Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Královo Pole má svůj sen o nádraží ve tvaru vážky

Další dílo architekta Petra Parolka, autora haly tuřanského letiště, by mohlo ozdobit Brno. Královopolské nádraží už dlouho není pro cestující pohodlné. Radnice městské části si proto nechala od ateliéru Parolli zpracovat studii. V té navrhuje stavbu úplně nové budovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vysočiňan

Typická brněnská chyméra :-( (část 1)

V KrPoli obrovská hala, která se je už teď předimenzovaná. Napojení podchodu do haly stojí za houby, ale to snad šlo vyřešit menší přestavbou. Že je to všechno posprejované a rozbité není vlastnost této nádražní budovy, ale chyba přístupu majitele. Stejně tak může být za pár let zdevastovaná "vážka", když se o ni nebude nikdo starat. V současné je dost místa na to, aby tam nějaké obchody a občerstvení vznikly.

Větší problém vidím ve vzhledu přednádraží. Z jihu zahrádky, ze západu nějaká nepřístupná zaplocená budova a korunu tomu nasazuje dálniční estakáda a větve mimoúrovňových křižovatek, které jsou všude okolo. Stačilo by, kdyby se výhledově Svitavská radiála v úseku před nádražím schovala pod zem, na uvolněný prostor se posunuly zastávky MHD (zase tak moc daleko, jak píšou v článku, nejsou) a namísto dnešních zastávek postavit nějaké domy, které by před nádražím vymezily kulturně vypadající náměstí, aby měl člověk pocit, že je ve městě, teď to tam vypadá jak na konci světa.

0/0
20.1.2010 15:42

Agent Přisluhovač v exilu

Re: Typická brněnská chyméra :-( (část 1)

Ale zastávky už dnes pod estakádou jsou - cca 10 m od vchodu do nádraží - tam už místo fakt není. Estakáda pod zem - další zbytečnost.

0/0
20.1.2010 15:48

Vysočiňan

Re: Typická brněnská chyméra :-( (část 1)

1) pod estakádou je jen část zastávek a to zpravidla ty méně významné, dakší jsou rozesety po celém prostoru. Docházka na tramvaj, trolejbus a okružní bus na Lesnou by se určitě zkrátit dala.

2) u estakády jsem záměrně psal "výhledově", tj. po tom, co ta estakáda dožije a musela by opravovat.

0/0
20.1.2010 15:55

Vysočiňan

Typická brněnská chyméra :-( (část 2)

Nejhorší na tom je nadchod. Teď je přístup podchodem, který je v úrovni nádražní haly. Nově by člověk musel vylézt po schodech do nadchodu a pak zase dolů (možná by tam za 700 mega byly eskalátory, ale stejně by to bylo pomalejší, než teď)

Za povšimnutí stojí rozhovor se starostou MČ, který na otázku, jestli se hledaly i jiné varianty, odpověděl, že tahle se jim líbila, tak už ani jinou nehledali - to je bohužel typický přístup v Brně.

Návrh umisťuje nádražní budovu do osy Kosmovy ulice. Bylo by dobré, že by nádraží bylo viditelné z Palackého třídy, jenže kvůli tomu posunu by se muselo posunout i komplet kolejiště celé stanice.

0/0
20.1.2010 15:50

Vysočiňan

Typická brněnská chyméra :-( (část 3)

Malá rekapitulace dalších podobně smysluplných akcí v Brně:

- fotbalový stadion za 2,5 giga

- nový hokejový stadion (za situace, kdy se jeden opravuje a tým, který tady hraje není schopen se ani férovou cestou dostat do extraligy a musí si ji koupit)

- ODSun hlavního nádraží - Jižní centrum (bez ohledu na to, že ze stávajícího centra odchází jeden značkový obchod za druhým a je nahrazován různými Vše za 39, Megabuy, Slevněnkami a hernami... a kancl city kolem Heršpické nejsou ani zdaleka naplněny...)

- nejsou peníze ani na MHD pro obsluhu kolejí s 3500 studenty (ale to nevadí úvahám o nádraží za 700 mega v téže MČ)

0/0
20.1.2010 15:52

Baywatchnights

Je to nesmysl

Teď o tom byla i reportáž na Nově. Tak problémem mají být oprýskané lavičky, uzavřený bufet, nevábná WC, a "podchod jako cesta hrůzy".

Tak kolikatinu z uvedené částky 700 mil. Kč by asi mohla stát instalace nových laviček, nové kachlíky na WC i v podchodu, aby už prostory nádraží nebyly "nepůvabné"? Co z toho mohlo být už hotové,  namísto zbytečného vydání milionu korun na projekt nové budovy?

Proč je ten bufet asi uzavřen? Nebude to tím, že si na sebe nevydělal, protože tam třeba nejezdí tolik cestujících? (přes Kr.Pole jezdí jen zastávkové vlaky příměstské dopravy a regionální rychlíky. Vlaky Eurocity a Intercity jezdí a nadále budou jezdit jinudy.

Odbavovací hala dnešního kr.pol.ského nádraží je pod úrovní kolejiště. Cestující překonávají jen jedny schody. Podle návrhu tam má být nadchod, takže cesta nahoru a pak o hodně dolů. Přístup k zastávkám MHD by se naopak ZHORŠIL! Rv

0/0
19.1.2010 17:15

nilgiri

mně se to líbí

Navíc horší než ten hnus a ostuda, co tam stojí teď, to být nemůže. Bohužel, jak to tak chodí, možná se o tom bude několik let mluvit, dalších několik let plánovat a za hóóódně dlouho se MOŽNÁ něčeho dočkáme...

0/0
19.1.2010 12:44

ODSakEda

Jen další předražená neučelnost...

šak taky na brněnským érostejšnu není ani pořádná restaurace a musíte jít vedle do staré konveční budovy. Nová hala je sice z venčí krásná a futuristická, ale vevnitř nic néni, jen samý haly a divný terasy a soukromé freeshopy... a vychcat se není málem kde, musíte hledat a valit přes na druhej konec haly..., nebo se nechat nejprve odbavit, tam tam už slušný hajzle sou...

 Hlavně že to bude chloubou a za stovky milioný, něco jak ruské paláce, ale lidu prázdné, jen na oko turistům... Drahým snem v době, kdy si málem vylomím kolo na svojí káře na silnicích nejen v intravilánu Brna, ale i na výpadovkách! Nebo když du pěšo, je mi nablití ze zákoutí na relativně mladém autobusovém nádru Zvonařka a okolí (blicí smajl). To se vždy vehementně postaví nové a nové a spíše jen nákupní/propdejní (komerční!) prostory (např. Vankovka) a rázem zchátrá s pompou stavěná předchozí centra. Sportovní stadiony jakbysmet - namísto údržby vždy nechat spadnout a za miliardu stavět neustále nové a na dluh.

0/0
19.1.2010 9:29

Agent Přisluhovač v exilu

Vizualizace

Přestupová vzdálenost vlak-autobus snad v KrPoli už ani menší být nemůže a podle vizualizace se rozhodně nezměnší. V podstatě zůstane vše při starém, jen celý prostor překlene ta vážka, jejímž podbřišem povede výpadovka na Svitavy - velice sexy. Pro cestující z vlaku to bude znamenat, že nepůjdou podchodem, ale nadchodem, což v případě rozdílných úrovní kolejiště a přednádraží zanmená schody navíc. Návrh samotný se mi líbí, ale vzhledem k tomu co má řešit (stav výpravní budovy KrPole) a co neřeší (docházková vzdálenost) ho považuji na daném místě nesmyslný.

0/0
19.1.2010 7:56

Libor76

Re: Vizualizace

přesně tak. Cena zbytečnost té akce jen umocňuje

0/0
19.1.2010 8:07

petris

Re: Vizualizace

Stavba je to sice hezká, ale přestupové vzdálenosti se výrazně zvětší. Chudáci ti co budou dobíhat vlak, dají si pořádně do těla. Autor by se raději měl inspirovat brněnskými funkcionalisty, aby stavba byla co nejvíc přátelská k cestujícím. Jestli pak bude vypadat jako vážka nebo jiné zvíře, je celkem jedno.

0/0
19.1.2010 9:33

mira007

Re: Vizualizace

Souhlasim. Jinak me to cely pripada jako naprosta zbytecnost. S tou prestupovou vzdalenosti je to blbost a vazne tam neni co zkracovat, clovek prece projde podchodem a halou a ma pred sebou hned zastavky (teda za tim mostem, ale je to par metru prece). To nadrazi sice neni moc pekny, ale na cesky pomery je to jeste relativne vpohode, znam mnohem horsi pripady. Ze by tam byla potreba takhle rozsahla prestavba by me vubec nenapadlo... v Brne je spousta a spousta jinych zalezitosti, ktery by si ty penize zaslouzily mnohem vic.

0/0
19.1.2010 10:01

Basti

Parada

I když je stavba asi nerealna, tak navrh to je superR^

0/0
19.1.2010 7:52

Mildred

Re: Parada

Přesně tak, velmi krásná stavba. Je naprosto výmluvné, že proti jsou opět "zelení". Tedy lidé, po kterých zůstává vždy jen devastace, zmar a beznaděj. Ještě že většina normálních lidí touží po pěkném vkusném prostředí a tak se čas od času dočkáme v Brně hezkých a příjemných staveb, navzdory téměř pravidelné snaze těchto pseudoekologů vše zničit.

0/0
19.1.2010 8:44

Agent Přisluhovač v exilu

Re: Parada

Velmi krásná, ale na daném místě naprosto zbytečná. Viz výše.

Btw. 700 mil = v českomoravské realitě cca 1,5 mld., obávám se. 

0/0
19.1.2010 8:50

PIsa.lek

Re: Parada

Jenže u podobné (a vlastně jakékoliv jiné stavby k praktickému využití) by mělo být hlavním kritériem ÚČELNOST, to jak stavba esteticky působí, je sice taky důležité, ael ne nejdůležitější. A účelnost této stavby v daném místě v dané době je skutečně velmi pochybná, bez ohledu na "barevné vidění" světa. 

0/0
19.1.2010 9:53

Vysočiňan

Re: Parada

Normální lidé opravdu touží po pěkném vkusném prostředí, jenže peněz je omezené množství a když se něco, co jde zkulturnit za pár peněz, udělá megalomansky za 700 mega, tak ty peníze budou chybět jinde, kde se dalo zkulturnit něco jiného (Mendlák, Stará Osada, nádraží Židenice, tramvaje na Lesnou, tramvaje na Kamechy, přístup od zastávek Technologický park k areálu kolejí, revitalizace Svitavského náhonu a Staré Ponávky, průraz Hybešova a dalo by se pokračovat dlouho :-/)

0/0
20.1.2010 17:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.