Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zbourají kus Dornychu, chystá se tramvaj na Jih

Letos začnou u autobusového nádraží Zvonařka pracovat stavbaři. Vznikne nová tramvajová trať, po které se bude rychleji cestovat mezi centrem Brna a Komárovem. Místo po Dornychu povedou koleje po Plotní ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jm522

Dopravní experti

Jak to tak čtu, vidím, že co Brňák, to dopravní expert, případně renomovaný urbanista. Ale v Práglu to není lepší. Ta nová trať je tam potřeba i za cenu nezbytných demolic. Bez odpovídající dopravní infrastuktury nelze zajistit plnohodnotný rozvoj jižního sektoru Brna.R^:-)

0/0
12.6.2010 22:30

VyMeTaky,2

Re: Dopravní experti

Problém je v tom, že kdejaký matlák z ČVUT, hrající si na experta v oboru dopravních staveb, je schopen akorát někde něco sflikovat, nanejvýš ze dvou pruhů před křižovatkou udělat tři, ale když dojde na projekt podobný Dornychu, tak naseká taková zvěrstva, jako úrovňové křížení tram na čtyřproudovce.

0/0
13.6.2010 11:17

JuraKot

Plynulost provozu

Podívjte se pořádně na tu fotku. Auta tam na čtyřproudé silnici budou stát na červenou, když pojede šalina. ;-D Proč tam není most?8-o

0/0
9.6.2010 14:14

Petr PATRYK

Re: Plynulost provozu

Moje rec, z prvniho pohledu na vetsinu vizualizaci (vsech projektu) je kazdemu ridici jasne, kde udelali soudruzi z NDR chybu.

0/0
10.6.2010 10:07

Catumbelan1

Re: Plynulost provozu

Už na té křižovatce stávají i nyní! Sice ne pro tramvaj ale prtože je tam kžíření!

0/0
13.6.2010 11:54

stapo

Proč až teď?

Konečně se něco začne dělat, ale proč až teď? Máme tady 2 brzdy.

1) Nová trasa tramvaje má souvislost s zjednodušením tras vlakových kolejí v Brně - tedy přestavbu železničního uzlu Brno. Odpůrci celou tuto rozsáhlou rozvojovou akci města Brna mediálně napadli a jako "hrůzostrašný" odsun nádraží předhodili veřejnosti. Lidi se vyděsili, že by šli na nádraží ze Svoboďáku o 5 minut déle. Referendum proti odsunu nádraží (defakto proti celé stavbě) dodalo síly a voliči pak podpořili zelené ti se dostali do zastupitelstva a parlamentu. A tam brzdí co mohou. Pan Liška se dokonce vetřel na jednání zástupců Brna v Bruselu kde loboval PROTI přidělení dotací na tyto dopravní stavby v Brně.

2) Provoz šaliny nemůže ve městě splnit hlukové limity u obytných domů. Krajská hygiena po zkušenostech z Brněskými odpůrci proto takovou stavbu povolit nemůže, i když by došlo k výraznému zlepšení proti dnešnímu stavu. Takže se musí domy vykoupit, zbourat a pak se můžou koleje postavit.

0/0
8.6.2010 9:35

petris

Re: Proč až teď?

Kilometr za 5 minut - to seš teda dobrej...

0/0
11.6.2010 10:49

m+a+t+y

Divím se,že několik let není tramvajová síť v Brně

Rozšiřována.Přitom v Brně je i přes sliby socialistů nejdražší jízdné,tak kde ty peníze končí,když se nerozšiřuje?A přitom je kam rozšiřovatRv

0/0
3.6.2010 12:00

Fakyr

Konecne

Myslim ze se to vraci do puvodnich koleji :) Baraky kde bydleli cigorky pujdou na demolici :) Hlavne doufam ze je nevylifrujou nekam do komarova zatim je tu pekne ve starym .

0/0
30.5.2010 9:58

Revi

Re: Konecne

Bohužel tě musim zklamat ... z duvěryhodného zdroje mám zjištěno, že je chtěji lifrovat ruzně po Brně kde mají městské části různá sociální bydlení. A nejen je, ale i ty z Cejlu, Bratislavské a Francouzské :-(

0/0
31.5.2010 8:50

m+a+t+y

Re: Konecne

Jaký zase soc.bydlení,já na nic nárok nemám,žádnej byt nedostanu a musím platit tržní nájemný,jak to sakra dělaj?

0/0
3.6.2010 11:56

Mildred

Dobrá zpráva

No výborně. On ten jih Brna má opravdu docela dobrou perspektivu. Třeba přímo v Komárově na cyklostezce u řeky se člověk cítí dobře. I ty poklidné boční ulice v této městské části jsou nakonec docela fajn. Ale "výstavby" na Plotní a Dornychu je opravdu potřeba se zbavit. To je naprostá šílenost daná historickým vývojem (ranný kapitalismus 19. století + následný šedivý socialismus). Brrr. To je fakt hrůza. Tak promažte stroje a hurá na to. R^

0/0
28.5.2010 9:13

Viktor N.

Re: Dobrá zpráva

Tož nevím, mně osobně ty novodobé skloželezobetonové kostky nepřipadají jako výhra. A nebo např. na náměstí Svobody – ta Omega – Vám to připadá jako super zástavba, která se hodí tam, kde je?

0/0
7.6.2010 17:47

Deleter

Re: Dobrá zpráva

Ano. Omega je velice vkusná. Na rozdíl třeba od Špalku.

0/0
13.6.2010 15:48

luckystriker

Zbourají kus Dornychu, chystá se tramvaj na Jih

tak vidím, že je tady zase spoustu expertů přes architekturu až po ekologii, ale pro stavbu mluví fakta:

1) kanalizace - 2) šílená dopravní situace na Dornychu každej den - 3) havarijní stav baráků - 4)rozvoj této těžce zanedbané části města

je mi jasný, že ňákýmu joudovi z Líšně nebo Bystrca či lontu to nedojde

0/0
28.5.2010 7:36

tomas_tod

Re: Zbourají kus Dornychu, chystá se tramvaj na Jih

Přesně tak

0/0
28.5.2010 18:47

djdave

Re: Zbourají kus Dornychu, chystá se tramvaj na Jih

nam z  Lisne je jasne ze tam nesmi zustat kamen na kameni, tak se uklidni :)R^

0/0
31.5.2010 11:36

Lokýt

Už zase

Joo joo, zbouráme město, postavíme silnice. Ještě pát let, a bude tu jen síť asfaltových pruhů a na nich auta, jezdící dokolečka kolem prázdných trávníků... ;-€

0/0
27.5.2010 17:36

;-)

Re: Už zase

Co je špatného na tom, že se město rozvíjí, místo starých a nevyhovujících  opuštěných domů postavit nové? A postavit takové ulice, aby odpovídaly potřebám dopravy obyvatel? Máme snad vše zakonzervovat a tísnit se v temně středověkých domcích? Je dobře, že město žije a rozvíjí se.

0/0
27.5.2010 21:41

Petr PATRYK

Re: Už zase

na co travniky?

0/0
10.6.2010 10:05

Holes

hláška dne

"Jsou to vlastně brownfieldy" . Onderka je anglán? Jak může býti tedy primátorem?:-/ ......A vůbec, jaký názor (už naštěstí jeden s posledních)na problematiku Dornych má mistr Ander? Zcela jistě striktně vše odmítat a nebourat...když tam jsou ti brownfíldi..

0/0
27.5.2010 13:32

titlis

čtyřpruhový Dornych

Nechápu, proč po Plotní pojede jen šalina, stačilo by ji uklidit na pravou stranu k ÚANu, stejně pokračuje do Komárova po západní straně Kaštanové a druhá půlka ulice by mohla být jednosměrná z města, zatímco Dornych do města. Kvůli tomu bourat baráky je hovadina. A když už se bude prodlužovat, tak až do Avionu, i když bude oříšek vykřižovat ji s rampami na dálnici.

0/0
27.5.2010 10:38

Catumbelan1

Re: čtyřpruhový Dornych

Docela máte pravdu! A k tomu Avionu, řešení je tunel a vedení linky zadem za centrem do místa konečné společně s točnou.

0/0
13.6.2010 11:53

Catumbelan1

Re: čtyřpruhový Dornych

Ještě jedna věc! Mnoho se dá vyřešit jednosměrkami bez bourání a rozšířování ulic.

0/0
13.6.2010 11:58

emkon

Opatrně s tím optimismem, je před volbami.

Přeložka tramvajové trati se plánuje už léta. Důsledkem toho se stará trať přes Dornych pouze udržuje v ještě sjízdném havarijním stavu...

0/0
27.5.2010 7:03

Ebo

joo..

..není nad to mít VMO centrem Brna .. .. a.. jestli to i zku**í jako tu křižovatku v Kr. Poli ..tak potěš koště..

0/0
27.5.2010 6:54

miropiro

Re: joo..

Co se vám nelíbí? Vždyť se opravuje...postavená byla blbě, mohla být mimoúrovňová už od začátku.

0/0
27.5.2010 9:33

Ebo

Re: joo..

..já myslím tu křižovatku před mostem směrem do Medlánek , kde se prodlužovala tramvajová linka 13 do Tech. parku.. né tu co se teď kope na Skácelové...

0/0
27.5.2010 15:08

djdave

Re: joo..

nejsme v Ostrave, Skácelova je Skácelova ne žádna Skácelová, trubko :)

0/0
31.5.2010 11:37

Li Tin O Wevidle

zbourat

Dornych zborejte celé, jedna z nejvíc eklhaft ulic ve Štatlu!  ;-)

0/0
26.5.2010 23:11

Mimin

Re: zbourat

No to jako jo, ale ta ctyrprouda silnice nezni zrovna koser. Zlepseni k horsimu :-P

0/0
27.5.2010 1:38

Pumpik z Prahy

doprava

No potěš koště. Už tak se tam nedá jezdit, takže dalších 5 let to bude katastrofa. Jako asi se to udělat musí, ale snad to půjde šetrně vůči všem...

0/0
26.5.2010 22:52

;-)

Správný krok:-)

Je dobře, že se poletech stagnace v Brně zase začíná plánovat komplexně nová čtvrt, rozšiřovat tramvajová síť a budování nových velkých ulic.

0/0
26.5.2010 22:44

PIsa.lek

Re: Správný krok:-)

Správné by to jistě bylo, jen kdyby taky někdo řekl (resp. věděl)l, kde se těch 50 tisíc lidí vezme.

0/0
26.5.2010 22:47

;-)

Re: Správný krok:-)

Brno ten potenciál má - podívejte se na vysoko vyhnané ceny nemovitostí, kvůli kterým řada lidí volí život v  městečkách a vesnicích v okolí Brna, než přímo v Brně. V Brně je dlouhodobý výrazný nedostatek stavebních pozemků. Navíc do Brna díky vysokým školám přichází mladí lidé z celé republiky. Samozřejmě je třeba, aby nešlo jen o holou výstavbu bytů, ale byla i práce a služby. Ale to by právě měl zajistit projek jižního centra.

0/0
27.5.2010 18:04

bob52

Re: Správný krok:-)

Tak třeba Jižní centrum je naplánováno nějakých 18 či 20 let. Bohužel díky některým lidem se investice ztrácejí v nedohlednu.

0/0
26.5.2010 22:53

;-)

Re: Správný krok:-)

Problém není, že někteří lidé proti tomu protestují - v demokracii vždy někdo nesouhlasí. Snad ani to, že mají mnoho nástrojů ke zdržování není hlavní problém. Problém vidím v tom, že novináři jim popřávají příliš sluchu a z rozvoje města se dělá politika.

0/0
27.5.2010 18:07

jural

Re: Správný krok:-)

Ehm, a takovy hnidospisky dotaz - kde vezme Brno lidi na zaplneni te nove ctvrti?

0/0
31.5.2010 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.