Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zmrzačili jí muže, násilníci však odškodné neplatí

Svatava Bognárová, které tři násilníci v brněnské čtvrti Bohunice zmrzačili manžela, se zatím marně snaží, aby pachatelé začali platit odškodné. I když od nešťastné události uplynuly už čtyři roky, neviděla od nich rodina ani korunu. A zřejmě ani neuvidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rohatey

23. 6. 2008 15:02
Úsměvné

tak  zdejší "právní vědec" nás tady straší tím primitivním právem divokého Západu.

Já bych řekl že tehdejší jednoduché právo zajištovalo nesrovnatelně víc spravedlnosti než to dnešní právo zcela zdegenerované, preferující práva zločinců. Z nějakého oběšeného  zloděje koní z toho psychické problémy nemám ani mi nevadí že nedostal další šanci. Osobně mám spíš problémy jako v tomto případě s obětmi které žádnou další šanci nedostanou, které budou živořit v nouzi až do smrti a na druhé straně vysmátý zločinec bude po pár letech na svobodě mít šanci toto provést znova, že by platili těch 7 tisíc měsíčně aby obět nemusela živořit, to je naprostá fantasmagorická iluze.  Holt ti "právní vědátoři" se mi jeví jako ti Škrlovi "obrácenci" oni vidí všechno naruby a namísto obětí litují ty zločince.

0 0
možnosti

Radim Rumun

23. 6. 2008 14:51
Navrhuji exekuci použitelných orgánů.

Navrhuji exekuci použitelných orgánů.

Budete mne případně volit s touto politikou vůči násilníkům?

0 0
možnosti

wildge

23. 6. 2008 15:09
Re: Navrhuji exekuci použitelných orgánů.

No jo, ale ma vubec nejake pouzitelne organy?

0 0
možnosti

drevorubec

23. 6. 2008 13:38
>> Ulrich - ... nemohoucnost

ad 1. Jestliže se jedná o případ podobný tomuto, tak bych jako daňový poplatník souhlasil, ať stát vymůže odškodné od odsouzených. Není nic jednoduššího, než nechat takovou pakáž dělat výkopové práce nebo v kamenolomu. Pak by to postupně splatili. A dřív by z krymu nevylezli, dokud by to nebylo zaplacené ...

ad 2. exekuce je v podbných případech bezúčelná. Buď nemá takovvý parchant nic nebo jde do kriminálu a doma má nešťastnou manželku, která se stane samoživitelkou. V takovém případě by exekuce víc poškodila další lidi, než pomohla poškozeným. Navíc si myslím,že je spravedlivé vyždímat odškodné z viníka a ne z jeho rodiny.

ad 3. stát takové odškodnění nevytrhne,když dokáže žít s tolika daňovými nedoplatky. Ale samozřejmě by musela být upravena legislativa v oblasti povinnosti muklů pracovat,pokud mají platit nějaké odškodné nebo dluhy.

... nejsem si jistý,že tak závažné zmrzačení člověka může být vyváženo několika lety kriminálu. Trest za úmyslný čin by měl odpovídat způsobené škodě.

0 0
možnosti

wildge

23. 6. 2008 15:21
Re: >> Ulrich - ... nemohoucnost

ad 1. Nechat delat pakaz vykopove prace a v kamenolomu problem je a velky. Dohled a ochranka by byl podstatne drazsi nez zisk z podobne prace. Podobne podminovat ukonceni vykonu trestu zaplacenim dluhu nema moc smysl, niceho bys nedosahl.

ad 2. Souhlas.

ad 3. O tom, jestli stat ma byt prostrednikem pri placeni a vymahani podobnych pohledavek, panuje ve spolecnosti ostry nesouhlas. Ono totiz u podobne emotivnich pripadu je to vcelku jasne, jenze je spousta pripadu, kdy z pravniho pohledu se jedna o podobne vymahani odskodneho nebo jineho naroku uznaneho soudem, ale verejnost zas tak moc nepodporuje, aby v techto pripadech byl stat prostrednikem.

Obecne je pravda, ze je to treba resit. Nesplaceni, nebo pomale splaceni, podobnych pohledavek by melo byt trestnym cinem a melo by za to hrozit dalsi, i klidne delsi vezeni.

0 0
možnosti

troll123

23. 6. 2008 13:31
riesenie

odpoved - colt 1911 (alebo podla chuti) do kazdej rodiny...

0 0
možnosti

Ruger

23. 6. 2008 12:25
Parchanty

odstřelit, nic lepšího pro společnost udělat nejde.

0 0
možnosti

Ulrich

23. 6. 2008 12:41
Re: Parchanty

1. Myslím, že dostali přimeřený trest.

2. Budou-li pachatelé mrtví, bude pravděpodobnost, že se poškození domohou náhrady škody, ještě nižší než nyní.

0 0
možnosti

drevorubec

23. 6. 2008 11:54
Případ jen ukazuje další nemohoucnost ....

výkonu práva v naší zemi.

Každý občan platí státu daně a měla by být tudíž zaručena nějaká ochrana, vymahatelnost práva a podpora občanů, jejichž schopnosti a možnosti nejsou tak velké, aby se mohli domoci spravedlnosti. K čemu jsou v tomto případě rady, aby manželka poškozeného zahajovala ještě nějaký občansko-právní spor? Blbost !;-O

Vina byla prokázaná, soud by to měl dopracovat "all-inclusive" včetně přiměřené náhrady. I když existuje přiměřená náhrada v případě zmrzačení otce rodiny?

Asi by bylo nejlepší ty šmejdy držet pod zámkem tak dlouho, dokud nesplatí, co dluží .....

0 0
možnosti

Ulrich

23. 6. 2008 12:35
Re: Případ jen ukazuje další nemohoucnost ....

1. Konečně konkrétní návrh - aby stát vyčíslil ( a snad i vymáhal ) náhradu škody i bez výslovného návrhu poškozeného a na náklady daňových poplatníků. Tedy s tím bych rozhodně nesouhlasil. Jde o soukromoprávní nárok poškozeného a jen na něm záleží, zda se bude škody domáhat a v jakém rozsahu. Já rozhodně nechci, aby se takové řízení vedlo na náklady poplatníků. Mně naprosto postačí, když bude pachatel dopaden a poslán do vězení.

2. V daném případě dost možná výrok o náhradě škody existuje. Zahájení exekuce je věc banální, snadná.

3. Pokud pachatelé stejně nic nemají a mít nebudou ( jak se naznačuje v článku ), je stejně vše marné. Leda bys chtěl, aby stát v takovém případě škodu ještě ke všemu sám nahradil. To ale snad ne....

0 0
možnosti

_Das Verschwundene Sudetenland

23. 6. 2008 11:23
neměla je nechat odsoudit

takhle platit fakt nemůžou

0 0
možnosti

Dagiss

23. 6. 2008 12:16
Re: neměla je nechat odsoudit

promiň,ale kdyby tobě někdo zmrzačil manžela (ku),taky bys je nechala běhat na svobodě aby mrzačili další lidi?? Platit by mohli,jen by musel někdo zavést tolik potřebný zákon o tom,aby vězni,kteří jsou odsouzeni k úhradám odškodného,doplacení výživného atd. měli práci ve vězení POVINNOU!!!!!Práce je všude kolem dost a určitě by se nějaká našla pro 3 chlapy!! Ano,oni nemasjí z čeho,protože ne že nemůžou,ale jim se prostě NECHE A NIKDO JE NUTIT NESMÍ!!Tady je háček. A kdyby byli na svobodě,ubližovali by dalším a dalším a stejně neplatili,protože by se opět vymlouvali,že nemají z čeho,protože pracovat NECHTĚJÍ!!!RvRv

0 0
možnosti

Ulrich

23. 6. 2008 11:02
Hloupý a demagogický článek

Není ani jasníé, zda soud uložil pachatelům povinnost hradit škodu. Pokud ne, musejí se Bognárovi v občanskoprávním řízení domoci práva na náhradu. V případě, že již o náhradě bylo rozhodnuto, mohou jít cestou exekuce. Exekutor vydá exekuční příkaz potihující příjmy pachatelů a vzápětí vyjde najevo, zda pracují a kolik vydělávají. Žádný problém, žádná nespravedlnost. Jen neschopnost a kecy.

0 0
možnosti

fcmasakr

23. 6. 2008 11:05
Re: Hloupý a demagogický článek

Na druhou stranu - pokud nic nemají, poškozený zaplatí ještě náklady neúspěšné exekuce.

0 0
možnosti

VLDX

23. 6. 2008 10:16
Právo v našem státě je naprosto nevymahatelné

Proto je lepší vzít věci d ovlastních rukou a při jakémkoli napadení útočníky zneškodnit i za cenu, že  by byli všichni mrtví, protože jinak je člověk úplnej chudák.

0 0
možnosti

Železobetonová Krysa

23. 6. 2008 10:18
Re: Právo v našem státě je naprosto nevymahatelné

Možná rovnou ani vůbec právo z vlastních rukou nepouštět......:-/

0 0
možnosti

Železobetonová Krysa

23. 6. 2008 10:07
Jak nemaji z ceho platit ?

Tak se prodají jejich orgány případně orgány soudců a dozorců a neříkejte mi že to něco nevynese ? ;-€Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků

22. dubna 2024  15:56

Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...

Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce

22. dubna 2024  20:47

Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman

25. dubna 2024  17:17

Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...

Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří

25. dubna 2024  14:53

Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...