Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice Brno Vídeň ve slepé uličce: odklad nyní hrozí v Rakousku

Výstavbě dálnice z Brna do Vídně hrozí další průtahy. Tentokrát se s nedostatkem peněz potýká rakouská strana. Tamní vláda hodlá v následujících měsících přehodnotit všechny dopravní stavby v zemi. Česko-rakouské dálnici tak hrozí odklad, nebo omezení původních plánů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maron

poplatek

hele jak to je s poplatky?

Musím platit dálniční poplatek když jedu z Brna do Vídně před Poysdorf? Je tam dálnice, která je dlouhá jen asi 40 km... Já že jsem tam jel asi před 3 týdny bez známky, ale cedule se známkou jsem asi přehlédnul, každopádně nahnáno jsem měl pěkně... tak nevim jestli zybtecne nebo opravnene

0/0
1.4.2010 15:17

yamasan

Re: poplatek

Cedule tam je hned na začátku, takže jste měl docela štěstí...nevím jestli se to u nás ví, ale v Rakousku se obvykle známka kontroluje třeba u dálničních benzinek a podle zákona ji musíte mít i kdyby na takovou benzinku bylo možné přijet jinou cestou než po dálnici...

0/0
1.4.2010 15:24

ODSakEda

Re: poplatek

Je tam cedule a poctivě s výrazným varováním dokonce před každým nájezdem na dálnici a né jak v čR, uprostřed dálnice měvarují: pozor bez(!) poplatku, to je jak pozor, nebude pršet... Takže v čR snadno cizinec najede na dálnici omylem a spřívěsem či návěsem snadno již necouvne, neb před nájezdy se v čR nevaruje, že dále jen s vinětou...;-€ Navíc sehnad podrobnou aktuální mapu s mýtným, neb již není jen na dálnici v čR a branky na silnicích 1.tř. rostou velkou rychlostí, přesto že mělo mýto postihnout jentansitní dopravu a někdy silnici jen přejet bez krabičky je nemožné, neb není vždy mžnost jen přejet napříč, ale je někdy třeba jet po ní jen1km, al ezrovna tam dávají branky, ale i kontrolují celníci, že jste prostě, byt jen s h o v n o -cucem na proti ležící pole na okamžik, najel, je nadlidský výkon!...

0/0
1.4.2010 16:10

titlis

most v Traismaueru

Až bude zprovozněn rozestavěný most přes Dunaj v Traismaueru (S 33), bude A5 sloužit jako přivaděč na A1 (v Eibesbrunnu se odbočí na S1/S2. To zase částečně odlehčí tahu na Znojmo a Hollabrun. Takže ty tři pruhy jsou zcela na místě. Chce to vidět v trošku širších souvislostech.

0/0
1.4.2010 15:05

locom

Podivna strategie

Prijde mi ujete merit "vyuziti" dalnice, ktera neni dostavena a vede doslova od nikud nikam. Hlavnim cilem dalnice je spojit mesto A (Viden) s mestem B (Brno), a to jeste neni. Co na tom, ze je kousek dalnice zprovoznen, kdyz zbytek cesty clovek absolovuje po dedinkach se semafory, klickami mezi rozestavenymi useky apod.

Jezdim z Brna do Vidne casto ... a jednou za cas si tento usek projedu, abych videl, co se tam zmenilo. Ale zatim je pro me daleko rychlejsi a pohodlnejsi jezdit Brno-Bratislava-Viden, nez primo. To same kamiony z jihu na Moravu, ci pres Znojmo na Jihlavu (kdyz se jede do Cech).

Az to bude dostavene a pojede se cey usek z Vidne do Brna, tak clovek nemusi byt "genius" aby vedel, ze tam provoz bude a vytizena bude az az. Staci se podivat na mapu stredni Evropy a i laikovi musi byt jasne, ze to bude hlavni tepna Italie-Rakousko-Cesko-Polsko. Ocividne i v Rakousku maji "experty" na tech spravnych mistech :(

0/0
1.4.2010 14:39

yamasan

Re: Podivna strategie

Když se podívám na mapu střední Evropy tak to vypadá, že hodně kamionů jezdí do Rakouska přes Slovensko, což je asi kratší, rychlejší a možná i levnější (pokud se tam zrovna nedohadují o mýtném), takže s tím hlavním tahem...nevím nevím. Každopádně snaha zastupitelů Brna tahat maximum tranzitní dopravy po úzké D1 v Brně mezi sjezdy k D2 a R52, kde se všechno míchá s místní dopravou, je až dojemná.

0/0
1.4.2010 15:37

duff_

Re: Podivna strategie

Cesta Brno-Bratislava-Vídeň není kratší, ale rychlejší kvůli absenci dálnice Mikulov.

0/0
1.4.2010 16:52

ODSakEda

Re: Podivna strategie

No a taky kvůli průjezdu skoro středem Vídně!!! od Mikulova.

0/0
1.4.2010 17:57

ODSakEda

Re: Podivna strategie

Nebude! 90% kamionů i z PL jezdí přes SK, neb tato trasa bude mít vždy 2 slabiny - jednak jak už někdo psak. v Brně Vídenská výpadovka , rok co rok rozkopaná, navíc je nyní rozkopaná na více místech tradičně ase i u Bobravy... a pak to, že vás A5 ve Vídni vyplivne před stále zacpanou magitrálu přes Dunaj a práterský park (A23) :-(

0/0
1.4.2010 16:19

itučňák

My se máme bídně, jedeme do Vídně,

na drátech se zastavíme, tam nás přijmou vlídně

0/0
1.4.2010 11:49

oticek

Jezdím často

trasu Brno-Wiener Neudorf a nově otevřený úsek ji značně zrychlil (o cca 2O minut). To nemluvím o tom, že se vyhnete popojíždění po Brunner Strasse

0/0
1.4.2010 10:42

ODSakEda

Re: Jezdím často

No to ano a je tam i řídký provoz a silnice 1tř. k Mikulovu je docela široká a rovná, jen průjezd Poysdorfem trochu drhne, ale pak  A5 (přecházejíc plynule na S1 a S2, vyplivne do zůžení na starý městský okruh, okolo Práterskýho parku (A23) a stojíte...

Dofám, že maj v plánu S1 prodloužit časem přes nějaký nový most níže po proudu Dunaje, kdy vás to vyplivne nejlépe až skoro pod Vídní Jiho - Východně, na dálnici z Blavy?!

0/0
1.4.2010 12:42

duff_

Re: Jezdím často

Je to v plánu, ale za pár let.

http://www.asfinag.at/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=287&pid=49&idtopic=29

0/0
1.4.2010 16:36

ODSakEda

Re: Jezdím často

Dík za info, hurá!

0/0
1.4.2010 18:00

atul

Znojmo

Nelze se divit, že po novém úseku dálnice nikdo nejezdí, když je pak nutno projíždět po úzeké silnici až k Pohořelicím.

To už většina kamionů dát přednost buď objížďce na bratislavu a dál po dálnici na Moravu, nebo to střihnou přes Znojmo na Jihlavu. Ve Znojmě je v posledních měsísích situace velmi špatná, počet kamionů vzrostl, takže to je důvod. Přece jen - trasa Vídeň-Praha je nejkratší a nyní stále i nejrychlejší přes Znojmo. Škoda, že Jihomoravský psudokraj je řízen brněnskými centrozájmy - "vše přes Brno". Kdyby udělali dálnici přes Znojmo na Jihlavu, byla by to jedna z významných evropských tranzitních tras. Přál bych Vám vidět ten počet maďařských kamionů ve Znojmě...Kampak či odkudpak asi jedou?

0/0
1.4.2010 10:11

Stone_Pilot

Re: Znojmo

Znojmo potřebuje pořádnej obchvat, aby se eliminoval tranzit v podstatě přes centrum. To je bez debaty. Ale dálnice na Jihlavu je přece jen trochu luxus pro náš stát. Jsou jiné, potřebnější tahy.

0/0
1.4.2010 11:14

ODSakEda

Re: Znojmo

Na Jihlavu je plno přehledných širokých rovinek  a zcela nový povrch zaplacený EU, tak nač zase utrácet, nevíc v této nelehké době???... Leda dodělat obchvaty dědinek a napojit n apůvodní silnici, což se třeba okolo Budějovic (kde měří městský stacionární radar při výjezdu z města v poli!...) děje :-)

0/0
1.4.2010 12:38

freak4

Re: Znojmo

No, ty obchvaty všech těch "p*delí" co se na cestě za Znojma do Jihlavy vyskytují, se v podstatě rovnají nové komunikaci.:-P

0/0
1.4.2010 22:39

;-)

To je tedy opravdu vyjádření odbroníka...

Citovat studenta z Prahy, který po té silnici nejezdí mi příjde poněku zvláštní.Co takhle zacitovat někoho z Brna, kdo jezdí každodenně?

0/0
1.4.2010 9:49

ODSakEda

Re: To je tedy opravdu vyjádření odbroníka...

Dálnice A5 od Mikulova začíná sice až i Mistelbachu, ale i tak zrychlí průjezd Wídní neskutečně a je bombastická a právě - možná až zbytečně moderní a nabubřelá, plná kamer a poldů a tedy nepochybně již na pohled drahá (předělává se u ní i ten starej krásnej hostinec s tou velkou lahví sektu, kterou zbourali a staví megalomanské parkoviště...) i na provozní náklady...

 A opravdu na A5 je velmi řídký provoz - možná i kvůli mýtnému na takový kousek do Vídně zbytečné, nebo že se nikomu nechce, kor z místních, na ucpanou práterskou A23. Nad Vídní z A5 totiž sjedete na chvíli plynule na S1- ta se zase se po kousku promění na S2 a napojuje se na S23 v tak neštastně náhle zůženém místě a krátkým sjezdem do města, že se to tam zasukuje jak před Nuselákem v Praze... škoda že dálnici od Mikulova nespěchali napojiti níže po proudu Dunaje s další mostem přes něj - tedy mimo věčně ucpanou práterskou A23???...

0/0
1.4.2010 10:13

yamasan

Re: To je tedy opravdu vyjádření odbroníka...

Nová A5 je super, napojení na A23 je nouzová varianta a samozřejmě to bude řešeno lépe napojením na S1 u Schwechatu s novým mostem přes Dunaj. Ale v současné době je velký úspěch, že to vůbec dostavěli, což oceníme hlavně v době dovolených. Problémové místo kolem Favoriten se stále dá objet přes Ostautobahn a S1 - dokonce to takhle mají i značeno ve směru na Brno !

0/0
1.4.2010 15:00

ODSakEda

Re: To je tedy opravdu vyjádření odbroníka...

Jojo, už aby to bylo! :-)

0/0
1.4.2010 16:20

duff_

Vytíženost

Je jasné, že když se dá dohromady ekonomický pokles a mimosezóní provoz, tak vytíženost nebude na maximech. Až se obnoví ekonomický růst a přijde letní sezóna, tak provoz vzroste.

0/0
1.4.2010 9:01

King_Feanor

Re: Vytíženost

pravda, zrovna tedka je takové hluché místo. Na hory se už nejezdí a k moři ještě ne...

0/0
1.4.2010 9:57

doccars

pan redaktor prijel z Marsu

Rakouska strana chce zastavit stavbu? No nedivme se kdyz se na ceske strane jeste ani nerozhodlo kudy dalnice povede. Pro rakousko je to opravdu iinvestice o nicem ,kdyz  dalnice z Vidne konci nekde v poli prad Moravou.

0/0
1.4.2010 8:33

titlis

Re: pan redaktor prijel z Marsu

Na moravské straně už je dávno rozhodnuto, že se pojede na Mikulov. Pouze greenhorni to nějak nechtějí vzít na vědomí a dál sní svůj sen o estakádě nad břeclavskými lužními lesy.

0/0
1.4.2010 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.