Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dálnici do centra Brna, zeleň pod beton, hlásají recesisté na Facebooku

  18:52aktualizováno  18:52
Proč ničit město zbytečnou zelení, když ho můžeme celé zalít betonem? Nádraží přesuňme pod Zelňák, parkovat se může na náměstí Svobody a dálnice D1 by nově mohla vést přímo přes Českou. Takové nápady na "ekologické" projekty má nově vzniklá skupina na sociální síti Facebook, která si dělá legraci z dění v Brně.

Recesisté na sociální síti Facebook vyzívají k výstavbě parkoviště na náměstí Svobody nebo přesunu nádraží pod Zelný trh | foto: Radek Miča, MAFRA

"Brno je bezpochyby srdcem a centrem Evropy a je potřeba otevřít toto srdce celému světu. Chceme proto podporovat brněnskou politickou elitu v jejích odvážných krocích a vyslat jasný signál všem enviromentalistům, mentalistům, metalistům a ekoteroristům, že si nechceme nechat zprznit srdce města odpudivou zelení, starými ošklivými domy nebo omezováním svobodné a demokratické autodopravy," píší neznámí autoři stránky Podporuji odsun nádraží pod Zelňák a parkoviště na Svoboďáku.

Navíc chtějí ujištění, že by nové nádraží pod Zelňákem nenarušilo statiku Velkého Špalíčku.

Chodci podle nich mají dost prostoru na polích v okolí Brna nebo se můžou odstěhovat do zaostalých měst jako Vídeň, Amsterodam nebo Kodaň. "Neexistuje důvod, proč by se měli poflakovat i po naší zlaté lodi," přisazují si zakladatelé.

Beton a asfalt - moderní ekologické materiály

Se svým názorem rozhodně nejsou sami. Ve čtvrtek večer už měla stránka více než 120 fanoušků, mnoho z nich mělo další nápady, jak město vylepšit. Ve většině z nich figuroval beton. "Správně. Všechno zalít betonem. Betonu není nikdy dost. Betonáři všech zemí, spojte se," pokračují fanoušci stránky.

Zabetonovat by se mohly například Lužánky, sutí by se dala zavést Botanická zahradu a změnit by se mohla hlavní pěší zóna v jihomoravské metropoli. Výpadovku D1 už "projektanti z Facebooku" plánují přímo na České. "Na stavbu budou použity moderní ekologické materiály beton a asfalt," zaručuje jeden z fanoušků.

Zatímco chodci si dál mohou chodit po polích na okraji města, auta by podle pisatelů měla dostat ještě větší prostor. "Doporučuji přebudovat Mahenovu činohru tak, aby se do ní dalo vjíždět autem a hlediště upravit po vzoru letních autokin," navrhují.

Skupina se kromě parkování dotýká i dalších palčivých problémů města, třeba heren. A připojila odkaz na oficiální web Brna.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hvězda hasičských závodů v Los Angeles Petr Moleš. Muž sloužící ve Vyškově se z...
Do Los Angeles jel bez ambicí, vrátil se jako nejlepší hasič světa

Se třemi zlaty a titulem absolutního vítěze soutěže Ultimate Firefighter, tedy jako nejlepší hasič světa, se vrátil Petr Moleš ze Světových policejních a...  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.