Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Brna do Vídně povede čtyřproudá silnice, řeklo ministerstvo

  15:47aktualizováno  15:47
Dva pruhy nebo čtyři? Nejasnosti okolo výstavby rychlostní silnice vedoucí z Brna do Vídně mají další pokračování. Centrální komise ministerstva dopravy potvrdila, že spojení mezi hlavním městem Rakouska a jihomoravskou metropolí bude připravovat jako čtyřproudou komunikaci.

Projekt silnice R52 na Vídeň počítá mimo jiné s unikátním závěsným mostem u Novomlýnských nádrží. | foto: Projektový tým R52

„Nikdy bych si nedovolil navrhovat, že pro spojení Brna s Vídní stačí obyčejná dvoupruhová silnice,“ řekl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).

„Znovu to opakuji, diskuse o dvoupruhu vyplynuly z mého jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem a na jím uvedeném faktu, že rakouská strana až k našim hranicím dočasně čtyřpruh nepovede,“ uvedl Prachař.

Výstavbu přitom dlouhé roky komplikoval fakt, že byly zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje a také to, že rakouská strana počítá s postavením pouze dvouproudové silnice (více jsme informovali zde).

„V současné chvíli by bylo stavět obchvat Mikulova a napojení do Rakouska jako čtyřpruh plýtvání penězi,“ řekl ČTK koncem září ministr Prachař (více čtěte zde).

V Rakousku bude úsek hotový v roce 2017, v tuzemsku komplikuje výstavbu územní rozvoj

Nyní svá slova upravil. Ministerstvo dopravy plánuje spojení s Vídní čtyřproudovou silnicí. Pokud by se část trasy - mikulovský obchvat - postavila jako dvouproudá, bude to podle Prachaře pouze dočasná varianta.

Centrální komise Ministerstva dopravy totiž ve středu schválila na základě zpracovaných studií šířkové uspořádání rychlostní silnice R52 v úseku Pohořelice – Mikulov v kategorii čtyřpruhová komunikace o šířce 25,5 metru.

„Pro nás je nejbližším úkolem postavit obchvat Mikulova, což by spojení s Rakouskem výrazně usnadnilo a ulevilo dotčeným částem Mikulova,“ poznamenal ministr Prachař, jehož předchozí prohlášení o dvouproudé silnici vyvolala rozpaky.

„Rozhodnutí komise jenom potvrdilo, co jsme celou dobu říkali a očekávali, a snad již bude konec spekulacím o tom, že bych já nebo kdokoliv jiný na ministerstvu uvažoval vyřešit tuto strategickou komunikaci obyčejným dvoupruhem,“ doplnil.

Rakousku takzvaná severní dálnice končí u obce Schrick. Další dálniční úsek Schrick - Poysbrunn by mohl být hotový v letech 2016 až 2017 a odsud na české hranice povede pouze dvouproudá silnice, uvedl na nedávném setkání s Prachařem dolnorakouský hejtman.

O tom, zda a kdy se tento úsek rozšíří na čtyřpruh, není podle Prachaře dosud rozhodnuto. Přípravy na stavbu nové tuzemské části spojení Brna s Vídní (R52) komplikují zrušené zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje.

Jediný úsek, jehož přípravu tato skutečnost nekomplikuje, je podle ministerstva právě tříkilometrový úsek v okolí Mikulova.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.