Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Uzemní plán ještě není, projektování D52 však už v tichosti začalo

  • 9
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo krátce před avizovaným schválením a vydáním zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje dvě zakázky na projektování dálnice D52 směrem do Vídně. Jedná se o obchvat Mikulova a navazující úsek k Novým Mlýnům.

Tendry byly zahájeny s ohledem na to, že kraj vybral trasu pro dálnici již v lednu. Vedení kraje plánuje vydat dokument ještě před říjnovými volbami. „ŘSD sleduje situaci kolem vyhotovení zásad se zvýšenou pozorností,“ uvedl Studecký. Právě neexistence územně plánovacího dokumentu byla dosud překážkou dalšího plánování, projektování a stavby dálnice.

„Zahájení tendrů se stanovilo s ohledem na standardní délku výběrových řízení obdobného charakteru a především na předpokládaný říjnový termín schválení zásad,“ doplnil mluvčí ŘSD. V dubnu již vydalo souhlasné stanovisko se stavbou dálnice ve stopě stávající mezinárodní silnice i ministerstvo životního prostředí.

Dálnice až k rakouským hranicím

První část dálnice z Brna do Pohořelic funguje od roku 1996, její pokračování k hranicím bylo dosud předmětem slibů a také soudních sporů. Soudy v minulosti rušily některé výjimky, které vydávalo ministerstvo životního prostředí. Dálnice totiž má vést přes Novomlýnské nádrže a také v těsné blízkosti Chráněné krajinné oblasti Pálava.

Pro obchvat Mikulova má vybraný projektant zpracovat za tři roky dokumentaci pro stavební povolení a zároveň se má podílet na majetkoprávní přípravě. Pro navazující úsek půjde o dokumentaci pro územní rozhodnutí, která má být hotova za dva roky.

Rakouská dálnice od Vídně dnes končí zhruba 30 kilometrů od českých hranic. Do konce příštího roku by měla být dostavěna k Poysdorfu a později až k hranicím, vzhledem k nižší intenzitě dopravy ovšem zatím pouze jako dvoupruhová.

,