Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistům vadí postup města, na úředníka podali stížnost

Brněnští cyklisté si stěžují, že pro ně město nic nedělá. Magistrát se podle nich odvolává na chystaný plán cykloturistiky, a protože ten ještě není hotový, nic se neděje. Už letos by ale měl vzniknout alespoň první cyklopruh vedoucí ze Starého Lískovce kolem Svratky do centra města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lithium

Cyklisté by se nad sebou měli zamyslet

cyklisté sice žádají po městu více cyklostezek, to je krasné,  ale měli by si také uvědomit, že jsou účastníky silničního provozu a tím pádem pro ně platí stejná pravidla, jako pro auta. Tzn., že např. jednosměrné ulice nemohou projíždět v protisměru (krom toho ohrožují sami sebe!) přechody jsou pro chodce a cyklisté je mohou používat pouze pokud vedou kolo (vyjma cyklo přechodů u stezek). A  i když budou vybudovány cyklopruhy a jiné stezky pro cyklisty, porad budou účastníky silničního provozu. Souhlasím, ale, že to pro ně bude rozhodně bezpečnější. Město by s tím něco dělat mělo. Je fajn se projet na kole, ale ve vlastním zájmu je důležité dodržovat předpisy...

0/0
8.7.2010 22:39

chudacek.blbecek

Re: Cyklisté by se nad sebou měli zamyslet

Jasně, že by měli jezdit ohleduplně. Ale to neplatí jen pro cyklisty. Navíc jsou daleko víc ohrožovaní než jiní účastníci silničního provozu. A upřímně, jezdím pětkrát týdně přes Komárov směrem do Černovic a nejmíň dvakrát týdně tam někdo jede na červenou a cyklisti to teda nejsou. Není teda lepší budovat cyklostezky a jejich vlastní pruhy, navíc když pořád slyším řidiče nadávat, jak se jim cyklisti pletou pod kola?

0/0
9.7.2010 8:38

1000101110101100

Re: Cyklisté by se nad sebou měli zamyslet

Ne, není. Nechápu, proč bychom měli ve městě, kde není peněz nazbyt, sponzorovat soukromé hobby jakési čtyřprocentní skupince arogantních cyklohošanů v buzioblečcích. Pokaždé, když potkám nějakého na přechodu, nebo se vyřítí na chodníku z kopce a doufá, že za tou zátočinou není kočárek, mám chuť toho šmejda z kola zkopnout.

0/0
10.7.2010 23:19

Mychal.B

Vyznačené cyklopruhy?

Přeju příjemné dušení se ;-D

0/0
8.7.2010 20:20

chudacek.blbecek

Re: Vyznačené cyklopruhy?

Jj, je to na houby, jenže co chceš dělat? Někde se jezdit musí.

0/0
9.7.2010 8:34

1000101110101100

Re: Vyznačené cyklopruhy?

Polní, lesní cesty, spousta prostoru kolem přehrady... stačí se jen neplést mezi auta. A mezi chodce. Pumpičkáře hnát ven z města, tam se mohou vyblbnout, až bude buziobleček propocenej.

0/0
10.7.2010 23:21

tomas_tod

No nevím

No cyklisté by se občas měli zamyslet i sami nad sebou, např. u nás na Botanické si ten chodník/stezku pletou se závodní dráhou a občas zde dochází k nepříjemným kolizím mezi chodci a cyklisty. O tom, že takový závodník vletí na přechod a myslí si, že má i přednost před autem škoda mluvit.

Ale je fakt, že co jsem se přistěhoval do Brna, tak už jsem na kolo ve městě nesedl, bylo by potřeba to trochu vyřešit. Průjezd centrem bych ale bral s rezervou, ono tam je pohyb chodců dost velký, myslím že ani ve Vídni, kde se na kole jezdí dobře, se nedá jet úplným centrem (ale nejsem si teď jistý).

Co se týká vzpomínané Kroměříže, je tam jeden rozdíl oproti většině brněnských jednosměrek - ty ulice jsou klidné, je tam poměrně dostatek parkovacích míst, což prostě v brněnských přeplněných ulicích /např. v okolí Veveří) je prostě utopie a situaci s parkováním město také vůbec neřeší k lepšímu - takže v tom jsou na tom cyklisti i řidiči stejně, že na ně město se.e....

0/0
8.7.2010 13:30

Catumbelan1

Re: No nevím

Vážený Tomáši, tu Koměříž jsem vzpoměl jako příklad, že to jde a nemusí se měnit vyhláška. Další příklad, jestli si mohu dovolit, je Lisabon. Tam je podstatná část města kde by obousměrná doprava činila potíže zjednosměrněná. Tím se výrazně změní poměry na vozovce. Sice se po městě najede o něco více, ale dostanete se na zamýšlené místo rychleji beze stresů. To zjednosměrnění větší části ulic ve středu Brna by vyřešilo mnohé, daly by se vymezit i cyklopruhy pro směry oba! Je to ale pro minulé, současné i budoucí radní tak složitý problém, že ho nikdy nevyřeší. Stejně zajímavý postřeh z Lisabonu jsem měl v případě městské dopravy. Ani na jedné zastávce nezastavují více než dvě linky, všechny zastávky jsou na znamení a jízdenky a kupony prodává a kontroluje řidič. Doprava tam je plynulejší a méně nervózní než v Brně! Vše je jen na organizaci a tu tady nějak nezvládáme!

0/0
8.7.2010 19:09

PIsa.lek

Re: No nevím

> a jízdenky a kupony prodává a kontroluje řidič. Doprava tam je plynulejší a méně nervózní než v Brně! Vše je jen na organizaci a tu tady nějak nezvládáme

Tak mi zkus vysvětlit, jak zorganizvoat to, aby řidič dokázal prodat a zkontrolovat na každé frekventovanější zastávce zhruba 50 jízdenek a přitom se doprava zrychlila.

0/0
8.7.2010 19:24

Catumbelan1

Re: No nevím

Vidím, udeřil jsem hlavičou do hřebíčku! Jsi řidič DPMB dle reakce a vybíráš si jen to co je jednodušší. To co se ztratí na prodávání jízdenek se získá nezastavováním NIKOMU! Mimochodem stejný způsob prodeje funguje i v Anglii. Řidič si i dovolí mezi zastávkami projít vůz a zkontrolovat platnost jízdenek. A to stojí každá jinak podle vzdálenosti, ne jako u nás dva druhy. Má jen jedny dveře a nic mu neunikne. Vy jste lenoši lenošní a prodej jízdenek vás obtěžuje. Ale bez nich byste nebrali peníze, tak se prober!

0/0
9.7.2010 12:20

tomas_tod

Re: No nevím

Tak zejména s poslední větou plně souhlasím. Jinak Kroměříž znám, na kole se mi tam vždy jezdilo skvěle,  proto jsem na to reagoval.

Jak píšu, rezervy jsou na všech stranách a přístup úředníků k občanům (a jedno jestli jsou to cyklisté, řidiči, chodci atd.) je příšerný. O tom žádná.

0/0
8.7.2010 22:01

chudacek.blbecek

Přejezdy

Taky by mohli konečně přidat přejezdy k těm přechodům, kudy vede cyklostezka. Nechápu, proč už dávno nejsou, stejně všichni ty přechody přejíždí, nikdo z kola nesesedá.

0/0
8.7.2010 12:51

PIsa.lek

Re: Přejezdy

Ne že bych řidičům chtěl nějak zásadně ulehčovat situaci, ale dávat cyklopřejezdy jinam, než na světelné křižovatky, je totální kosočtvercovina - on jaxi řidič dost těžko dokáže na cyklistu jecoucího až do poslední chvíle mimo jeho zorné pole včas zareagovat.

0/0
8.7.2010 19:26

chudacek.blbecek

Re: Přejezdy

Však mluvím o světelných křižovatkách. Týká se to třeba Heršpické nebo Komárova u cyklostezky. Zrovna ta Heršpická by přejezd potřebovala jako sůl, vede tudy cyklostezka a ten interval je tak krátkej, že mám občas i na kole co dělat, abych to projela na zelenou.

0/0
9.7.2010 8:36

PIsa.lek

Re: Přejezdy

> Však mluvím o světelných křižovatkách.

A to se z původního příspěvku dalo poznat jak?

0/0
9.7.2010 9:50

chudacek.blbecek

Re: Přejezdy

To se nedalo, uznávám.

0/0
9.7.2010 10:46

Catumbelan1

Už zase opakují tu hloupost

z jara. Ten cyklopruh bude Svratku křižovat a ne že povede okolo ní. Ti novináři jsou naprosto líní vůbec myslet o čem vlastně píší!

0/0
8.7.2010 10:34

Al Coholic

do centra?

a jak se pořeší vjezd cyklistů do samotného centra? zákaz vjezdu ve všední dny 9-17h je dost opruz; hlavně že šaliny mezi přeplněné Masaryčce nikomu nevadí

0/0
8.7.2010 9:42

Ghost of Ebo

Re: do centra?

jo.. tohle kdyby upravili, tak udělají líp..  tramvaj centrem může, a cyklista ne..  je fakt, že několika tunám chodec uhne, ale cyklistu by tam nejraději každej sestřelil..

0/0
8.7.2010 9:53

Lukas1000

Re: do centra?

Jsem cyklista, ... nicmene - proc potrebujete vjizdet do centra mesta? Pokud potrebujete jenom projet tak se da centrum objet jako nic, jinak si schvalne bezte nechat vystavit povoleni v vjezdu - schvalne bych uredniky prudil.

0/0
8.7.2010 9:58

Ghost of Ebo

Re: do centra?

"proc potrebujete vjizdet do centra mesta?" .. protože je to centrem nejkratší a člověk nemusí inhalovat vzduch z kolony aut..  .. kdybych měl jet jinudy, tak se mi z 10Km do práce a  z 10Km zpět stane 50Km noční můra..

0/0
8.7.2010 10:19

Lukas1000

Re: do centra?

V pripade, ze nevite jak objet centrum kam je zakaz vjezdu je mi vas velice lito. Pokud nepojedete primo centrem, ale objedete ho, tak si pridate maximalne 300 metru. Objizdky po Roosveltova, Husova ...

0/0
8.7.2010 10:26

Ghost of Ebo

Re: do centra?

..až na to, že Husova je hang jako blázen a Rooseveltova je taky do mírného kopce..  já tohle zatím neřeším, neb tama jezdím v 6 ráno, ale když se vracím, tak mě to od 17h dost štve..

0/0
8.7.2010 10:32

chudacek.blbecek

Re: do centra?

Bylo fajn, když byla zvařená česká, ale pořád se ještě dalo projet přes komenského nám. Teď už je to rozkopaný i tam a zas se člověk těm autům nevyhne.

0/0
8.7.2010 12:47

Catumbelan1

Re: do centra?

Už delší dobu se diskutuje o vytváření nových dopravních značení pro cyklisty. Např. povolující průjezd jednosměrkou. Je to konina protože na to nemusí být nic nového a extra. V Kroměříži jsem si všiml, že to tam mají zavedené již dlouho, nikomu to nevadí a hlavně to funguje! Stejně tak by se přes Svoboďák projíždět mohlo, ono by se nic nestalo, jde pouze o zvyk! Snad jen případně trestat i cyklisty když takovou komunikací projíždí jako hovado! To ale platí i o řidičích, chodcích, bruslařích a jiných účastnících pohybujících se na veřejných komunikacích.

0/0
8.7.2010 10:42

PIsa.lek

Re: do centra?

Pokud ti to náhodou nedošlo, tak ty šaliny moc jiných možností nemají. Takže argumentovat Masaryčkou je poněku d.... ehm ... nevhodné.

0/0
8.7.2010 18:57

;-)

sport nebo dopravní prostředek?

Problém Brna je, že cyklostesky chápe nikoliv jako dopravní komunikace, ale jako místo pro trávení volného času. A podle toho k jejich výstavbě i přistupuje a plánuje ji.

0/0
8.7.2010 8:41

Ghost of Ebo

kdyby raději

..místo cykloblbostí dodělali fofrem ten VMO aby se ulehčilo Brnu ..

0/0
8.7.2010 8:15

mira007

Re: kdyby raději

No dulezity je ale oboje. S tim VMO souhlasim, jenze ridici aut nejsou jedini ucastnici provozu.

0/0
8.7.2010 9:27

Ghost of Ebo

Re: kdyby raději

já jezdím taky na kole a žádný pruhy nepotřebuju .. silnice je silnice a basta..  cyklostezka v přírodě kolem řeky je něco jiného..

0/0
8.7.2010 9:52

Catumbelan1

Re: kdyby raději

Jo to je pravda, silnice je silnice a debil je debil. A těch jsou bohužel plné silnice!

0/0
8.7.2010 10:35

antigogo

Re: kdyby raději

Jak za volantem, tak i za řídítky Rv

0/0
8.7.2010 11:48

vlastiks

Re: kdyby raději

... pokud nemá ohrožovat chodce, pak musí jet pomalu

a  p.r.d  se mu stane když na tu dobu sleze z kola

0/0
8.7.2010 12:39

chudacek.blbecek

Re: kdyby raději

Chodce na silnici většinou neohrožuješ. Každopádně agresivní bezohledná jízda mě štve vždycky, ovšem fakt je, že takovýmu řidiči se moc nestane, kdežto cyklista to může schytat nehezky.

0/0
8.7.2010 12:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.