Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kola v Brně: místo cyklostezek pruhy na silnici

Město se nedávno ohlédlo zpátky za tím, co se pro cyklisty v Brně od 90. let udělalo. A co viděli? Pár kilometrů stezek vedoucích odnikud nikam a utracené stamiliony. Dosavadní "cyklopolitika" totiž byla stavět pro cyklisty samostatné stezky. Počátkem roku se město rozhodlo zkusit levnější a rychlejší variantu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr PATRYK

zdroj

Silnice se stavi ze spotrebni dane na pohonne hmoty. Z ceho se stavi cyklostezky?

0/0
24.4.2010 2:08

Franta 1

Re: zdroj

Kdyby se peníze daně z PHM dávali na silnice,tak by museli být pozlacené, co litr, to cca 25.-Kč ;-(

0/0
24.4.2010 20:16

Catumbelan1

Re: zdroj

Lidé nadužívající y je zřejmě nefinancují!

0/0
25.4.2010 12:39

idesnej

jj jak to bude

mít v ruce ADOLF a k tomu ještě JEBAVÝ, tak to potom ano, kdyby se město na takovéto ptákoviny vykašlalo, a raději za ty love opravili kousek silnice, aby se po ní dalo vůbec jet, to by bylo dílo !!!! hodné pomazané hlavy radního,

0/0
23.4.2010 23:19

Franta 1

Má to ale jeden háček.

I když se vymezí na okraji vozovky pruh pro cyklisty,tak oni mají stejně raději prostor pro auta,protože na krajích jsou odlétané kamínky od aut a ty jsou častou příčinou dírky v galusce.:-/

0/0
23.4.2010 18:02

nilgiri

Re: Má to ale jeden háček.

Přesně tak. Bývá tam hodně bordelu a navíc ta barva, kterou je to natřený, je strašně hrbolatá. Nevím, jak u širších plášťů, ale s 23 mm se na tom jet skoro nedá...

0/0
23.4.2010 18:05

Catumbelan1

Re: Má to ale jeden háček.

To je pravda. Není to udržované a např z Kohoutek dolů Ant. Procházky se v tom pruhu jet nedá, samé svinstvo.

0/0
23.4.2010 20:13

idesnej

Re: Má to ale jeden háček.

jj, samej cyklista to tam je, máte pravdu s tím svinstvem, to na silnici nepatří, ;-D

0/0
23.4.2010 23:20

Catumbelan1

Re: Má to ale jeden háček.

Ani Ty tam nepatříš!

0/0
25.4.2010 12:41

riska

Hlinky

A všiml si někdo rádoby cyklostezky na Hlinkách? U zastávky Lipová je v cestě chodců na celou šířku chodníku monstrum s reklamou a houf vystupujících /hlavně studenti VŠE/ musí do cesty cyklistům, i kdyby kor nechtěli. A to smysluplné esíčko vyznačující jednosměrku pro kola a přejetí na druhou stranu ulice, to je taky nářez.

0/0
23.4.2010 12:38

Catumbelan1

Re: Hlinky

Je to tam málo vymyšlené na obě strany.

0/0
23.4.2010 14:10

Petr ze Štýřic

Blíží se volby,

, tak bych to bral s rezervou.

0/0
23.4.2010 11:20

Al Coholic

a centrum?

 a kdy přestane platit nařízení zákazu jízdy na kole po centru Brna? to je podle mě hloupost na druhou

0/0
23.4.2010 11:18

good_luck!

Re: a centrum?

to je přece jasné, necháš kolo na odstavném parkovišti a jedeš MHD;-D

0/0
23.4.2010 11:43

PIsa.lek

Re: a centrum?

Až někteří cyklisté v pěší zóně budou mít tolik inteligence, aby pochopili, že chode c v pěší zóně může kldykoliv něčekaně změnit směr, takže tam nemůžou svištět jak na silnici.

0/0
23.4.2010 22:01

Catumbelan1

Re: a centrum?

Pokud tam ten cyklopruh bude, bude to zase na inteligenci chodců, aby nevyvolávali kolizní situace.

0/0
25.4.2010 12:42

altaska

Re: a centrum?

No jo, to je zajímavé - o velikonocích jsem byla v Paříži a všude samá cyklostezka a spousta cyklistů a kola se dala kdekoli půjčit...a jezdit se dalo úplně všude. A Vídeň jsem projela několikrát na kole a líbí se mi, že je na chodníku v centru přesně vyznačeno kde a kterým směrem cyklisti a kde chodci, což u nás třeba na Botanické nikdy nevím, zda mám jet vpravo nebo jít vpravo, když je chodník zároveň cyklostezkou. A ve Vídni jsem vůbec neměla strach jezdit na silnici vedle aut, protože jsou tam velmi ohleduplní řidiči. U nás v Brně se do centra za plného provozu skoro bojím...

0/0
24.4.2010 21:52

ak1975

komedie

Máte tam ještě něco vtipnějšího? OD roku 1993 kdy vznikl první plán cyklostezek ve městě, bylo vybudováno 13 km !!!

To je výsměch,,, !!

0/0
23.4.2010 10:15

fit_hrasek

Lesní cesty v okolí Brna

V sobotu jsem jel po cyklostezce od Anthroposu k Olympii. Bylo tam narváno lidmi a několikrát jsem se málem srazil s bruslařem/běhajícím dítětem. Včera jsem si zajezdil na lesních cestách za Brnem v okolí Jehnic, Ořešína, Útěchova a paráda. Nikde nikdo a krásné lesní cesty. Pokud tedy  máte horské kolo, vyprdněte se na nějaké přecpané cyklostezky v centru a cpěte se ven z Brna do přírody. Fakt to za ten klid a pohodu stojí.

0/0
23.4.2010 9:08

mufin01

Re: Lesní cesty v okolí Brna

Trasy o kterých je řeč v článku zřejmě nebudou určeny pro výletníky,ale pro lidi,kteří chtějí využívat kolo každodenně jako dopravní prostředek do školy,nebo do práce.Pochybuji totiž,že rozumný člověk vezme své dvě děti a pojede s nimi na výlet nějakou rušnou silnicí i kdyby tam měl namalovaných pruhů ,kolik chtěl.

0/0
23.4.2010 9:15

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: Lesní cesty v okolí Brna

Přesně tak. Zdravě uvažující člověk se na takovou sebevražednou mysi nevydá ;-D;-D

0/0
23.4.2010 9:38

miropiro

Trasa z Lískovce

První krok už je vidět, u Nových sadů je již pomalu hotov cyklosemafor.

0/0
23.4.2010 9:04

mufin01

Re: Trasa z Lískovce

Výrobce semaforů už zřejmě zaslal všimné, proto byla jeho zakázka odklepnuta.Teď ouřadové čekají, až připlují kapříci od výrobce silničních nátěrových hmot, aby se pak mohlo začít i se značením tras ;-D

0/0
23.4.2010 10:06

Ebo

mno..

..kdyby se radši radní starali o to, že se nedodržují předpisy a jsou ulice, kde se parkuje po obou stranách a obousměrný provoz probíhá na silnici, která má ani né 5m ..  ..to, že se parkuje tak, že nezůstává mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh nejméně 3,5 metrů ..parkování v zatáčkách a podobné prasárny..  A když už chtějí udělat něco pro cyklisty ..tak by stačilo udělat zapuštěnou kanalizaci do chodníku a opravit okraj silnice, aby člověk nemusel jet přostředkem silnice a uhýbat dírám a kanálům..

0/0
23.4.2010 8:54

good_luck!

Re: mno..

já prostě nechápu, proč město povolí výstavbu (bytových domů, kancelářských objektů atd.) aniž by k tomu dala povinost stavebníkovi zbudovat náležitý počet parkovacích míst.

Když jsem pobýval v Sydney, budovy byly podstatně vyšší než v Brně, v ulicích ovšem parkovalo minimum aut (řádově jednotky na několik km). Bylo to tím, že každý věžák (a budova) měli vlastní parkoviště zbudované v několika patrech (nejčastěji 3 a výše) tak, aby návštěvníci a obyvatelé měli kde parkovat, aniž by blokovali chodník, popř. ulice. V ulicích zastavovala - tj. překážela dopravě/lidem maximálně MHD

0/0
23.4.2010 11:51

Agent Přisluhovač z exilu

Generel

Téměř totožný článek tu byl snad před rokem, tehdy už taky bylo všechno hotové, jen jen to na ty silnice načmárat a Ander mohl stříhat pásku...To jsou samé studie, generely, projekty a výsledkem je (zatím) to, že Brno je snad jediným městem v Evropě, kde nevede cyklostezka k hlavnímu nádraží a to ani na papíře. O kvalitách zbylé sítě nemluvě.

0/0
23.4.2010 8:46

Catumbelan1

Není mi jasná ta trasa

z Lískovce podle Svratky na Nové sady. Pokud znám Brno, tak se Svratka křižuje a ne, že se jede podle ní!

0/0
23.4.2010 8:13

mufin01

Re: Není mi jasná ta trasa

Jestli oni nemyslí trasu od Kampusu lesem do Pisárek a pak kolem Svratky na Poříčí ...jiná trasa (Renneská?) by řeku samozřejmě pouze křížila.

0/0
23.4.2010 9:11

MarcoRave

Re: Není mi jasná ta trasa

Od Kampusu kolem věznice(není mě jasný jak to tam povede),Jihlavská,kolem 8čky a přes Vídeňkou a Renneskou až na Nové SadyR^

0/0
23.4.2010 11:43

mufin01

Re: Není mi jasná ta trasa

Mně je jasný ,že mají asi na mysli tuhle trasu ,taky mě napadla,ale kolegu zarazilo ,že píší "kolem " Svratky, tak jsem jen napsal jedinou možnou trasu, která by vedla "kolem " Svratky.

0/0
23.4.2010 12:31

Catumbelan1

Re: Není mi jasná ta trasa

Od Kampusu lesem není nutné vytvářet pruhy na vozovce, až na Vídeňskou (ke Kamenné) vede stezka lesem.

0/0
23.4.2010 12:24

vlastiks

Jednosměrka jen pro cyklisty

... je kolosální békovina (stejně jako přednost chodců na přechodech).Rv

P R D se stane když půjdou chvilku pěšky, nebo zrušte jednosměrky pro dopravu obecně.!!

 

0/0
23.4.2010 7:59

Catumbelan1

Re: Jednosměrka jen pro cyklisty

Co se stane když auto pojede chvíli pomaleji než 50km/hod? V jednosměrkách by všeobecně mohlo být 30km/hod více než přiměřené. jenže naši řidiči neumí jezdit. To je samé plyn, brzda, plyn! Nejlépe je to vidět na zúžených místech kde dochází k zastavení provozu. V Německu se to nikdy nestane, tam jedou nepřetržitě, sice pomalu ale stále. Tady se přiřítí nějaký idiot nepovolenou rychlostí a za ním další dva a potom už musí zastavit. Za nimi to je jen řetězová reakce.

0/0
23.4.2010 8:08

Catumbelan1

Re: Jednosměrka jen pro cyklisty

Jo, a netapetuj, dostaneš BAN!

0/0
23.4.2010 8:11

PIsa.lek

Re: Jednosměrka jen pro cyklisty

No, srovnávat přednost chodců na přechodech (pokud by nebyla, jaký smysl by vůbec přechody v současné době měly?) s tím, že by v jednosměrkách jezdili cyklisté v obou směrech (což je naopak dosti problematické vzhledem k neukázněnosti velkého mnoštví cyklistů), je opravdu kolosální békovina, máš pravdu!!

A to co (přesně opačně, než je skutečnost) tvrdíš - tedy jednosměrky JEN pro cyklisty, je superkolosální superbékovina (naštěstí jediný, kdo o tom mluví, jsi ty).

0/0
23.4.2010 22:07

Catumbelan1

Re: Jednosměrka jen pro cyklisty

Neználku, neukázněnost chodců vyplývá z jejich nadbytečného omezování. Povol diskutované a nebude to neukázněnost! Jsou motoristé ukáznění? Z blbosti se na kole nesmí přes den po Svoboďáku a jak tu bylo zmíněno tramvaje, pro místní šaliny, tam jezdily vesele.

0/0
25.4.2010 12:47

Swenn

Všude ve světě...

to funguje, tak proč ne tady u nás v Brně... doufám, že to nejsou jen předvolební sliby, ale dožiju se toho.

0/0
23.4.2010 6:34

vlastiks

Re: Všude ve světě...

Výjimka jen pro cyklisty...je kolosální békovina (stejně jako přednost chodců na přechodech).Rv

0/0
23.4.2010 8:06

mufin01

Re: Všude ve světě...

Přednost chodců na přechodě je békovina ?? A na co by pak teda ty přechody byly ? Pokud nějakému řidiči dělá problém před přechodem zpomalit a dát chodci přednost,tak by podle mě neměl za volantem co dělat. A s těmi vyjímkami v jednosměrce je to stejné. Město se přece ve svém vlastním zájmu musí snažit podporovat alternativní způsoby přepravy.Pochopte,že čím víc bude jezdit lidí na kole,tím líp se bude jezdit vám v autech.Těch aut totiž na silnicích ubude.

0/0
23.4.2010 9:06

Swenn

Všude ve světě...

0/0
23.4.2010 6:32

bob52

Jánevím

jednosměrky mají za úkol nacpat dopravu do míst, kde není možný obousměrný provoz. A likvidovat jednosměrky přinese celou řadu komplikací. Třeba na Bratislavské by nesměly parkovat auta a ještě by se tam vešly tak tak. A pokud dovolím jízdu na kole v protisměru tak by se musela změnit legislativa a cyklisti by zaplatili docela velkou daň než by řidiči začali dávat přednost zprava z jednosměrky v protisměru. 

A cyklosteska na silnice je taky pěkně na prd. V Brně je spousta širokých chodníků, třeba na Lesné, proč tam neudělají z půlky chodníku cyklostesku. Já tam jezdím jedině po chodníku, ale ryskuju flastr od měšťáků.

0/0
22.4.2010 21:02

King_Feanor

Re: Jánevím

když je možné jezdit v protisměrkách na kole v Mnichově, Vídni a dál? Proč ne i v Brně?

0/0
22.4.2010 21:11

bob52

Re: Jánevím

Změnit zákon je jednoduché, ale to jak to příjmou řidiči je věc druhá. A představa že se to den ze dne naučí a žádný kolař nezemře je utopie. My nejsme Mnichov ani Vídeň.  Nedodržování zákona je národním sportem. A kdo se řídí pravidly je div ne terčem posměchu.

0/0
22.4.2010 22:11

King_Feanor

Re: Jánevím

ze dnea na den se přestalo jezdit vlevo a začalo vpravo... a taky to šlo...:-)

0/0
22.4.2010 23:05

vlastiks

Re: Jánevím

Jednosměrka jen pro cyklisty... je kolosální békovina (stejně jako přednost chodců na přechodech).Rv

0/0
23.4.2010 8:07

looney

Re: Jánevím

ja jsem vsema deseti pro. chtit v centru vlastni cyklostezky je naprosta utopie, a pritom ty cervene pruhy u kraje silnice funguji. Jizda na kole se svoji rychlosti spise blizi jizde autem a proto je logictejsi ji smerovat k autum. navic na chodnicich je nemozne vydazovat od chodcu nejake chovani. s jednosmerkami bude velka potiz (presto to bude posun k lepsimu, aspon to bude legalni, protoze jako cyklista jezdim v jednosmerkach uz ted, stejne jako vetsina cyklistu).... ja bych po takove ceste jel, ale automaticky budu predpokladat ze me auto nevidi ... takhle se po meste pohybuji tak jako tak. uz aby to bylo.

0/0
22.4.2010 21:35

MarcoRave

Re: Jánevím

Nemusíme chodit daleko i v městech v ČR to jde. Nedaleká Kroměříž má pro cyklisty do jednosměrek vjezd povolen a to i v samotném jádru. A dokonce i České Budějovice jsou dobrým příkladem toho že cyklisti mají vjez do centra povolen a kdykoli. A né jak v Brně jen od 17:00 do 6:00!!

0/0
23.4.2010 11:50

Catumbelan1

Re: Jánevím

Tak tak. Včera jsem si to tam také projel.

0/0
25.4.2010 12:48

Catumbelan1

Re: Jánevím

Naprosto souhlasím s názorem na jednosměrky ve smyslu širšího použití. Dokonce bych jich ve městě zavedl mnohem více. Při správné koncepci mohou paradoxně zjednodušit, zrychlit a usnadnit městskou dopravu včetně parkování. Najede se sice o kousek víc ale je to rychlejší a tedy menší zátěž pro prostředí. Mnohá velká evropská města tak jsou řešena.

K ježdění cyklistů v protisměru. Žádná legislativa se nemusí měnit. Stačí pod značku "Zákaz vjezdu do jednosměrné ulice" přidat dodatkovou tabuli "Cyklistům vjezd povolen" a na druhou stranu ulice pod modrou značku "Jednosměrná ulice" dodatkovou "Pozor cyklisté" s nápisem "V protisměru"! a na výjezdu by měli cyklisté značku "Dej přednost".

Široké chodníky bych pokud možno využíval na podélné parkování aut!

0/0
23.4.2010 8:04

Daniel V.

Re: Jánevím

Jednosměrky se nemusí hned likvidovat. Docela dobře je to zmáknuté na části ulice Svatopluka Čecha. Škoda jen , že je to zase jedna z cyklostezek odnikud nikam :( 

0/0
23.4.2010 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.