"Skupina je vytvořena proto, aby se ti nelidští revizoři, a to jich je převážná většina, vzpamatovali a chovali se jako lidi. Mám s nimi spoustu příhod, myslí si, že jsou bůhví co," uvedl správce Brněnských revizorů Libor Kovačka.
brněnští revizořiBrněnský Dopravní podnik zaměstnává přes 50 revizorů. Ti letos vybrali na pokutách přes 59 milionů korun. Podle statistiky zkontrolovali přes 250 tisíc vozů a odhalili přibližně 115 tisíc černých pasažérů. |
Lidé si na Facebooku sdělují i své zkušenosti a někteří přihodí tipy, jak pokutě předejít. "Stačí si sednou dopředu a sledovat lidi na zastávce. Když vidím typického vidláka v sandálech, ponožkách, na sobě vestu, kapsáčové kraťasy a nejlépe s ledvinkou, je mi jasné, že mám vystoupit," píše jeden ze členů skupiny podepsaný jako Kuba Uhlíř.
Podobnou skupinu už zrušili
Že někdo zveřejňuje fotografie revizorů, se brněnskému Dopravnímu podniku vůbec nelíbí. "Budeme se snažit dohodnout se správci této skupiny na jejím zrušení," konstatovala mluvčí podniku Linda Škrancová.
Kovačka je s tím smířený. "Pokud tu skupinu budou chtít zrušit, tak ji stejně zruší a mě se na to ani ptát nebudou," podotkl, který má podle svých slov platnou "šalinkartu".
Téměř totožná skupina, jen s jiným názvem, se objevila už v únoru. Založili ji čtyři studenti a brzy měla přes čtyři tisíce členů.
Tehdy podle svých slov zástupci Dopravního podniku postupovali stejně, jak plánují i nyní. Se správci se dohodli na zrušení skupiny.
Právníci totiž upozorňovali, že zveřejněním fotografií bez souhlasu revizorů skupina porušuje zákon na ochranu osobnosti.
"Výjimkou by snad bylo, kdyby fotky sloužily ke zpravodajským účelům. To ale tady neplatí," komentoval tehdy případ právník Ivo Telec, který se specializuje na výuku občanského práva na Masarykově univerzitě v Brně.
Pokuta za jízdu načerno je tisíc korun. Pokud hříšník zaplatí na místě, nebo do pěti pracovních dnů, vytáhne z peněženky jen sedm set. "Nejčastěji cestují načerno lidé ve věku od osmnácti do třiceti let," uvedla Škrancová.