Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Epopeji zbývají dva dny, odpůrci přesunu chystají transparenty

Už jen dva dny zbývají návštěvníkům, kteří si chtějí prohlédnout Muchovu Slovanskou epopej v moravskokrumlovském zámku. Ve čtvrtek odpoledne se za posledními z nich zavřou dveře a technici začnou plátna připravovat na převoz do Prahy. Stěhování ale chtějí někteří místní zabránit třeba i vlastními těly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlastiks

Slovanská epopej je poslední den v Moravském Krumlově...

Slovanská epopej je poslední den v Moravském Krumlově, zítra se stěhuje do Prahy

http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/slovanska-epopej-je-posledni-den-v-moravskem-krumlove-zitra-se-stehuje-do-prahy.html

0/0
14.7.2010 12:30

vlastiks

...zámek v Moravském Krumlově městu nepatří

http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/688792

0/0
14.7.2010 11:09

vlastiks

... Epopej v Praze

.. stejně velkou návštěvnost mít nebude,

protože spousta pražáků je z Moravy,

a ti už ji viděli v Moravském Krumlově:-P

0/0
14.7.2010 10:11

korrrn

Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Hitler si dělal obdobným způsobem uměleckou sbírky z celé Evropy...přijel a co se mu líbilo si vzal. Třeba Husův dům si tam převezte. A proč vlastně troškařit, třeba celej zámek Hluboká...nebo cely Pavlovice si tam odvezte, ať to nemáte tak daleko pro víno...

0/0
14.7.2010 9:56

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Vzhledem k tomu, že většina inteligentních ne-Pražáků už v Praze dávno je a na venkově zůstali jen takový agresivní a závistiví tvorové jako jsi ty, tak by možná ten převoz památek do Prahy nebyl až tak špatný nápad - aspoň bys je nestihl zničit.

Kdysi jsem Krumlovu fandil. Ale pak jsem se tam vydal, abych si Epopej prohlédl. A když jsem viděl, jak se tam "starají" o to, aby co nejvíc turistů už nikdy nepřijelo, zejména službami na úrovni tak roku 1975, tak mi bylo až hanba. A pohled na tu zmatenou skupinku Japonců stál fakt za to.

0/0
14.7.2010 10:08

vlastiks

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

... Moravský Krumlov bohužel nemá ty správné konexe v Praze,

... když probíhalo dělení medvědů, tak na ně zbyl jen obsah tlustého střeva

... a teď v období krize už ani to

0/0
14.7.2010 10:16

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Bohužel musím nesouhlasit - Mor. Krumlov má neschopné zastupitelstvo, které si myslí, že si z Epopeje všichni sednou na zadek. Ale nedělají (skoro) nic pro další rozvoj. Jde to ve stovkách dalších měst, městeček a vesnic, tak proč by to nemělo jít tady.

0/0
14.7.2010 10:19

vlastiks

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

... že o Epopej v M.K. příjdou bylo už jasné dávno,

to že vystavovali bylo jen díky "pochopení" Incheby, které zámek patří, tedy v cizích prostorách

... na to aby zámek vlastnili a opravili asi finančně nedosáhli, takže jej pouze udržovali v tom chátrání

... ale i tak se o díla dlouhodobě starali, a myslím, že pro obrazy "docela v příznivém prostředí"

... nemyslím si, že prostředí veletržního paláce bude lepší, hlavně aby nezahořelo (jak je v Praze zvykem)

0/0
14.7.2010 10:43

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Jenže já nemluvím (jen) o stavu zámku - jeho oprava asi opravdu není momentálně ve finančních silách města. Já mluvím o celkové péči o turisty v MK.

0/0
14.7.2010 10:50

vlastiks

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

... jenže ono to "tak nějak" spolu i souvisí,

... v tom zámku by mohla být docela pěkná zámecká restaurace,

případně i další nabídka pro turisty, což ale "v cizím" se těžko buduje

0/0
14.7.2010 11:02

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

A v MK je jen zámek? Byl jste tam někdy poslední dobou? Já loni v létě a zkušenosti mám víc než otřesné - infocentrum v sobotu odpoledne zavřené, cesta na hradiště v Rokytné značená tak, že by ty cedulky nenašli snad ani místní rodáci, na nádraží aby se člověk bál vstoupit, restaurace vhodné pro turisty (, cyklisty, rodiny s dětmi, nekuřáky, ..) aby člověk šťoural špendlíkem, v těch ostatních jsou ceny skoro jako v Praze, ale kvalita skoro jako v Nízkých Tatrách, ...

Prostě nestačí jen tak sedět, říkat si "my máme Epopej, ó my se máme" a vzdychat nad tím, co všechno by šlo udělat, kdyby byl zámek náš.

0/0
14.7.2010 11:08

korrrn

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Nejsem závistiví, to na úvod... Ale toto celé postavení Prahy v republice je věc se kterou mi nejde se smířit.. Stěhování Epopeje do Prahy, i když jednoznačně nesplnila Muchovi podmínky je jen zrnko písku v poušti... Ty jako pravděpodobná naplaveniny budeš samozřejmě fandit svému chlebodárci - Praze (poturčený horší Turka říká se)... Ale je to nechutný výsměch zbytku republiky, kdy Praha je po stránce dotování tak očividně protěžovaná.. Příklad?? Neměj mě za zásvistivce, ale i já bych chtěl, aby nám přes Vysočinu, řekněme v úseku Jihlava - Velká Bíteš vedla tak pěkná dálnice, jaké má naše Mater et urbi.. IT zaměstnanec dotane za stejnou práci v Ostravě i o 1/3 nižší plat než dostane v Praze...proč ptám se já? Nezavidím Praze, že se má dobře, ale chtěl bych, aby stejná péče byla věnovaná i ostatním regionům...

0/0
14.7.2010 10:40

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

1. off-topic: Nejsem naplavenina. Moje rodina žije v Praze od roku 1754 (resp. asi i dřív, ale nepodařilo se nám to dál dohledat) :-)

2. off-topic: Tvůj první příspěvek i tahle reakce o závisti jednoznačně vypovídá :-)

Všude ve světě je běžné, že hlavní město a jeho nejbližší okolí má vyšší produktivitu práce, vyšší příjmy (městské i soukromé) a vyšší kategorie zaměstnání. Je to dáno mnoha faktory, které tady asi nemá cenu rozebírat. A co se týče dotací, tak si uvědom dvě věci:

1) Praha jako jediný kraj nemá nárok na plné dotace z EU, protože její úroveň je vyšší než je EU průměr.

2) Praha přesto dostává některé dotace prostě proto, že je to administrativní centrum země. Stejně tak Brno dostává vyšší dotace než Jihlava a ta zase víc než Rantířov. Když to přeženu, tak se dá říct, že 90% Pražáků nikdy nemusí jet na Moravu nebo do J. Čech (ač se tím ochudí o spoustu krásných míst a zážitků), ale rozhodně nemohu říct, že 90% Moraváků a Jihočechů nikdy nemusí jet do Prahy :-)

0/0
14.7.2010 11:02

vlastiks

.... všechno si vemte

... náhlá snaha Prahy mít to, co jí dlouhodbě nechybělo (a jinde prospívalo) je nemorální,

zejména v této době, a při nesplnění základní podmínky darovatele ve smlouvě, kterou se ohání !

... nevím jak dalece to "prospěje" Praze, ale M.Krumlovu to jednoznačně bude chybět,

takže rozvoji turistiky v městě a okolí to jistě neprospěje

0/0
14.7.2010 11:22

eQuido

Re: .... všechno si vemte

S tím už bych souhlasil :-) Na rozdíl od křečovitého výstřiku vzteku, který založil toto vlákno.

0/0
14.7.2010 11:33

vlastiks

Re: .... všechno si vemte

... selský rozum bohužel většinou chybí, zejména v této pos.... době,

... proto budou městečka a vesnice upadat na úkor růstu velkých měst

(včetně souvisejících problémů obou "typů")

... není to sice trend jen Česka, ale i v tom se stáváme býti světoví :-/

0/0
14.7.2010 11:47

korrrn

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Opravdu závistivej nejsu, ale jestli to tam někde vidíš, tak si to mysli... Já si hajím svoji pravdu, ale odplivnout si a říct, že celé moje tvrzení vychází ze závisti je přeci jen jednodušší - chápu. První příspěvek opravdu byl jedovatý, ovšem kdo není slepec mé pohoršení chápe. Argumenty, že všude nasvětě je to tak - to je sice pravda, ale všude na světě se taky těmto "nabubřelým " městům toto vyčítá. Třeba se zeptej v Lipsku co si myslí o Mnichově... Já vím, to s našim tématem nemá co společného, ale aby bylo jasno, že nejsme výjmeční. A dodatek: Praha je krásné město, upřímně mám to tam rád, celé historické centum a především v noci má úžasný Genius Loci... Ale Praha má jendu vadu na kráse - lidi. Když to přeženu (tvými slovy): polovina pražáků neví jak to vypadá za cedulí konec Prahy, ale z toho principu, že žijí právě v Praze mají pocit, že sežrali Šalamounovo ho..o... a s takovým lidima je pak velice těžká debata i o počasí.

0/0
14.7.2010 15:17

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Promiň, můžu mít kolik chci výhrad k vedení Prahy (a že jich taky mám :-)), ale srovnávat je s Hitlerem kvůli takový "prkotině" jako je převoz Epopeje, to bych si nikdy nedovolil. Když vyrukuješ s takovouhle nehorázností, tak se nemůžeš divit ostřejší reakci.

To že je akce (diplomaticky řečeno) silně nedomyšlená, s tím souhlasím. Že by Epopeji v Praze slušelo finální umístění v souladu se závětí A. Muchy, taky souhlasím. Ale ani o jednom z toho v tvém prvním příspěvku nebylo ani písmenko.

P.S.: A o počasí se nedebatuje, to stanovuje ČHMÚ v Praze-Komořanech.

0/0
14.7.2010 16:06

korrrn

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

No jo no, halt rychle vzplanu, ale zase rychle vychladnu. Ten Hitler bylo samozřejmě s nadsázkou... a to nejen proto, že on měl úpřímný zájem o umění... Btw. o počasí nejen nad Prahou víc než ČHMU rozhoduje spíš klima z předpětí dnů nad Mexickým zálivem ;-)

0/0
14.7.2010 16:53

petris

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Inteligentní člověk v Praze nežije

0/0
14.7.2010 22:35

eQuido

Re: Všechno si vemte vy ku*dy pražské!

Lehni, trolle.

0/0
15.7.2010 9:40

bludickan

V květnu jsem na epopeji byla

Průvodkyně byla naprosto otrávená, říkala nesmysly, nejne že se přeříkávala, ale mluvila i věcně špatně.

 

Zámek je zanedbaný, v Krumlově jsou jen dvě restaurace, v jedné byla svatba, ve druhé se kouřilo...

Krumlovské vlakové nádraží je kapitola sama o sobě...

Prostě mi to nepřipadalo jako vhodné místo. Pokud bude na lepším místě ať se klidně přestěhuje. Jestli ji v Praze uvidí víc lidí, bude to jen dobře.

0/0
14.7.2010 9:06

vlastiks

Re: V květnu jsem na epopeji byla

... a není to tím, že takové peníze jako má Praha na svůj rozvoj,

v Moravském Krumlově k dispozici nemají ?

... bohužel Česko je jen Praha, a pak dál na jsou to už jen její kolonie,

.. na Moravu si jezdí pro vínečko a slivovičku,

... jinak vše se soustřeďuje jen do Prahy, jednou se z toho po...  !!

0/0
14.7.2010 9:29

eQuido

Re: V květnu jsem na epopeji byla

Kdyby se snažili, mít je taky budou (teda poměrně ke své velikosti). Proč by to nešlo v Mor. Krumlově, když to jse např. v Olomouci, Brně, Příbrami, Č. Budějovicích, ...

0/0
14.7.2010 10:10

ventas

Re: V květnu jsem na epopeji byla

No tak to jsou ale argumenty. Hlavní nádraží v Praze je naproti tomu v perfektním stavu. Veletržní palác pokud vím shořel... Naopak MOR. KRUMLOV je pro vystavení takového díla ideální místo dle mého názoru. Pokud je to rodný kraj A. Muchy pak se není o čem bavit.

0/0
14.7.2010 9:35

BygreYF

Re: V květnu jsem na epopeji byla

V Moravském Krumlově žiju, tudíž mě informace o dvou restauracích pobouřila, protože ve vzdálenosti 400m od epopeje lze najít pět restaurací...

Krumlovské vlakové nádraží je teď podrobeno kompletní rekonstrukci a autobusové nádraží se staví dokonce nové...

0/0
14.7.2010 12:34

bludickan

Re: V květnu jsem na epopeji byla

Tak to se omlouvám, ale my jsme našly jen dvě. Jednu kousek od brány do parku (tam se kouřilo) a druhou na náměstí (tam byla ta svatba). Ptaly jsme se i místních policistů. Řekli nám jen o těch dvou.

To, že je zámek již několik let zdevastovaný a opravdu nedůstojný Muchovy epopeje (když nic jiného, tak v zámku jen dva příšerné záchody) ale popřít nemůžete.

0/0
14.7.2010 14:44

donny175

chjo

by mě zajímalo, čeho těmi transparenty docílí .... obávám se, že ničeho .... chjo .... běžte radši na koupák schladit si hlavy .... je to stejně zbytečný .... :-(

0/0
14.7.2010 8:41

stev

Technici začnou balit plátna? Snad konzervátoři, ne?

Pokud se s plátny nebude zacházet s odpovídající péčí, hrozí jejich nevratné poškození. Rv

0/0
14.7.2010 7:58

Yolol

Re: Technici začnou balit plátna? Snad konzervátoři, ne?

To říkají i restaurátoři. Říkají, že místo, kde má být Epopej v Praze vystavována je nedostačující a převoz za takového horka je nebezpečný pro plátna. Jsou malovány temperovou barvou, která velmi snadno praská a odlupuje se.

A navíc porušují Muchovu závěť.

0/0
15.7.2010 15:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.