Diskuze
Nádraží zůstane v centru, na odsun nejsou peníze
Děkujeme za pochopení.
Skeptik Pavel
Brno prohrává svoji budoucnost
a banda užitečných idiotů se dokonce raduje. Možný další scénář:
1. Dostaví se severní napojení na Moravu (což je jinak samozřejmě potřeba).
2. D1 se sice odlehčí ale modernizace nebude provedena (protože máme přece výše uvedenou,novou severní trasu na Moravu.
3. Úvahy o dálničním napojení Praha - Vídeň jako prioritnějším spojení (už o tom mimochodem referoval NKÚ v souvislosti se zpochybněním dálničního spojení Brna a Vídní) se naplní. D1 se zmodernizuje jen po Jihlavu a dostaví úsek Jihlava -Hatě. Už nebude tímto důvod investovat do D1 až k Brnu.
4. Nezrealizuje se napojení R43 s východními Čechami a dál na Vroclaw.
Skeptik Pavel
Re: Brno prohrává svoji budoucnost
5. R55 od Ostravy na Břeclav bude prioritním
propojením sever -jih přes Moravu (proč ne?), bude však mít smysl jen
tehdy, pokud by z Břeclavi vedla na Vídeň (rakouská strana ovšem přes Otenthal dálnici vést nechce. Zatím. Jenže pokud zcela krachne spojení na Brno přes Mikulov, především díky naším průtahům, nakonec to mohou přehodnotit.
6. Krach modernizace brněnského železničního uzlu, rezignace na dokončení dálniční sítě (R52, R43) znamená odřezání Brna od moderního dopravního napojení. Letiště je nereálné už dnes rozvíjet, neboť je blízko Vídeň.
Z toho mi vyplývá toliko jen velké riziko setrvalého úpadku města bez možnosti relevantního rozvoje celé aglomerace, kde už dnes žije cca 750 tis. obyvatel. To jednou může vyvolá velký socioekonomuický otřes v regionu.
iski
... marná věc
Je smutné, že brněnská nádraží jsou opravdu v žalostném stavu. To je fakt, který ale přesun hlavního nevyřeší. Myslím, že Tesco pokud je města by se jako budova zrušit dalo a pod novým rozšířeným kolejištěm zbudovat prostory, kde by mohlo fungovat dále. Efektivní řešení bybylo, ale podle mě jsou dnes bezcené pozemky zakoupeny lidmi, kteří jsou svými ambicemi ke zhodnocení investice přímo závislí na odsunu a novém využití těchto pozemků. Což nechápu, protože rozšíření silnice a přestavba braunfieldu je možná i bez nádraží v nové poloze. Stejně je to asi debata o ničem, protože si volení zástupci stejně udělají, co je lepší pro ně a jejich zájmy. Pamatuji si volby, kdy se rozhodovalo o nádraží a pan Onderka tehdy kandidoval s programem, že zachová nádraží, kde je. Jakmile e dostal na místo, řekl, že celý proces je tak rozjetý, že jej nelze zastavit. Každý suď, jak umíš. Pěkný pozdrav všem
Peťulák2
To naše čecháčkovství nás jednou zabije.
Museli bychom udělat o 3 kroky víc na nové moderní a funkční nádraží, tak tady radši donekonečna budeme předhazovat, že ale jde především o lidi a mělo by se rekonstruovat to stávající a kdesi cosi. Jak by řekl Zdeněk Pohlreich: Vytáhněte si hlavy ze zadní části těla a začněte myslet. Rekonstrukce (rozuměj v podstatě totální zbourání a postavení úplně nového nádraží 3 patra pod a nad zem včetně viadůktů) je prostě za provozu neproveditelná. Pokud snad, tak asi 6x tak drahá než nové nádraží. Takže mysleme především na lidi, postavme nejdřív v klidu nové nádraží, kam se potom přesune veškerá doprava, a následně můžeme zase relativně v klidu zrekonstruovat staré. A nebude to tu vypadat jak v Praze, když se stavělo Metro. Nechte si vypravovat od pamětníků, jaký to byl humus!
Lokýt
Nádraží
1) Žádné překvapení. Železniční stavby ministr škrtá všechny, silničních jen menšinu.
2) Jižní Morava skutečně může mluvit o štěstí - odsun nádraží by byl strašný průšvih. Že hlavní věc, která nás od něho chrání, je nedostatek peněz, je ovšem smutné.
Deleter
Odsun nádraží
do míst, kam a odkud nikdo jezdit nepotřebuje, je jeden z nejpitomějších nápadů brněnských tunelářů.
Peťulák2
Re: Odsun nádraží
Jednak to spojíš se Zvonařkou pro snadný přestup, druhak se jih průmyslově rozvíjí čím dál víc a do budoucna má zaměstnávat hromady lidí. Opravdu tam nikdo jezdit nebude. No a za třetí tě tam doveze šalina stejně jak ke stávajícímu nádru.
Tuma
Re: Tůma, a oni jsou Štefl nebo Ledabyl?
Jdete se projit ven, trochu provetrat mozek, zitra ma prset, tak at to stihnete!
ODSakEda
"historicky skvost"?
Pane Tuma, vy vy nevidíte v brněnském nádru historický objekt, že píšete " " ??? Pozdvihnul jste někdy zrak v oné budově nebo nani a na sochy, ještě bez komunistického vlivu?! Mám při pohledu na starý brněnský nádr, jakousi pozitivní asociaci s Vídeňským Farnz.Josefským nádražím, toje také "skvost" dle vás??? Turista z USA nebude obdivovat po Prze a jejich historických skvostech tzv. moderní...m čili sklo-ocelovo-betonovou budovu s obchody Addidas a KFC a pod...
Víte vůbec, že v momentálně zanedbané nádražní restauraci je nádherná výzdoba s železničářskými motivy, nebo masivní kroucený čalouněný nábytek (židle)?! Možná jsem ve svých 47 letech senilní a konzervativní, ale moderní..., budovy mě nelákaj, hlavně ta Kaplického "nádhera" jak z pohádky o chobotničkách..., kdy celý sklad knih měl být nakonec pod zemí, a uštřené miliardy v něčí kapse... Navíc ji chtěli někteří , conemaj úctu k historii, v historické zástavbě...
Tuma
Re: "historicky skvost"?
Ano pod nanosem socialismu, spiny a bordelu se historicky skvost skryva, nikdy se taky prece neplanovalo soucasne nadrazi zbourat! Priznejte si ale, ze tento skvost funkcne vubec neodpovida modernimu nadrazi! Soucasne nadrazi se planovalo vyuzit jako muzeum, galerie, "restaurace s nadhernou vyzdobou" apod - i ten turista by si ho zasel prohlednout, po tom co by prijel vlakem na moderni nadrazi. A pritom by nemusel z okna vlaku pozorovat bordel v soucasnem "jiznim centru"! Vite co rikala Putnova z TOP09 pred volbami? Ze prijezd vlakem na soucasne nadrazi je nejhorsi zazitek pro cizince z cele navstevy Brna! K vasemu poslednimu odstavci - to, ze se vam moderni architektura nelibi je normalni, je treba si ale uvedomit, ze v tom 19. stoleti budova soucasneho nadrazi taky mela sve odpurce! Mysleme na budouci generace - co vite, mozna za 100 let budou lidi obdivovat nove moderni nadrazi jako "historicky skvost".
karelman
Zpráva o zastavení nádraží je nejlepší zprávou nejlepší,
ne však pro španělské stavitelství, které podplatilo všechny politiky v Brně (mimo zelené). Plán na nové nádraží vznikl ze dvou důvodů: 1) Dát nažrat španělskému stavitelství, 2) Porvat se o pozemky po staré trati, prodat je za úplatky. Zrušení té šílenosti je nejlepší zprávou pro všechny lidi, kiteří používají vlak, a pro veřejné rozpočty, na které platíme všichni.
Jsem si jist, že příznivcitzv. "přesunu" nikdy vlakem nejeli, nebo jsou to agenti ŽS.
Nemohu uvěřit, že sem přispěli lidi, kteří si myslí, že (lehce) zanedbané nádraží se dá vyřešit jeho zbouráním a postavením nového. Takhle uvažují sociálně nepřizpůsobiví, kteří vybydlí byt a přestěhují se do dalšího.
Pokud si ČD a SŽDC představují údržbu a úklid nového nádraží tak jako původního, tzn. nula údržba, nula úklid, pak ta věc vůbec nemá smysl, to nádraží by během desedti let degradovalo.
Na nádraží nesvítí světelné zdroje, zpevněné plochy jsou hrbaté, a nic se neuklízí. Kvůli tomu dáme 30 miliard?
ODSakEda
Re: Zpráva o zastavení nádraží je nejlepší zprávou nejlepší,
Zapoměl jste na další důvod, podobně jak u Vankovky, kde bohužel i kolega Duchon (ODS) , kolem aktivně poletoval a v prac. době a za naše daně, pomáhal připravit nové provozovny v centru nejbohatším firmám světa... (nemusím jmenovat značky že?)
;-)
Ander
Ander je náměstek pro rozvoj na ho*no. Jak může dělat náměstka pro rozvoj člověk, jehož strana vyznává stagnaci, on proti většině rozvojových lánů vystupuje, a z "důvodů přesvědčení" se nepodílí na realizaci největšíh rozvojového záměru. Za co je pak placen? Je to stejné, jak odělat policistu z recidividty, lékárníka z narkomana čo kozla zahradníkem.
Passenger
Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)
Opravdu nechápu, jak tady nad tím zastavením projektu může někdo vůbec jásat. Naopak, měli bychom si všichni nafackovat, příznivci i odpůrci! A proč? Protože se tu 15 let bavíme, hloupě překřikujeme, politicky osočujeme, vyhlašujeme neplatná referenda a výsledek je ten, že do města nepřijde cca. 17 miliard CZK od státu a EU (v Praze se za stejnou dobu stihlo na železnici prostavět daleko více – a bez politikaření). Nechce mi snad někdo tady namluvit, že se hned začne se stavbou nádraží v přisunuté poloze!? Stát potřeboval ušetřit peníze, ne je investovat někam, kde se nejsou schopní dohodnout. Mimo to, projekt „Přisunuté nádraží“ neexistuje – to je fakt. Bude trvat léta, než se vše připraví a i po tom to bude problém prosadit, protože se tu budeme pro změnu hádat, jestli zbořit JV část Nových sadů nebo ne. Myslím, že výsledek bude takový, že současný stav bude zakonzervován a pokračovat dalších 10-15 let s pouze havarijní údržbou...a z tohoto výsledku je mi opravdu špatně.
venda44
Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)
Zastavení projektu je zpráva velice dobrá.Špatné je jen to, že měla přijít už nejmíň před deseti lety. Přestalo by se politikařit a pletichařit, a už by se konečně něco dělalo. Ne ale na pochybném projektu přesunu, ale na rekonstrukci stávajícího nádraží. Z toho už by dneska mohl být celkem reprezentativní a důstojný vstup do města. A za zlomek nákladů, než by přišel přesun. Sice by tím pár zainteresovaných přišlo o svoji pochybnou slávu a zisky, ale celku by to jedině prospělo.
Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu
Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...
Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod
Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál
Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...
Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny
Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích
Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...
Čeští zákazníci občas zírají, k zákuskům po francouzsku je třeba se projíst
Říká, že dorty je tak trošku posedlá a k pečení tíhla ještě předtím, než si sama dokázala přečíst...
Opilci v Brně děsili lidi v parku airsoftovou pistolí a puškou
Obyvatele brněnských Řečkovic pořádně vyděsili dva opilci. V maskáčových oděvech totiž ohrožovali...
Prvoligoví bezdomovci. Drnovické zastupitelstvo řeklo Vyškovu ne
Třetím rokem jsou fotbalisté Vyškova mezi profesionály, nikdy však nehráli doma. Přesto bojují o...
Rozepře i chybějící lékaři. Problémovou nemocnici bude křísit další šéf
V dlouhodobé krizi se zmítá městská nemocnice v Boskovicích. Jde přitom o významné zařízení, které...
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...