Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Život v Brně je můj osud, říká muslim, pro kterého bylo studium v Česku trestem

Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví. Když předseda Ústředí muslimských obcí v České republice a předseda Islámské nadace v Brně v jedné osobě vyslovuje tuto větu, sám dobře ví, o čem mluví. "Češi si ještě nezvykli na odlišnosti," říká Muneeb Hassan Alrawi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kajikbrno

pryč s nimi

většina muslimů tady není slušná. většina z nich jsou odporná nadržená hovada, která se na nás dívají jako na lůzu. až se naučí slušně chovat, potom mi tady nebude jejich vliv vadit.

0/0
25.9.2010 20:19

haesko

-2-

Zatímco vaše pitomoueké koes?anství založené na poedstavi "já nevím jak se to stalo - to buh" pomalu v Evropi upadá bych se soustoedil na deideologizaci evropanu, a? už koes?anu, židu, ei muslimu. Chceme-li tu žít v pohodi a míru, nejen u nás, ale i v Severním Irsku, na severu Španilska, nebo na Balkáni - musíme poestat být hrdí na taková hnutí jako je nacismus, komunismus, koes?anství, islám a jím podobné. Ano schválni zmiouji i ten nacismus, protože myšlenka a zpusob jejího provedení je ve všem spoleený s jakýmkoliv náboženstvím, možná i proto, že vychází z náboženského hnutí Thule.

0/0
18.8.2010 14:27

haesko

-1-

Naše historické kořeny také sahají až po období Keltů, Římanů, Řeků. Rozhodně nevnímám Evropu jenom jako křesťanskou. A to zejména proto, že nemám být moc na co hrdý. Proč bych měl opečovávat hnutí, které házelo klacky pod nohy vědcům, upalovalo myslitele. Aneb jaká byla reakce Čechů, když se Praha stala centrem Svaté Říše římské? V dalších stoletích zde vzniklo husitské hnutí. Asi proto, že byli velmi hrdí na své křesťanské kořeny... V současnosti nevnímám, že by se po pádu komunismu lidé vraceli ke "svým" kořenům a hromadně se nechávali pokřtít. Že by na příkaz papeže nepoužívali kondomy a zatracovali potraty. Vidím, že čím dál víc lidí se opírá o ateistickou kulturu a vyznává vědu a přírodu jako "svého boha".

0/0
18.8.2010 14:27

haesko

Nepochopení české tolerance

Já myslím, že základní problém je v tom, že muslimové nepochopily jak vnímáme toleranci mi - Češi, Moravané, Slezané. Mě třeba moc nezajímá kolik křesťanských, pravoslavných a židovských kostelů stojí v Bagdádu, nebo Arábii. Mě zajímá jakého množství kostelů jsme se, s prominutím, zbavili u nás v Čechách a stejně jako nehodlám jakkoliv finančně ani kulturně podporovat křesťanství, tak úplně stejně nehodlám podporovat islám.

Muslimové nechápejte to špatně, ale historie Českých zemí byla vždy postavena na větší míře kacířství a rebelanství než v okolní země a stejně jako je pro vás důležité zachovat vaši kulturu a s ní související islám, je pro mě důležité zachovat českou kulturu a s ní související ateismus.

Proto říkám NE výstavbě jakýchkoliv náboženských budov. Stavějte školky, školy, univerzity, knihovny - lze to dělat i bez křížů a půlměsíců. :-)

Nechci mít místo, kde žijí křesťané a muslimové spolu, chci místo, kde lze žít spolu bez náboženství. :-)

0/0
17.8.2010 13:06

Ewabi

Re: Nepochopení české tolerance

vidím i v tomto příspěvku. Autorovi uniká, že Evropa jako kontinent je křesťanská a my do ní patříme. Islám má svou domovinu na jiném kontinentě a vůči jiným společnostem se vždy po mírumilovné infiltraci chová agresivně.

Pitomoučký ateismus založený na nevíře v cokoliv je především neblahé dědictví po komunistech. Taky podle toho etika téhle společnosti ostrých loktů často vypadá.  

Můj názor je, že trocha naší tradiční víry a slušnosti by téhle společnosti rozhodně neuškodila. Takže s nestavěním náboženských budov nesouhlasím, ale měli bychom se držet svých historických kořenů.

0/0
17.8.2010 15:49

OQO

mešity?

cože, mešity? tohle mají v Londýně.. 

http://www.youtube.com/watch?v=-nqxP2bpF7I

Rv

0/0
5.6.2010 2:18

valissen

To, že tady zůstal, chápu jako trest já.

Akorát nevím, čím jsem si to zasloužil. ?

0/0
14.4.2010 3:58

nino.miguel

...knedlici

no jo... knedlici se projevili...

0/0
12.4.2010 14:54

KarelV

Obchodování s traktory...

... se může hodit - třeba brněnskému Zetoru se prý rýsuje možný větší kontrakt s Bagdádem... ( vyměnit vývoz traktorů za dovoz muslimů? - to nakonec vůbec nemusí být DOBRÝ obchod... )

0/0
12.4.2010 12:56

VyMeTaky.2

Není náhodou

tento milý pán ten samý zmetek, který se nechal před lety slyšet, že, pokud se jim podaří docílit většiny v parlamentu, tak že chce prosadit uzákonění povinného nošení hijabů?

0/0
12.4.2010 11:34

Exorcius

kostel

Zajímalo by mě, co by se stalo, kdybych si otevřel křesťanský kostel v Íráku. Předpokládám, že do druhého dne by byl vypálený a já před ním visel na nějakém stromě.

0/0
12.4.2010 11:07

Jawař

Re: kostel

V Íráku strom? Mizivá naděje. Spíš by tě ušlapali ve jménu míru a lásky.

0/0
12.4.2010 20:37

Ewabi

Re: kostel

ehm, nekamenuje se tam náhodou ? šutrů tam mají nadbytek...

0/0
17.8.2010 15:50

vasapro

zajimalo

by mne, kdy si zacnou islamske staty a jejich obyvatele zvykat na odlisnosti zapadni civilizace a tolerovat je na svem svrchovanem uzemi? :-P

0/0
12.4.2010 9:53

Ewabi

Re: zajimalo

už aby to bylo, zatím se příliš nedaří

0/0
17.8.2010 15:50

síma25

Mešita nevadí

Žiju v Brně a nevadí mi ani stávající mešita, ani nová, která ještě nestojí, natož muslimové. Vadí mi netolerantní maloměšťáci, osoby xenofobní, homofobní a obecně skupiny lidí, které se vymezují vůči něčemu, o čem nemají ani páru. Brno má daleko větší problémy, než hrstku mírumilovných muslimů. Jeden takový problém nám kupříkladu sedí na radnici. Tam bysme měli obrátit naši pozornost a nenechat si všechno líbit.

0/0
11.4.2010 14:25

SIFL

Re: Mešita nevadí

:-)

0/0
11.4.2010 14:44

Stone_Pilot

Re: Mešita nevadí

Na druhou stranu nechápu, co ty lidi nutí prosazovat si tu své náboženství, svou kulturu a své mešity. Vždyť je na světě tolik zemí, kde je mešita na každém rohu - proč se nepřestěhuje tam?  Nechci rozhodně působit jako někdo, kdo odsud pána vyhazuje, ale ani jsem ho sem nezval. Nemá si na co stěžovat. Právě ta zmiňovaná Francie nebo Německo jsou pro mě dost odtrašujícím příkladem, jak to tam dopadá. Protože kdyby šlo jen o mešity, věřte, že s tím nemám sebemenší probllém. Jenže to bude za čas šátkování, pak zahalování, pak o tom, že musíme respektovat aspoň omezeně šariu, specifické postavení žen (prozatím v jejich komunitě)a skončí to džihádem :-(,P.S. Ať zkusí postavit kostel v Saudské Arábii, to se bude divit......

0/0
11.4.2010 18:48

síma25

Re: Mešita nevadí

V něčem máte pravdu, snažím se být tolerantní, ale povinný islám pro všechny, to je jiná.. Je to složité, někde ve světě to funguje, jinde ne. Proč? To asi nikdo neví.. Třeba v historicky arabském tunisu je absolutní svoboda, zákaz nošení šátků pro ženy ve státní správě a všech úřadech, v míru tam vedle sebe žijí muslimové, křesťani, židé i příslušníci dalších náboženství a nikdo nic neřeší. Mají tam kostely, mešity i synagogy a všechno funguje. na druhou stranu pár zabedněnců v Paříži dovede obrátit celou francii vzhůru nohama. Já jsem ateistka a tak se dívám na všechna náboženství stejně. Základní pravidlo je žít a nechat žít. Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka. Takže dokud se budou chovat nenásilně a náboženství si praktikovat v rámci své komunity, dala bych jim volnou ruku. Ale při prvním náznaku agrese klepnout přes prsty. Co znám muslimy, nemají potřebu někoho obracet na víru, jak se o nich často říká.

0/0
11.4.2010 19:18

ocko27

Re: Mešita nevadí

ano to je pravda, žili jednu dobu vedla nás a boli velmi milý, totálne bezkonfliktný . myslím, že to je ako všade na svete, civilovia žiju normálne životy, pokial nikoho  neznásilnuju s ich náboženstvom nevidím dovod prečo by si nemohli mešitu postavit - ono mne to pripadá v poslednej dobe ako  za  2.sv. vojny -  hon na židov,  len s tým, že tu sa  človek odsúdi len na základe toho, že je arab, alebo moslim...však je to hlupost  nik neovplyvní to ako sa narodí ...myslím, že vzájomná tolerancia oboch strán je  to najlepšie riešenie. Ono každý kto tu píše, nech idú domov a inam, kde je mešit viac asi  ťažko bol niekde s domova na dlhšiu dobu, potom by  chápal  potrebu cudzincov kt. si chcu  držat svoju národnu identitu...Skúste sa občas na to pozriet očami cudzincov, ako by bolo vám keby ste   žili v inej zemi / človk nikdy nevie kam ho život zaveje/...

0/0
11.4.2010 20:45

Makka

Re: Mešita nevadí

Souhlasim s Vami i s komentarem vyse, avsak mluvite jne o cizincich muslimech, nezapominejte, ze i mezi cechy je jiz mnoho muslimu a ti maji take pravo na sve urceni a praktikovani sve viry. Mesita neni jen misto urceno pro modleni, v nasi zemi funguje i jako jakesi kulturni centrum.

0/0
12.4.2010 9:43

vasapro

Re: Mešita nevadí

myslite si ze je to pocet vetsi nez male mnozstvi? ;-D

0/0
12.4.2010 9:51

Makka

Re: Mešita nevadí

Nerozumim vasi otazce.

0/0
12.4.2010 12:34

sphagnum

Re: Mešita nevadí

snažím se být tolerantní, ale povinný islám pro všechny, to je jiná..

A jak by ste ot asi jinak udělal? Pokud neuznáváte právo islámu diktovat život i nemuslimům, nerespektujete islám jako takový. Pohádku o pohodovém soužití s křesťany a židy nechám bez komentáře. Kdyby byli Češi taky tak vychcaní, mohli by vykládat "podívejte se, jak je krásně tolerujeme, mají u nás několik mešit."  ;-D "Respektovaní" křesťané a židé v islámských zemích můžou jenom závidět muslimům jejich "útlak" u nás, protože to je srandička oproti tomu, čím si procházejí oni. 

0/0
12.4.2010 14:56

Ewabi

Re: Mešita nevadí

možná neobracejí na víru, ale jak si může v Londýně dovolit muslimský řidič nevzít do autobusu cestujícího se psem z toho důvodu, že to uráží muslimské cestující? Kde je sakra ta hranice tolerance?

0/0
17.8.2010 15:53

derevo

Re: Mešita nevadí

Mluvíte mi z dušeR^

0/0
12.4.2010 8:54

sphagnum

Re: Mešita nevadí

Vadí mi netolerantní maloměšťáci, osoby xenofobní, homofobní a obecně

skupiny lidí, které se vymezují vůči něčemu, o čem nemají ani páru.

xenofobie, homofobie a vymezování se vůči zbytku světa, i když o něm nemají páru - teď jste popsal 99% muslimů. Teď asi uslyším pohádku o tom, jak měl někdo za souseda muslima, který nic proti hmosexuálům neměl, jenže vážení, ten člověk ať už byl jakýkoliv se hlásí ke světonázoru hlásajícímu pro homosexuály smrt:DD Opravdu vám tohle nevadí?

0/0
12.4.2010 14:51

Ebo

"Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví."

..a není se co divit...

0/0
11.4.2010 14:22

Makka

Re: "Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví."

Opravdu? Tak povidejte, co muslimove v Cesku ve jmenu viry Vam udelali?

0/0
12.4.2010 9:39

Jawař

Re: "Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví."

No postavili dvě mešity:-)

O tom, že by se postavili otevřeně proti útokům z 11.září, v Madridu nebo v Londýně nic nevím. Takže je potichu schvalovali.

0/0
12.4.2010 20:41

Stone_Pilot

Re: "Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví."

Potichu schvalovali? Otevřeně jásali! Docela dobře si to pamatuju.

0/0
12.4.2010 21:41

Makka

Re: "Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví."

A proc by se k tomu meli vyjadrovat, ja jsem si nevsimla, ze by se krestane nejak vyjadrovali k teroristickym utokum svych souvercu.

0/0
12.4.2010 22:35

Ewabi

Re: "Češi jsou vůči muslimům nedůvěřiví."

ono někdy neškodí dívat se trochu kolem sebe a přemýšlet - začít kopat studnu až dostanu žízeň je pozdě. A řešit muslimskou otázku až mi přeroste přes halvu a muslimové "mi něco udělají" je taky pozdě.

0/0
17.8.2010 15:55

Irish Stout

Nedávno tu psala jakási paní překladatelka

z arabštiny, že muslim nepotřebuje mešitu, že se může 6×denně modlit kdekoli. Tak si chlapci a děvčata mohamedánští nakupte koberečky a na mešity zapomeňte.

0/0
11.4.2010 13:39

_Zanek_

Re: Nedávno tu psala jakási paní překladatelka

Taky jsem někde četl, že člověk k životu nepotřebuje alkohol. Takže odteď už jen nealko a na chlast, chlapče irská, zapomeň.

Logika nadevše! 8-o

0/0
11.4.2010 13:52

KMJ

Re: Nedávno tu psala jakási paní překladatelka

No jo , ale když tady budou muslimové můžete na alkohol zapomenout taky . Ostatně na spoustu dalších věcí taky . Náhradou můžete dostat bičem , nebo se nechat ukamenovat .

0/0
11.4.2010 16:57

Stone_Pilot

Re: Nedávno tu psala jakási paní překladatelka

To  jste chtěl názorně demostrovat, co logika opravdu není?

0/0
11.4.2010 18:49

iuos

hmm

ne tak docela - alkohol i náboženství jsou obé zlo ;-D

0/0
12.4.2010 9:46

vasapro

Re: hmm

jenze alkohol nenese zadnou ideologii, ktera muze naraz ovlivnovat masy nejakym smerem :-/

0/0
12.4.2010 9:54

Jawař

Re: hmm

Většina lidí se může klidně napít alkoholu 6x deně a přece si bombu do autobusu nevezme.

0/0
12.4.2010 20:42

Makka

Re: Nedávno tu psala jakási paní překladatelka

6x denne?

0/0
12.4.2010 9:40

Ewabi

Re: Nedávno tu psala jakási paní překladatelka

R^R^R^

0/0
17.8.2010 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.