Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vídeň předběhla Brno a buduje nádraží. Vlaky jezdí jinam

Do Vídně vlakem? Pro Jihomoravany to byl dosud nejjednodušší způsob, jak vyrazit do rakouské metropole za nákupy či za zábavou. Cestující teď zřejmě překvapí, že nedojedou na velké nádraží Südbahnhof, jak byli zvyklí, ale na malou stanici Wien Meidling.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agent Přisluhovač v exilu

Rola - nádraží

Ten nadpis evokuje, že Brno bylo kdysi před Vídní...;-D Vůbec nechápu, proč se nejeli z Vídně poradit do Brna, kde že je nejlépe novou roli zbudovati* a zpátečnicky se pustili do přestavby na původním místě.

*) Brněnští odborníci by volili zřejmě okolí Süssenbrunu....:-P

0/0
12.1.2010 13:39

Ebo

holt

..lidé jsou blbí a neví co chtějí, tak jim to úřady ukáží, paač úřad má vždycky pravdu.. Takže nádraží posunuté bude a bude  a bude!

0/0
11.1.2010 21:24

atul

Nádraží

Ne všichni z jižní Moravy přijíždějí do Vídně od Břeclavi. Když jedete ze Znojma, projíždíte celou Vídní od severu na jih a můžete vystoupit např. přímo u Prátru nebo na nádraží Vídeň-střed. Z Meidlingu je to kousek pěšky do Schoenbrunnu...

0/0
11.1.2010 20:43

Dobryclovek

Lobista

Zkrátka vyhoďme oknem 30 miliard za nádraží v Komárově a budeme se mít hrozně moc dobře, jak tvrdí Europoint. I přes referendum nádraží postavíme, protože za tenhe balík to stojí. Nějaké argumenty proč se vždycky najde a kdo nejde s námi, jde proti nám!

0/0
11.1.2010 20:33

rewolt

Re: Lobista

Ty woe,co máš furt s tím Komárovem8-o8-o??ODKDY JSOU NOVÝ SADY V kOMECU????;-D...máš zřejmě nějaký vážnější problém,asi psychického rázu;-(

0/0
11.1.2010 20:37

PIsa.lek

Re: Lobista

A ono to nové nádraží podle současného návrhu bude na Nových sadech? Tak se probuď ty!

0/0
12.1.2010 10:08

m+a+t+y

Re: Lobista

Brno nove nadrazi potrebuje.Az bude nadrazi a zacne se stavet metro tak ona jedna stanice metrem do centra je tak akorat,v Praze je taky hlavak stanici od centra.

0/0
12.1.2010 5:09

Pan Navratil

Re: Lobista

Jaký metro??? ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2010 13:15

m+a+t+y

Re: Lobista

To nevis?Momentalne na magistrate probihaji diskuze o tom zda obnovit tu starou vizi o brnenskym metru,davali to i v televizi,ze by se na to pouzily evropsky penize.V prvni etape by to melo jen jednu trasu o trech stanicich.Tj hlavak,Moravske nam. a ta posledni az na okraji mesta.

0/0
12.1.2010 13:24

Agent Přisluhovač v exilu

Re: Lobista

Zřejmě myslíš SJKD (severojižní kolejový diametr), který má s metrem společného asi tolik, jako zastávka šaliny na Jírově nebo v Pisárkách. Další utopický a neufinancovatelný sen města Brna.

0/0
12.1.2010 13:41

m+a+t+y

Re: Lobista

Myslim tim klasicky metro,ktery jezdi v kazdym velkomeste,tady jsem nasel nejakej odkaz,sice mi budes argumentovat,ze je to z blesku,ale nemoh jsem to dohledat v archivu CT,kde to vysilali v klasickym zpravodajstvi.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/125489/brno-planuje-metro-za-30-miliard-kdo-to-zaplati.html

0/0
13.1.2010 1:05

Stojan_Jakotyc

Lež

Co se týče Vidně, nevím, neznám, ale to s tím Brnem je vyloženě lež. Lžete a je potřeba to říct nahlas.

0/0
11.1.2010 15:49

Dobryclovek

Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

No jo, ale mezi Brnem a Vídní je přece jenom rozdíl. V Brně se bude stavět nádraží kdesi v Komárově s mizerným napojením na MHD a kus cesty od centra namísto původního nádraží v centru, hned vedle obrovského přestupního uzlu MHD. Ve Vídni se staví nádraží namísto jižního a cestující přímestskou dopravou mají možnost nástupu či výstupu třeba v Pratersternu blízko centra.

Dojet do centra Brna vlakem se ale bohužel stane minulostí X

0/0
11.1.2010 15:17

Atheist10

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Boze, vy jste ale demagog. Nove ma byt cca 800 metru! od stavajiciho s novym napojenim MHD do centra. Bohuzel diky takovym lidem jako jste vy a vam podobni to tu za 20 let bude vypadat stale stejne. Spinave nadrazi z doby Frantiska Josefa, pred kterym se bude rozkladat cim dal frekventovanejsi uzel MHD se svymi "krasnymi" podchody a za kterym se budou rozkladat hektary brownfieldu. Tady v Brne dokazeme akorat kafrat (nadrazi, R47 a dalsi), ale neco vybudovat to tezko. Snad jedine Campus centrum, ale do toho nastesti nemeli normalni obcane moc co kecat :-/

0/0
11.1.2010 15:31

petris

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Mít nádraží v centru a 800m od centra je sakra rozdíl. A ještě větší rozdíl je vystoupit z vlaku v centru nebo se tam muset ještě přesunovat dalším spojem. Vy asi vlakem nejezdíte, jinak byste neplácal takový nesmysly.

Brno moderní nádraží potřebuje, ale nikdo mi nevymluví, že s nedalo postavit blíž.

A když páni konšelé ještě shodili projekt rychlodráhy, která to mohla zachránit, tak z toho zbude jenom další pomník idiotství v kombinaci s korupcí. Rv

0/0
11.1.2010 16:08

Atheist10

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Ano, kdyz se budeme vsichni hadat o metry a o "kousky", tak bude situace za 20 let vypadat tak jak jsem popsal vyse. Rv

0/0
11.1.2010 16:22

;-)

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

A 800 m vám příjde moc? když tam povedou 2 tramvajové linky? ...třeba lidé z kníniček chodí na zastávku tramvaje přes kilometr každý den. ono to zas není tolik. Chůze je zdravá;-)

0/0
11.1.2010 18:23

Pan Navratil

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Jo, jenomže v Kníničkách to dělá deset a půl člověka a ne několik tisíc.

0/0
12.1.2010 13:16

bob52

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Jestli se dalo postavit, či plánovat postaven blíž nevím. Ale vím, že rosické nádraží vedle Zvonařky naní zas tak daleko a od postavené autobusového nádraží na Zvonařce jsou nuceni lidi chodit pěšky na dnešní dopravní uzel u stávajícího nádraží. Pokud se s přesunem nádraží přesune i MHD, tak jenom dobře a ti lidi ušetří spoustu času a energie. Jedinej komu to může vydit jsou majitelé obchůdku a heren u stávajícího nádraží a při cestě ze Zvonařky, tedy TESCO či Vaňkovka.

0/0
11.1.2010 19:14

petris

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Tak ještě jednou pro všechny, nemám nic proti novýmu nádraží, to starý je prostě katastrofa. Ale jednoduše bych byl rád, kdyby regionální vlaky z Tišnova a od Blanska cestou na to nové nádr. zastavily i na tom starém a pak pokračovaly na nové. Používám vlak denně pro přepravu z Lesné do centra a zpět. Koleje tam jsou tak by to snad neměl být tak strašný problém. Alespoň by zůstala zachována železnice jakou součást MHD. A taky lepší než ze starého nádraží udělat další vietnamskou tržnici.

0/0
11.1.2010 20:59

PIsa.lek

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

R 47 je co?? Mmch. největší problém současného nádraží vůbec není jeho poloha, ale to, že se osmdesát let odkládá jeho modernizace s odůvodněním, že se stejně bude za pár let stěhovat. Kdyby se modernizovalo ve stávající (či lehce posunuté) poloze, nebyla by situace zdaleka tak tristní.

0/0
12.1.2010 10:16

Atheist10

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Pardon, mel jsem samozrejme na mysli bystrckou R43. Uz jsem z tech "aktivistu", sdruzeni a podobnych spolku, ktere musi do vseho kecat popleteny :-/

0/0
12.1.2010 12:07

Pan Navratil

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Nevím proč by si Bystrčtí nemohli říct svoje k tomu, jestli jim má pod barákama vést skorodálnice.

0/0
12.1.2010 13:18

Atheist10

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Bohuzel se nejedna o vetsinu lidi bydlicich v Bystrci, ale o par "aktivistu" a kverulantu. Drtiva vetsina mych znamych bydlicich v Bystrci je pro R47 a vcera jiz bylo pozde. Mimo to, co maji rikat obyvatele Jundrova, Komina a Zabovresk? Trpi jiz leta kvuli par, s prominutim, "hovadum" :-/ Ovsem to by bylo na delsi k diskusi...

0/0
12.1.2010 13:26

Pan Navratil

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

To je holá pravda.

0/0
12.1.2010 13:17

hanzelka.petr

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Blábol strany zelených... Nebo to píše přímo pan Zlatuška či Ander ? Nesmysl, který se podařilo nacpat méně uvažujícím lidem do hlav... Opravdu si myslíte, že linky MHD zůstanou na stávajících místech a nezajedou k novému nádraží ( jestli tedy vůbec bude ) ??? To si snad nemyslí ani dítě v 7 třídě ZŠ...Rv

0/0
11.1.2010 15:45

PIsa.lek

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Možná i dítě v 7. třídě ZŠ by pochopilo, že něco jiného je mít nějakou obecně správnou představu, že nové nádraží by mělo mít stejně komforntí napomjení na MHD, jako to současné, a něco jiného je možnost realizace. Srovnatelný uzel tam nikdy vzniknout nemůže a 2 tramvajové linky to prokazatelně neodvozí - průjezdnost celé trati (hlavně napojení na stávající síť) totiž stanovuje minimální interval jednotlivých spojů, a ty neposkytnou požadovanou kapacitu.

0/0
12.1.2010 10:11

Pan Navratil

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Přesně tak.

0/0
12.1.2010 13:19

El Carlos

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

Už podle vašeho nicku lze soudit vaší inteligenci, která vás minula velkým obloukem.

A mimochodem člověče byl jste vy vůbec někdy v té Vídni???????

Víte vůbec kde ten Praterstern je??? když jede někdo příměstý do centra z jihu, kde Südbanhof leží, tak většinou přestupuje na Simmeringu, Südbahnhofu - ted je zavřený, takže dále na Südtiroler Platz - to je takový větší uzel anebo občas i Wien Mitte, Meidling ale NIKDY člověk z jihu nepojede na Praterstern (leží severo-východně od centra), aby se dostal do centra :-D

A co se týče Brna, tak Wien Südbahnhof právě správně ukazuje, proč by v Brně mělo nádraží vyrůst těch 800m od centra.

Fakt Zelený zavřít až zčernají!  Neškodí jenom lidem ale v konečném důsledku i přírodě!

0/0
11.1.2010 18:38

learco

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

EUSkoro bych rekl, ze tento prispevek psal Pavel Görlich. 8-oChtel bych jen dodat, ze kdyz priletim do Schwechatu tak me jel kazdejch 15 min. autobus na Südbahnhof. Doufam, ze na to provizorni nadrazi (Maidling?) taky nejakej ten Bus pojede.;-( Jinak se budu muset napasovat na Student Agency, ale ta jezdi k letisti pouze 4x denne a to jeste v dobe kdy tam nemam zadny letecky spojeni z mista kde bydlim.:-P

0/0
11.1.2010 20:07

Pan Navratil

Re: Mezi Brnem a Vídní je rozdíl

>>>A co se týče Brna, tak Wien Südbahnhof právě správně ukazuje, proč by v Brně mělo nádraží vyrůst těch 800m od centra.<<<

To zkuste nějak rozvést, to by mě zajímalo.

0/0
12.1.2010 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.