Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno ústavní stížnost kvůli R43 nepodá, návrh neprošel o jeden hlas

Brněnská radnice nepodá ústavní stížnost na nedávné rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, které vyřadilo stavbu silnice R43 na Svitavy z územního plánu města. Její návrh totiž v pondělí na setkání zastupitelstva překvapivě o jediný hlas neprošel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

Asi bychom měli začít pořádat demonstrace za R43

Asi bychom měli začít pořádat demonstrace, psát petice a najít si spřáteléné novináře k boji za R43. Jinak to bude blokovat pár desítek obyvatel bystrce apolitiků, kterým jde čistě o jejich osobní zájmy. Bohužel, něco prosadit a vybudovat je vždy mnohem těžší, než dělat obstrukce, něco blokovat a kazit. 

Mohlo by být také zajímavé, udělat si o R43 celobrněnské referndum.

0/0
10.8.2010 18:44

siku

Re: Asi bychom měli začít pořádat demonstrace za R43

v prvé řadě to blokuje debilita lobistů, kteří tím,že zabedněně prosazovali trasu,na kterou od EU nedostanou peníze, poněvadž je v rozporu s nařízeními, znemožnili R43 stavět. kdyby se už konečně pochopilo, že se má postavit dálnice jako obchva, dostaly by se na to dávno prachy z EU a už by se stavělo, to je celé.

0/0
11.8.2010 11:36

janeckar

Zákaz vjezdu

Myslím, že jednoduchým řešením by bylo v Komíně rozorat silnici nejen podél vody, ale i ulici Branku, aby všichni Bystrčáci museli jet do města MHD a ne autem. Proč máme my ostatní čuchat nejen auta, která nemohou objet Brno po R43 (díky odporu Bystrce), ale taky auta Bystrčáků jedoucí do centra? To by najednou bylo lidí pro postavení R43... Krásně to bylo vidět v prosinci, kdy na Minské se opravovala kanalizace - doprava mezi centrem a Bystrcí totálně kolabovala. A proč? Protože ti, co jsou proti R43 taky jezdí autem - jiná auta ale v Bystrci (a to dokonce ani v tunelu) nechtějí. Nedivím se, že jsou proti nim. Divím se ale, že není nikdo v tomto státě schopen říct, že ekoterorismu bylo dost, 17 různých variant stačí, nejvýhodnější je tato (přes Bystrc) a stavět se bude. To že na R43 pořád umírají lidé, to je každému pořád jedno.

Taky by mě zajímalo, jak by ti stejní lidé argumentovali, kdyby nebydleli v Bystrci, ale třeba v Žabinách, Králově Poli, Židenicích atd.. Byli by také proti?

0/0
10.8.2010 14:25

???...!

Re: Zákaz vjezdu

No tak by bystrčáci jezdili po starém masarykově okruhu přes Kohoutovice, nebo přes panelku na medláneckém letišti a dál přes Medlánky/Řečkovice.

Ten kdo MHD nepoužívá teď, tak by ho nepoužíval ani pak.:-P

0/0
10.8.2010 14:50

siku

Re: Zákaz vjezdu

přečti si příspěvek Fantomase viz níže- je z žabin a taky je mu jasné, že odklonit pár malých procent dopravy z žabin tím,že se uplně zničí příroda v bystrci je totální nesmysl.

varianta přes bystrc není a nikdy nebude nejlepší(nejlevnější). Jak jsem psal níže-posuzování tras podle různých(nestejných) stupnů rozpracování dokumentace do různého stupně podrobností způsobí neadekvátní nesrovnatelné výsledky.proste v jedné studii se zapomene ziohlednit toto a v jiné zase vyzdvihne výhoda tohoto. a to je kámen úrazu. Doba je o moc dále, nez první srovnávací texty, kterým nás krmili novináři a lobisti v 80letech.

0/0
11.8.2010 11:27

siku

Re: pokračování

Boskovická brázda není problém..tech odkloněných aut by tama jezdilo více, než se dříve kritizovalo. a hlavně už konečně zapoměnte na blábol, že by vedla dálnice v bystrci pod tunelem- nevedla, tunel konci v pulce bystrce, to je opatrení na houby. to nic neřeší. Nemluvim ani o nemožnosti napojení R43 na D1, zniceni bosonoh a zvyseni limitu hluku a prachu nad ndes uz překracované limity.

Proste to chce obchvat a ne průtah, pak at si R43 postaví..

0/0
11.8.2010 11:28

siku

Re: Zákaz vjezdu

když rokopeš branku, a to bys musel rozkopat obě silnice kolem branky :-)) tak znemožníš průjezd Kuřimíkum, jinačovičákum, veverskobítýškářům, chudčičákum, atd.. to je scestnej argument, proste kolem tebe v komine nejezdí jen bystrčáci, zapomen na to chorej mozku.

0/0
11.8.2010 11:33

siku

Re: Zákaz vjezdu

to ž ena I/43 umiraji lide za to nemuze dalnice/nedálnice, ale to, že řidiči neumí jezdit a přizpůsobit se podmínkám provozu. Předjíždějí proste tam kde nemají a nerespektují povolenou rychlost. to bys mohl tvrdit o všech okrskách a hlásat jako argument, že už by meli postavit dalnice, pak by byly dalnice mezi vsemi vesnicemi a nikde zelena louka...

0/0
11.8.2010 11:38

;-)

Mám pocit, že odpůrci dálnice jsou fanatici

Jim nejde o to, jak se dohodnout na řešení, které bude zatěžovat co nejméně co nejméně lidí, jim jde o to, aby se nestavělo vůbec. Asi se cítí být nějakými superprivilegovanými nadlidmi.

0/0
10.8.2010 11:22

siku

Re: Mám pocit, že odpůrci dálnice jsou fanatici

neni to o bytí a nebytí R43, pokud vim jde jen o to napravit tu hloupost,ze se to prosazovalo pres osídlené části, a je už jedno zda v pultunelu,nebo bez tunelu...dále o to, že je dnes v 21stol. již jasné ze ta dalnice prinese nutnost protáhnout tama trnazitní nákladní dopravu, takze za techto podmínek se plány MUSI prepracovat tak, aby proste dálnicni uzel a prutah nevznikl uprostred mesta.

0/0
10.8.2010 11:45

???...!

Nějaké kvalitní severo-jižní propojení západní části Brna

opravdu citelně chybí.

.

Např. propojení mezi Bystrcem a Medlánkama/Řečkovicema dnes mnoho řidičů řeší jízdou po panelce vedoucí přes medlánecké letiště. Protože je ta panelka v zoufalém stavu, tak to někteří dokonce berou nadrzo přímo přes pole.

Lokalita, která není na provoz vůbec dimenzovaná je tak v některých časech zatížená jako nějaká frekventovaná silniční tepna.:-P

0/0
10.8.2010 9:36

siku

Re: Nějaké kvalitní severo-jižní propojení západní části Brna

náhodou I/43 je pekně pozopravovaná, o vikendu jsem tama jel a švihá se tama pěkně. že lidi neumějí jezdit 95km/hod jim nestačí, předjíždějí v nepřehledných usecích je jejich problém.

0/0
10.8.2010 11:06

janeckar

R43

Trošku mě překvapuje, jaký je vývoj celé kauzy. Celé Brno je zahlceno automobily a tam, kde se již před více jak 60 (!) lety začala dálnice stavět, od té doby je v územních plánech, část je vybudovaná (u Bystrce a dále na sever alespoň tělesa dálnice), tak se začne intenzivně bojovat proti. A proč? Jedna nejmenovaná politička má chatu načerno postavenou na tělese dálnice (takže by se jí chata musela zbourat...), lidé z okolí stavbu nechtějí u svých domů (nalevno nakoupili pozemky u D1, kde má stát křižovatka D1xR43xR52, to že tam má křižovatka být bylo zřejmé a nyní hlasitě nadávají i na hluk z D1...)... V Bystrci bude park. Nejen Brno, ale půlka Moravy čeká na R43, takže přestaňme ustupovat ekoteroristům, kteří opakovaně navrhují nesmyslnosti - nejen že žádná z jimi 17 navrhovaných tras není akceptovatelná (neúměrné náklady, nesmyslnost atd.), ale i kdyby ji schválili, tak budou stejně proti - a řekněme si otevřeně: ANO, R43 POMŮŽE BRNU A POSTAVME JI CO NEJDŘÍVE PŘES BYSTRC!!!

0/0
10.8.2010 9:17

siku

Re: R43

jseš směšnej, nechal ses nachytat na stokrát opakované lži. seznam se nejdřív se skutečnou problematikou, s plány a pak teprve vypisuj svoje rozumy do světa. to že se neco zacalo stavet pred 60lety není obhajoba ten projekt dokoncit. veci mají svuj vyvoj, mesto brno se rozrůstá, jako ostatní města, dřív byla Bystrc okrajovou částí nyní je zastavěná za tím už i lokalita Kamechy. a pujde to asi v daleké budoucnosti i dále. takže by R43 přes bystrc proťala jednoznačně a neobhajitelně osídlenou oblast a byla by "uprostřed" brna.

0/0
10.8.2010 10:57

siku

Re: R43

V uzemnim planu jihomoravskeho kraje nebylo proste s dálnicí počítáno, a tak se kolem oblasti trasy normálně stavělo, stavby jsou povolené, dnes už to nikdo nezmění a uzemní plán města brna, toto musí brát v potaz. víte kolik projektu zustane jen na papire??.. nicmene neni pravda,že bystrcka varianta je jedina spravna, protoze to byl lobbing. proste projektovka na jine varianty nebyly doprojektovane do podrobnosti, tudis se lzive argumentovalo, o kolik je trasa pres bystrc vyhodnejsi, protze nižší stupně dokumentace si mohou nalhat podle objednavky odhady nahrubo,jaké chtějí. rozhodování pak není relevantní. to je dnes jiz jasne.

0/0
10.8.2010 10:57

stev

Píše se rok 2010, nikoliv 1939.

Myslím, že to je docela jasné. V plánech kraje silnice není už cca 25 let. To potvrdil Nejvyšší správní soud svým rozsudkem. Předtím to písemně potvrdilo 2x Mninisterstvo pro místní rozvoj, jak vyplývá z žaloby. Během těch 25 let vznikla v území rozsáhlá výstavba sídlišť a RD. Ta situace je prostě nová, a tak je na ni třeba pohlížet. Okolo této zastavěné oblasti je možné postavit obchvat. Rozhodně ale nelze stavět průtah. Píše se rok 2010, nikoliv 1939.

0/0
10.8.2010 13:43

fantomas2000

Bohudík toto nikdy neprojde

Bydlím v žabovřeskách přes které jde většina provozu nicméně nikdy nebudu podporovat zrůdný projekt R43. Tenhle projekt, který nejenže má zničit minimálně 4 městské části ale také jedinečnou oblast okolí brněnské přehrady, kterou pro rekreaci využívá celé Brno. Navíc již mnoho studií prokázalo žeby R43 ničemu nepomohla. Jen by do Brna přivedla další tranzitní dopravu. O kuřimi nemá cenu psát to je špinavá díra co pamatuju takže tomu žádný obchvat nepomůže. Pokud vůbec má smysl obchvat budovat musí být takový aby se vyhnul jednak Brnu ale také Veverské Bitýšce a ostatním zastavěným oblastem.

0/0
10.8.2010 8:21

siku

nic nebude

R43 je už mrtvý projekt. Dnes se zastavují kvůli financím daleko strategičtější stavby, než je R43. ty stavby, co už se staví se zakonzervují a až se zase najdou po letech prachy to dodělat,tak to bude stát více. A než se najdou zase nové prostředky na uplne novou nezapočatou R43, to už bude zase světová ekonomická krize a penize na to nebudou. Jsem klidný.

0/0
9.8.2010 15:03

;-)

Komunální volby za dveřmi

Jen, aby zelení dopadli jako v parlamentu. Vzhledem k tomu, že na R 43 čeká půlka Brna, tak k tomu mají dobře nakročeno.

0/0
9.8.2010 14:37

siku

Re: Komunální volby za dveřmi

R43 nemuze chtit pulka brna,kdyz by dalnice přetala mesto středem nejlidnatější městské části s 10% obyvatel Brna!!! Dálnice i obchvaty se normálně staví pro to, aby se řidiči vyhli městu, nerušili obydlí a nezasukovali se v zástavbě! Je dobře že R43 se bude vracet tak dlouho k přepracování, dokud nebude vyhovovat zdravému rozumu. TZn. přes město dálnice nemůže jít. musí to připravit jako obchvat mimo sídla.

0/0
9.8.2010 16:40

;-)

Šíříte bludy

Šíříte bludy. Asi jste ten projekt nikdy ani neviděl. R 43 nejde přes město, ale kolem, jediné místo kde jde zástavbou je v Bystrci - co je ale důležité je, že tam má jít v TUNELU. Bystrc by si pomohla, protože by již nebyla rozdělena stávající starou dálnicí. Takže ani všichni obyvatelé Bystrce nejsou rozhodně proti.  Projekt by byl pro Bystrc přínosem a jiná vhodná možnost není. Současný stav, kdy vše jezdí přes půl Brna a Kuřim je neudržitelný. Ovšem vám ve vašem sobectví  a bezohlednosti vyhovuje. Jenže demokracie je vláda většiny, a ta se vyjádří ve volbách. Teroru různých zájmových lobbystických skupinek se jim asi chtít ustoupit nebude.

0/0
9.8.2010 19:04

siku

Re: Šíříte bludy

Nešířte bludy, dálnice v projektu přes bystrc nejde v tunelu, 90% současné dotčené zástavby by se na ni muselo koukat ,zakopaná je zrovna v územi nikoho,kde jsou domy od projektovane trasy daleko. tam kde je tunel obnažen by zasáhla v plné síle zplodinami, hlukem, prachem celé ulice Adamcova, Štouračova, Vrbovecká, Černého...kdyby byla opravdu v tunelu až ke křižovatce s Žebětínskou, tak opravdu nezasáhne zástavbu, jenže pak zase zničí Bosonohy. Proste dálnice v měste nemá co dělat, staví se mimo města a v brne uz to do nového uzemniho planu snad taky nedostanou, nebot se už při planovani bude dodržovat platná legislativa v souladu s EU.....:-) ne jako dříve, kdy byly normy a směrnice benevolentnější..

0/0
9.8.2010 20:35

Carlos

Re: Šíříte bludy

Nelži tady!!

0/0
9.8.2010 21:13

stev

Re: Šíříte bludy

Cha, cha. Přečtěte si usnesení Nejvyššího správního soudu, který tu stavbu na území Bystrce zatrhnul. Část dotčených žalujících je přesně z uvedených ulic. Nebudete to muset ani číst celé, tím bych Vás netrápil, je to v seznamu žalujících hned na začátku rozsudku.

0/0
9.8.2010 21:38

siku

Re: Šíříte bludy

podívej tady, to je fotka konce tunelu, tam kde začínají ty citované zasažené ulice!! http://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/zastupitelstvu-chybel-k-podani-stiznosti-o-r-jeden.html prostě "tunel pod bystrcí" je blábol.

asi jste se nechal unést pravidlem, ze stokrát opakovaná lež se stane pravdou...nestane.

0/0
9.8.2010 22:03

stev

Re: Šíříte bludy

Ta megalomanská zrůdnost v podobě křižovatky tří dálnic D1 x R43 x R52, to celé posazené na území města Brna, by se jen v oblasti Bosonoh, Kamenného Vrchu, Troubska a Ostopovic  dotýkala zdraví cca 10 až 20 tisíc obyvatel. Záleží jen na tom, jak široký okruh vezmete v úvahu a jak dlouho ti lidé budou exponováni hlukem a toxickým prachem. Takže věřím, že to neprojde nikdy. Vnímám jako obrovské zadostiučinění, pokud vláda na podobné zrůdné experimenty s lidským zdravím zatrhne peníze.R^

0/0
9.8.2010 21:11

rlpcr

Re: Šíříte bludy

Moc pěkně napsané, musím jedině souhlasit. Líp bych to nenapsal. R^

0/0
9.8.2010 23:49

stev

Re: Komunální volby za dveřmi

Věřím, že nákladní tranzit po R43 skrz město Brno nikdy nepovede. Ledaže se předtím to město přejmenuje přiléhavě na Kocourkov.

0/0
9.8.2010 17:10

;-)

Re: Komunální volby za dveřmi

Tranzit jde skrz Brno dnes. R43 by naopak šla  kolem a přes Bystrc v tunelu (což dnes stará dálnice nejde).

0/0
9.8.2010 19:29

stev

Re: Komunální volby za dveřmi

Asi žijete někde na Marsu a situaci očividně neznáte.

0/0
9.8.2010 21:13

Mirek721

Nechápu!

Proč je Ander náměstkem primátora města Brna pro rozvoj, když dělá všechno možné proti rozvoji?

Proč svolal Onderka zasedání až na poslední možný termín?

Proč Onderka Zelené nevymázne z koalice, když hlasují proti zájmům města?

0/0
9.8.2010 12:43

Lokýt

Re: Nechápu!

Protože se snaží o rozvoj a ne o ničení.

Těžko říct.

Protože proti zájmům města nehlasují, hlasují jen proti zájmům části radních.

0/0
9.8.2010 14:18

;-)

Re: Nechápu!

Přesně tak. Nejvíc mě pobavilo, že Ander je sice náměstek pro rozvoj, ale na jižním centru vůbec nepracuje, protože je to proti jeho stranickému přesvědčení. Takže to musí dělat někdo jiný.

0/0
9.8.2010 15:45

stev

Re: Nechápu!

A Vy si opravdu představujete jako rozvoj města tažní dálnic skrz sídliště Bystrc a Bosonohy? Křižovatku tří dálnic na územmí Brna? Svatá prostoto!;-(

0/0
9.8.2010 17:14

;-)

Re: Nechápu!

Pořád lepší než současný stav, kdy tranzit přetíná víc než 10 městských částí, mnohé s hustou zástavbou jen několik metrů od silnice. Navíc v Bytrci má jít v tunelu. Je snad rozvojem města stagnace, že se budeme každý den koukat na kolony v ulicích po městě?

0/0
9.8.2010 19:31

stev

Re: Nechápu!

Zřejmě narážíte na celoživotní dílo žabovřeského starosty Kolíbala, který v různých komisích dopravy JMK a města Brna bojoval za vedení R43 skrz Žabovřesky, aby později otočil a bojoval proti? Až bude mít Brno obchvaty, tak aut ve městě bude polovina. Je to jednoduché jaké facka. Je také pitoreskní, když starostové na sever od Brna volají po obchvatech svých obcí, ale obyvatelům Brna právo na severojižní obchvat chtějí upřít. Mimochodem, je to stejně tragická chyba, jako když si pražští radní před 50-ti lety táhly tranzitní komunikaci E 50 z Ukrajiny do Francie okolo Národního muzea.  Ta se dodnes vyučuje na fakultách zabývajících se životním prostředím jako odstrašující chyba, na stavebních fakultách pak jako výborná marketingová strategie, vyvolávající potřebu dalších dopravních staveb.

0/0
9.8.2010 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.