty značky neposbírají, když už je vyčištěno. Odpověděli mu, že to má na starosti jiná firma," dodává.

Podle firem najatých městskou částí Brno-střed tomu tak ale není. Kromě úklidu komunikací se samy starají také o dopravní značení.

"Značky nejpozději po uklizení bloku domů stahujeme, celý den tam určitě nejsou," bránil se dispečer společnosti A. S. A., která měla čištění v dané lokalitě na starost.

Zároveň upozornil na časovou platnost značení. "Na značkách je přesně napsané, do kdy se tam stát nesmí," dodal.

Obyvatelé mají uklízečům cesty uvolnit zpravidla mezi osmou a šestnáctou hodinou. Vzhledem k nedostatku parkovacích míst ve městě ale řidiči nechápou, proč by měly ulice zůstat prázdné i po úklidu.

"Trasu je nutné ještě projet s kropicím vozem. Značení se tedy odklízí až po závěrečném kropení," vysvětlila Dana Pinterová ze společnosti A. S. A.

Za odvoz značek si sama zodpovídá také další z najatých firem, společnost Falky. V praxi se však lidé setkávají i s případy, kdy značky na místech stojí až do večera.

Se svou zkušeností se podělila Ivana Šochová-Plháková z Černých Polí. "Kolem půl desáté ráno byla celá ulice uklizená, po poledni mi však odtáhli auto. Když jsem si pro něj jela, na odtahovce už vozy neměli kam skládat. Je to pro ně určitě veliký kšeft," popsala Šochová-Plháková. Zároveň dodala, že zákazy u nich zůstaly stát až do večera.

Pravomoc k odtahu aut má akciová společnost Brněnské komunikace. Odklízení vozidel svěřili odtahové službě Černý, která auta sváží do dvou různých provozoven - v Jihlavské ulici v Bohunicích a na Drážní ve Slatině.

Za odtažení auta zde občané zaplatí 1 800 korun, k tomu 120 korun denně za parkování. Pokud si pro auto přijedou ve stejný den, celá záležitost je tím pádem vyjde na 1 920 korun.

"Odtah auta zpět na stejné místo by mě vyšel na dvojnásobek. Raději jsem si najala konkurenční firmu, která mi auto zpět domů přivezla za necelou tisícovku," dodala Šochová-Plháková.

Termíny blokového čištění dané městské části zveřejňují na svých webových stránkách. Oficiálně si vyhrazují právo data měnit či rušit, o termínu však musí dát vědět s dostatečným předstihem.

"Povinností městské části je, aby daná místa nejméně týden dopředu opatřila odpovídajícím značením," řekl mluvčí brněnské městské policie Pavel Šoba.

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.