Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti stěhování epopeje protestovalo v Moravském Krumlově tisíc lidí

Přes tisíc protestujících se v neděli odpoledne sešlo na nádvoří zámku v Moravském Krumlově, aby naposledy vyjádřili nesouhlas s přesunem Slovanské epopeje do Prahy. Rozměrná plátna malíře Alfonse Muchy se totiž mají do hlavního města začít stěhovat už v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qingdao

To je ale blábolů

Projel jsem celou diskuzi a upřímně jsem se moc nasmál, jak tady někteří kvičí, jak ti zlí Pražáci chtějí hodným Moravanům sebrat "jejich" epopej. Tohle opravdu může napsat jen zakomplexovaný ubožák.

0/0
26.7.2010 12:38

zrzecek

Re: To je ale blábolů

Blábol jste asi Vy sám a jestli někdo kvičí tak zase Vy. A navíc sprostý a zlý jedinec , který naývá lidi v Krumlově kretény.

Asi to máte moc dobrý u Cenzora , který Vám to toleruje zatím co za pravdivé příspěvky bere dukáty. No asi jste stejné

krve a myšlení. Mějte se v Praze moc dobře. ;-DRv

0/0
26.7.2010 15:13

zahrada39

Názor Pražáka

Moraváci braňte dílo Muchy!!!!!!!!!!! Patří tam, odkud malíř z rodného kraje pocházel.

Mucha  + Moravák VV

0/0
26.7.2010 11:51

Chytrakz hospody

Kdo z ČR ví, kde leži Moravský Krumlov, kdo ví .......

Tak spusta lidí najednou budou vědět, že kromě Českého, máme taky Moravský Krumlov. Taky zjistí, že máme nějakýho Muchu a že to by  malíř, který namalovat "Slovanskou epopej". To té doby ho český buran neznal a o epojeji nic nevěděl. Teď mu najednou hrozně vadí, že by se dílo mělo stěhovat do Prahy. V MK si dílo prohlédlo pár tisíc lidí ročně, v Praze to bude to samé množství lidí za týden, možná i denně. Prý stěhování odláká turisty a oni do MK nějací jezdili ? MK si představuji jako typický venkov. kde jsou především protivní, nepodnikaví a neochotní lidé, přesně jako za socialismu, kterým se něco bere. Pokud soud určí komu epopoje patří, tak tomu patří. A nemůžou tomu pomoc ani protesty exibicionistů, protože demonstrace nemůže měnit zákon (od toho je vláda a parlament a ne  lůza). Kdo z Vás znal Kaplického jako světového architekta, nikdo, rovněž tak nikdo nevěděl, kde je zašita epopej. Teď najednou jsou všichni chytrý, jak rádio

0/0
26.7.2010 9:33

Ngumo

Re: Kdo z ČR ví, kde leži Moravský Krumlov, kdo ví .......

Máš naprostou pravdu !!!

0/0
26.7.2010 10:06

poli29

Re: Kdo z ČR ví, kde leži Moravský Krumlov, kdo ví .......

Tvůj příspěvěk svědčí o tvé primitivnosti. Že Ty budeš do sebe zahleděný nafoukaný nabubřelý Pražan? "MK si představuju jako typický venkov". A Praha je dle tebe co? Na české poměry možná velkoměsto, kde žije kromě slušných lidí i velké množství takových jako ty, globálně však  je to město celkem malé. O velikost tu ale vůbec nejde... !!

0/0
26.7.2010 11:00

Worff

Moravský Krumlov? Hrozná díra!!!

Navštívil jsem 5.7.-zámek připomíná spíše zanedbanou hospodářskou budovu. Klobouk dolů před pracovníky zámku-dobrá organizace, přesto máme 3,5 hodniny času do prohlídky. Jdeme se najíst-hned naproti je hospoda. Ve dveřich opřený vrchní s výrazem "co sem lezete?", uvnitř 8 obsazených stolů a velký PRÁZDNÝ sál. Jdeme pryč-poutač Bistro-denně teplá jídla-dojdeme- ZAVŘENO-je svátek. Sice do města denně přijede 1500 lidí a za 10 dní ani noha, ale svátek se přece musí držet, ne? Dojdeme na náměstí-všechny krámy ZAVŘENO-jen hotelová restaurace-1 stůl se zrovna uvolnil. Po 15 minutách přifrčela servírka pro špinavé nádobí s omluvou, že nestíhá-její kolegyně u jiných stolů evidentně stíhaly. Za dalších 15 min. ji napadlo, že tam asi nesedíme jen tak a přinesla jídelní lístek. Mají dokonce 2! Vybrat si dalo práci-samé suché kuře se zeleninou oblohou, ale na mnoho suchých způsobů. Vybíráme si tedy suché kuře s oblohou. Po 40 minutách se servírky ptám, jestli na nás nezapomněla,   

0/0
26.7.2010 8:52

Worff

Re: Moravský Krumlov? Hrozná díra!!!

protože hosté od jiných stolů, co přišli po nás, již dávno odešli najezení. Sdělila pohoršeně, že nikoliv a téměř ihned nám nese vybrané jídlo - téměř studené. Vzhledem ke chýlící se mu času nemám sílu na reklamaci, jíd,lo zbaštíme, platíme bez dýška (za co taky, že?) a odcházíme na prohlídku, kterou jentaktak stíháme. Jen bych ještě dodal, že epopej je ve velmi žalostném stavu, kterou si nezaslouží.

Pointa na závěr - týden poté jsem ve zprávách viděl starostu MK, jak brečel nad tím, že odvoz epopeje zlikviduje podnikání ve městě - dodávám- dobře jim tak, o podnikání nemají ani páru!

0/0
26.7.2010 8:57

atul

Zámek

Zámek v MK (mimochodem jeden z největších renesančních zámků na Moravě, s krásným, dnes nepřístupným arkádovým nádvořím) byl v roce1945 konfiskován rodině Kinských, pak po nějakých peripetiích připadl železničnímu  učilišti. Po revoluci byl privatizován s.r.o. Zámek, která budovu vytunelovala, takže zůstal bance. Banka ho dlouho nemohla prodat, až nakonec ho koupila tuším za 20 milionů Incheba. Proto onen žalostný stav.

Epopej patří morálně Krumlovu - kdyby Krumlova nebylo, byla by dnes Epopej hromadou shnilého textilu a oloupaných barev. Spravdlenost však může být někdy slepá. Moudřejší ustoupí, hloupější... Praho, Epopej ti nepřinese nic dobrého a prorokuji ti, že se z toho bude pro tebe ještě velká ostuda.   

0/0
26.7.2010 7:56

Já, Claudius

Byl jsem se na Epopej

podívat v roce 2004. Zájem žádný, hodinu jsme byli v zámku sami. Neurvalá paní v pokladně měla jedinou starost, a sice aby nám zdůraznila přísný zákaz fotografování. Prostory těsné, nemohli jsme odstoupit dál, abychom si plátna pládně prohlédli. Okolí zámku neupravené, parkoviště žádné, směrovky jakbysmet. Ve městě chcípnul pes. Co se týče souvenirů, nakoupili jsme pohlednice A6, protože nic lepšího nebylo. Ta vysoká návštěvnost v poslední době není nic jiného než humbuk před oprávněným stěhováním.

0/0
26.7.2010 7:13

Minghell

Re: Byl jsem se na Epopej

oprávněnou krádeží vzácného díla moravě Pražáky

0/0
26.7.2010 7:18

jaróš

Tak jsem žil

v přesvědčení, že o určení vlastnictví může rozhodnout jen soud, ale, jak jsem se dočetl v tomto článku, může tak učinit i moravskokrumlovský správní úřad předběžným opatřením. Zajímavé. Jinak si všimněte jedné věci: Autor ono shromáždění nazývá davem, což je většinou chápáno v pejorativním významu onoho slova. Takže ten protest je vlastně jakási davová histerie, že, autore! Ale ano, já souhlasím, protože pokud nikdo nikdy nezpochybňoval vlastnictví Prahy k tomuto dílu, je zvláštní, že tak je činěno nyní. On asi ani příslušný soud nebude moci jinak rozhodnout, protože to by se pak mohlo stát jakýmsi precedentem. jen si představte, že byste někomu půjčili svůj zlatý náramek a když byste ho chtěli vrátit, tak on by se bránil tím, že u něho je mu líp a že si už lidé zvykli na to, že ten náramek nosí on a ne vy. Ta situace se Slovanskou epopejí je obdobná.   

0/0
26.7.2010 5:39

AdmiralJamato

Nechápu proč škodíte Moravě

Slovanská epopej by měla zůstat na Moravě, žádný pražák nemá právo ukrást epopej pro pražáky. Doufám, že brzo bude Morava samostatná. Když mohou být samostatní Slováci, tak i Moraváci.

0/0
26.7.2010 3:39

jaróš

Re: Nechápu proč škodíte Moravě

A z čeho si myslíte, že takové právo Moravě vyplývá? Pokud je to proto, že se cítíte jako ublížený a utiskovaný moravák, tak to asi bude málo, že? Zkuste nějaký právní argument, prosím. Jo a pokud se týká vašeho doufání, že Morava bude brzo samostatná, tak klidně doufat přestaňte. To jsou jen takové nacionalistické kecy, přičemž každý soudný člověk si dokáže představit, jak byste dopadli!

0/0
26.7.2010 5:43

Minghell

Re: Nechápu proč škodíte Moravě

Jak jsem již napsal - Praha měla Muchovu dílu postavit odpovídající galerii. Dodnes se tak nestalo ačkoli to bylo součástí dohody. Tak jakým právem se Praha uchází o toto slavné dílo moravského umělce???

0/0
26.7.2010 7:21

Ngumo

Re: Nechápu proč škodíte Moravě

Přesně tak !

0/0
26.7.2010 10:07

kostej_

Knížákovi nějaká veřejná diskuze

očividně nic neříká. :-/

0/0
26.7.2010 2:08

Neonym

Nechápu

nechápu, proč tohle Praha dělá? Má to zapotřebí? Řekl bych, že to M. Krumlovu velice uškodí a přitom Praze nijak nepomůže. Připadá mi to, jakoby měl nějaký chudák u sebe 100Kč, což by pro něj bylo dobře a přijel boháč a sebral mu je, přitom by si jich mezi svými penězi ani nevšiml. Pochybuji, že to je přání obyvatel Prahy. Za chvíli už nepůjde cestovat po ČR, protože se na všechno budeme jezdit dívat jen do Prahy.

0/0
25.7.2010 23:35

gogol_jl

Pane

nikoliv PRAHA, ale Knizak. Mam oba rodice z Moravy, narozen v Praze. A cely zivot bojuji s touto hlouposti, ze Praha "neco" dela. Delaji to konkretni lidi, nikoliv vsichni prazaci. Zlodej Langr je z Olmiku, taktez arogatni Paroubek. Kalousek je z Tabora, Knizak z Plzne.

  Ja vim, ze asi myslite, ze nejaky urad sidli v Praze, ale pak z toho je to univerzalni - za vse muze "praha" - a podnecuje to nenavist mezi lidmi, kteri zadnou moc nemaji - at uz z Prahy, nebo odjinud.

Toz tak

0/0
26.7.2010 0:03

festr2

Re: Pane

hezky pokus, ale tupcum toto nevysvetlite nikdy.

0/0
26.7.2010 0:07

gogol_jl

To je ta statisticka nadeje

ze to nebudou cist jenom tupci .. ale pravda .. tem to rikat nemusim ... nu coz, smazat uz to nejde  :-/ :-)

0/0
26.7.2010 0:25

HooX

Re: Nechápu

A není to náhodou přání toho jeho syna (nebo vnuka) Johna Muchy? On epopej zdědil, a on sám si přeje aby byla přemístěna do Prahy a snad s tím i přišel on sám. Takže Praha je v tom nevině, a hlupák utřel nos.

0/0
26.7.2010 1:44

cimbal

Re: Nechápu

John Mucha si může přát co chce, protože neměl co zdědit. Epopej je malovaná na zakázku a A.Mucha nikdy nebyl jejím vlastníkem.

0/0
26.7.2010 7:07

jaróš

Re: Nechápu

To vaše přirovnání těžce kulhá. Pokud těch 100,- Kč, které u sebe ten chudák má, patří tomu boháči, tak pak není co řešit. Boháč si vzal jen to, co mu patřilo. Nebo máte snad jiné právní vědomí? Pak ale proč tady došlo k převratu a následnému vracení majetků původním vlastníkům, když by to platilo jen někdy? Nebo snad nebylo správné vrátit právoplatným majitelům to, co jim bývalý režim sebral? A, jen tak bokem, zabýval se vůbec někdo tím, kdo rozhodl o umístění Slovanské epopeje v Moravském Krumlově? Nic bych za to nedal, kdyby pod příslušnými materiály byli podepsáni komunističtí tajemníci a jiní funkcionáři, jakož i různí jiní funkcionáři sloužící tehdejšímu, jak se dnes říká, zločinnému režimu. A to vám najednou nevadí? 

0/0
26.7.2010 5:49

xbc

PODĚKUJTE skutečným zachráncům SLOVANSKÉ EPOPEJE !!!

Jsem KRUMLOVÁK , dnešní demonstraci pořádanou studenty považuji za krásné gesto studentů, které využili regionální  politici ke svému zviditelnění.

Opravdovými zachránci SLOVANSKÉ EPOPEJE ale jsou:   okr. osv. inspektor Rostislav Tálský  a pan Staroštík (již nežijí) ,dále paní Bohumila Fodorová , která snad ještě žije v Havířově. Pan Tálský se dozvěděl v roce 1949 , že někde v Praze na ministerstvu ve sklepních místnostech byly schovány před Němci obrazy  Muchovy Slovanské epopeje.

Díky jejich snaze byly obrazy v roce 1950 převezeny do Krumlova.8-o

                                                                                                  

                                                                  

0/0
25.7.2010 23:27

antigogo

Re: PODĚKUJTE skutečným zachráncům SLOVANSKÉ EPOPEJE !!!

Proč prodal Krumlov zámek Inchebě?

0/0
25.7.2010 23:43

kostej_

sám Mucha nechtěl, aby epopej byla v Praze

píše to ve své soukromé korespondenci.

0/0
25.7.2010 23:12

jaróš

Re: sám Mucha nechtěl, aby epopej byla v Praze

Prosím o nějaký solidní odkaz!

0/0
26.7.2010 5:50

Minghell

Re: sám Mucha nechtěl, aby epopej byla v Praze

Jo, ale Praha měla pro toto dílo postavit odpovídající galerii - což do dnes neučinila. Proto ztrácí jakékoli právo na dílo Alfonze Muchy

0/0
26.7.2010 7:17

Tomas____

Hlavně klid

1) Epopej patří k tomu nejslabšímu, co Mucha namaloval, mistr promine. Na těch obrazech jsou pseudohistorické nacionalistické bláboly na hranici kýče. Jediné, čím jsu zajímavé, je, že je maloval Mucha.

2) Jako Pražákovi je mi úplně fuk, kde ty obrazy jsou, nemyslim, že by kvůli nim do Prahy přijelo jediný turista navíc už vůbec nemám pocit, že by se jimi Praha měla chlubit.

3) Pro Moravský Krumlov je to naopak docela odpovídající raritka, kterou oni se chlubit mohou a která jim pár turistů navíc přinese. Že tam nemají 100% umístění a péči jepravda stejně jako že by ji nedostaly ani v Praze a že Praha sice je právně majitelem, ale pro umístění v Praze nesplnila požadavky autora.

0/0
25.7.2010 22:44

Tomas____

Hlavně klid

4) Být primátorem, daruju celou epopej Moravskému Krumlovu a udělám tím reklamu Krumlovu i Praze.

5) Mám tátu ze Vsetína, mámu z Prahy a kdo mi tu začne vykládat o moravském národu a právu na sebeurčení, neřku-li o tom, že většina obyvatel Moravy si přeje moravskou suverenitu v jakékoli podobě, tomu nakopu. Moravské markrabství institucioval právně Fridrich Barbarossa proto, aby využil rvačky v přemyslovské rodině - jeho cíl byl prostý, rozšmiknout české království na dva nezávislé celky spadající pod císaře a každý z nich dát jedné větvi Přemyslovců ať se pěkně hádají mezi sebou a nechají se ovládat zvenčí. Princip zůstává i po tisíci letech stejný, jestli se chcete nechat ovládat zvenčí, pojďte tuhle zemi porcovat a hádat se, kdo je tu všechno svébytný národ.

Howgh!

0/0
25.7.2010 22:44

Skeptik Pavel

Re: Hlavně klid

Tímhle "argumentem" nelze zpochybnit legitimitu vývoje a ten jednoznačně vplynul ke vzniku Moravy jako jednotného správního celku ano v rámci českého státu ale toto nikdo nezpochybňuje. V pozdějším období, docházelo ke sporům mezi českými  a moravskými stavy a kdy to byly stavy české, které mnohokrát dojednaná pravidla porušovaly - viz např. odpeření účasti moravských stavů při volbě Ferdinanda Habsburského v roce 1526, kdy se moravští stavové poprávu dožadovali účasti volby. Přitom dříve v období za Jiřího z Poděbrad, se Morava dostala do moci uherského krále Matyyáše Korvína. Státní celek byl defacto rozdělen, přesto se moravské stavy snažily předchozí vazby udržet a po smrti Matyáše Korvína se opět Morava vrátila do společného svazku s Čechami. Takže s tím moravaským separatismem opatrně.  Moravské stavy jen striktně trvaly na společných kompetenčních dohodách, které např. stavy české u volby Ferdinada českým králem porušovaly..

0/0
25.7.2010 23:21

Skeptik Pavel

Re: Hlavně klid

no pochopitelně moravská strana na nemožnost účasti volby reagovala tím, že uznala dědičné nároky Ferdinandovy choti Anny. Nu  a tímhle dostali Habsburkové dobrou zbraň, jež se v budoucnu mohla hodit.  Pokud však byla Morava zastoupena v generálních sněmech, bylo vše OK a dal se sjednat žádoucí kompromis mezi českými a moravskými zájmy. Takže jak vidno, kompetenční spory a věčné ingerence z české strany vůči Moravě náš stát jen oslabovaly. Dodržovala-li by česká strana dojednaná pravidla, a neuplaňovala již v té době přežitý lenní vztah k Moravě (který navíc platil pouze ve vztahu panovníka k Moravě, nikoli však českých stavů vůči Moravě, což moravská část oprávněně kritizovala, neb princip stavovské federace tento lenní vztahy zcela vylučoval), mohly jít dějiny možná i příznivějším směrem. Takže Moravu laskavě ze separatismu neviňte.

0/0
25.7.2010 23:35

Skeptik Pavel

Re: Hlavně klid

Právě ona lenní rezidua v myšlení tzv. elit v Praze neustále otravují a komplikují normální chod státu (např. se odrážející v podobě  nepochopení a bohorovného údivu herců  a

umělců v 90. letech, když se na Moravě vzedmula vlna požadavků obnovy

samosprávy Moravy, v podvědomém pocitu, že my pražský herecký a intelektuální předvoj jaksi máme automatické právo být mluvčími celé země a máme za to, že náš postoj je ten většinový a tedy legitimní. Takže se někteří herci zcela nepokrytě a demagogicky pustili do démonizování ohledně moravské otázky a separatismem se to jenom hemžilo. Smutné na tom je, že jim  přitakávala mnohá herecká a umělecká "esa" zvl ze severní Moravy, jsa v rámci kampaně Hnutí mlčících Moravanů rozeštvávat  a strašit Brnem. Inu spíše než o jednotu na poli kulturním šlo ovšem především o strach ze znemožnění a ztráty zakázek v Praze. Taky účinná metoda rozděl a panuj.

0/0
25.7.2010 23:54

Skeptik Pavel

Re: Hlavně klid

Ono se ukazuje, že to neustálé a přílišné vzhlížení ku Praze, ukájení se Prahou jako symbolu snad všeho, zavání jakousi společenskou patologií. Raději bych viděl Česko jako zemi obnovených zemských tradic tří korunních zemí v moderním hávu a sebevědomými regiony, než jako sebestředný, občas silně zapáchající pražský dvorek.

0/0
26.7.2010 0:07

jaróš

Re: Hlavně klid

No, pokud dobře čtu různé diskuse, tak jediní, kdo volají po samostatnosti, jsou moraváci. Takže nemáte pravdu, když říkáte, abychom "Moravu laskavě ze separatismu" nevinili. Buď tedy moc nečtete názory čtenářů, nebo si děláte z úst žumpu.

0/0
26.7.2010 6:26

Skeptik Pavel

Re: Hlavně klid

nikoli separatismus a samostatnost  ale obnova samosprávy Moravy, to je sakra rozdíl. Nidko rozumný nějakou separaci nechce . V Německu tohle umí rozlišovat, ne tak u nás, kde se záměrně pletou jabka a hrušky.

0/0
26.7.2010 7:39

ted61

můj názor

Je pravda že v Krumlově se na epopej může podívat skoro každý vstupné 100 a 60 pro děti. V Praze to bude minimálně 300,- spíše 500,- .Dále mě fascinuje jak se stále říká nejvíce turistů jezdí do Prahy. samozřejmě že ano, protože se všechno do PRahy stahuje,m stěhuje. POkud chceme aby turisté jezdili po celé republice tz¨tak jim vytvořme podmímky. POkud bude vše v Parze tak nepojedou nikde a přitom je to škoda. Naše republika není zase až tak rozsáhlá a tak by turisté mohli migrovat.  A myslím si že tohle zválšť by stálo za uvážení.

0/0
25.7.2010 22:08

Martin Morava

Souhlasím s textem na transparentu: Praha chce jenom vydělat

Jako občan Prahy, který vždy volí pravici, se VELICE stydím za našeho primátora Béma, kterého jsem už v tomto volebním období nemohl volit, protože jsem dříve poznal, že je ochotný značně porušovat zákon, jen když získá nějaké peníze na svůj soukromý účet! Proto souhlasím s textem na transparentu: Praha chce jenom vydělat!!

Podle představ Béma, má epopej zabránit volební porážce ODS V Praze.

0/0
25.7.2010 21:40

tenosten

ty všechny tanečky kolem epopeje

 a uměle vytvářené pseudoproblémy,  mají jediný důvod a cíl. Čachrovat kolem díla, vést  "učené" debaty o jeho hodnotě, formálně ho strčit do nějakého přístavku, znevažovat, propagovat jeho "bezcennost", až  "kompetentní" - progermánského ražení a Havlovské progermánské podlézavosti, protislovanské nenávisti,  uspějí  ve svých snahách dílo odstranit. A to právě proto,  že to je SLOVANSKÁ  EPOPEJ.

0/0
25.7.2010 21:22

male_zvire

Re: ty všechny tanečky kolem epopeje

Už ty svinstva nehul, evidentně ti to nedělá dobře.

Tyhle tahanice o epopej mají naprosto jednoduchý důvod: prachy.Rv

0/0
25.7.2010 21:26

antigogo

Re: ty všechny tanečky kolem epopeje

No, tak ho darujeme Moskvě a ta pro něj bude mít budovu postavenou ihned. A bude.

0/0
25.7.2010 21:26

tenosten

Re: ty všechny tanečky kolem epopeje

 Dobrej nápad. Holt jen nebejt to pro Čechy, kteří by to chtěli shlídnout, trošku z ruky.

0/0
25.7.2010 21:32

antigogo

FAKTA pro všechny OPAKOVANĚ

1. nebýt Američana, tak by Epopej nevznikla

2. Nebýt Moravského Krumlova, tak by skončila někde na skládce

3. Požadavek důstojné budovy na její vystavování Praha nesplnila doposud

4. Umístění do přehřáté skleněné krychle, kvůli politikaření a mamonu ji zničí

5. Když Praha vybuduje pro Epopej důstojné a vhodné umístění, tak ať ji má .

0/0
25.7.2010 21:05

sergio

Re: FAKTA pro všechny OPAKOVANĚ

6.doufám,že jim v Praze neshoří až Incheba bude potřebovat zacálovat ztráty pojistkou.

0/0
25.7.2010 22:10

Kane v1.2

alfons si výslovně

přál,že po svojí smrti chce aby byla epopej v Praze...to se konečně po hezkejch pár letech stalo....takže o co vám jde..tady se plní jenom poslední přání :-)

0/0
25.7.2010 20:47

bobecek173

Re: alfons si výslovně

Ovšem nějak jsi zapomněl za jakých podmínek to slíbil!!

0/0
25.7.2010 20:51

Kane v1.2

Re: alfons si výslovně

chtěl aby byla v Praze chtěl....ale ono tady nejde vlastně ani tolik o tu epopej jako o tzv. moravský "národ" že ano?

0/0
25.7.2010 20:55

marpech

Re: alfons si výslovně

Jde o to kam se bude stěhovat a také o to, že bez epopeje bude turistů tak půlka...

0/0
25.7.2010 20:59

Kane v1.2

Re: alfons si výslovně

to dokážu pochopit..ale nebude chyba i na straně Moravskýho Krumlova? proč neudělali už v minulosti kroky k tomu aby se to nestěhovalo?

0/0
25.7.2010 21:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.