Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží zůstane v centru, na odsun nejsou peníze

Jižní Morava může oproti ostatním krajům mluvit o štěstí. Úsporná opatření ministra dopravy Víta Bárty (VV) ji zasáhnou jen v minimálním míře. Zato ale na nejcitlivějším místě. Na Bártově seznamu zastavených dopravních staveb se totiž ocitla modernizace železničního uzlu v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Skeptik Pavel

Brno prohrává svoji budoucnost

a banda užitečných idiotů se dokonce raduje. Možný další scénář:

1. Dostaví se severní napojení na Moravu (což  je jinak samozřejmě potřeba).

2. D1 se sice odlehčí  ale modernizace nebude provedena (protože máme přece výše uvedenou,novou severní trasu na  Moravu.

3. Úvahy o  dálničním napojení Praha - Vídeň jako prioritnějším spojení (už o tom mimochodem referoval NKÚ v souvislosti se zpochybněním dálničního spojení Brna a Vídní) se naplní. D1 se zmodernizuje jen po Jihlavu a dostaví úsek Jihlava -Hatě. Už nebude tímto důvod investovat do D1 až k Brnu.

4. Nezrealizuje se napojení R43 s východními Čechami a dál na Vroclaw. 

0/0
15.8.2010 17:33

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

5. R55 od Ostravy na Břeclav bude prioritním

propojením sever -jih přes Moravu (proč ne?), bude však mít smysl jen

tehdy, pokud by z Břeclavi vedla na Vídeň (rakouská strana ovšem přes Otenthal  dálnici vést nechce. Zatím. Jenže pokud zcela krachne spojení na Brno přes Mikulov, především díky naším průtahům, nakonec to mohou přehodnotit.

6. Krach modernizace brněnského železničního uzlu, rezignace na dokončení dálniční sítě (R52, R43) znamená odřezání Brna od moderního dopravního napojení. Letiště je nereálné už dnes rozvíjet, neboť je blízko Vídeň.

Z toho mi vyplývá toliko jen velké riziko setrvalého úpadku města bez možnosti relevantního rozvoje celé aglomerace, kde už dnes žije cca 750 tis. obyvatel. To jednou může vyvolá velký socioekonomuický otřes v regionu.

0/0
15.8.2010 17:44

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Když  si dám tohle do souvislosti s kroky všech těch Anderů ale i Lišků, nemohu  se zbavit dojmu, že je to možnícílená kampaň. Brno dnes představuje mekku vědy (univerzitní kampus, klinika Mayo apod.). Po téhle stránce to má město dobře našlápnuté  a dá se tedy rozvoj  zamezit jinak, nedobudováním tomu odpovídající infrastruktury.

Žádné konspirace není nutno vymýšlet. Bývalá moravská metropole byla vždy trnem v oku. Ovládání Moravy z Prahy rozeštváváním moravských měst mezi sebou a umělého vytváření brnocentrismu, zpackaná krajská reforma. Není politicky žádoucí podporovat druhé město v zemi. Bárta odborně dělá prasárnu, v dlouhodobé perspektivě je přece v zájmu  ekonomiky a rozvoje státu jako celku chtít prosperující město s vědeckými kapacitami mezinárodní úrovně. nemusí být vše v Praze. Jako dobrý národohospodář musím chtít jistou dekoncentraci, zvlášť tam, kde jsou k tomu historické předpoklady. A ty Brno prostě má. A pořád je to z Ostravy, Olomouce či Zlína blíž do Brna.

0/0
15.8.2010 17:53

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Rezignace na modernizaci brněnského nádraží je obrovská, možná fatální chyba. Nejde jen o vlastní prostor nádraží. Brno se zcela nerovnoměrně vyvíjelo pouze v severním perimetru od historického jádra. Jih města, to je abnormální stav jako  důsledek již 100letého odkládání rozvoje jižním směrem. Dvě světové války, 60 let komunismu nedaly možnost to změnit. Víckrát se v Brně dělaly soutěže o rozvoj města tímto směrem. Všichni cítili, že je potřeba nádraží posunout už i z důvodu dotvoření jižního předpolí historického jádra, které chybí. Má dojít k redukci kolejišť, které jsou spíše vyhlídkovou trasou, než racionálně trasovaným koriodrem v dnes zcela chaotické, spíše neurbanistické struktuře jižní části Brna. A Brno potřebuje růst ale především na jih, sever je již urbanisticky víceméně dotvořen.Chybí-li vize a odhodlání politiků, v dlouhodobém výhledu, to město poškodí. Potřebujeme novu generaci, která se vypořádá  se zeleným brněnským syndromem a anální turistikou do matičky stověžaté.

0/0
15.8.2010 18:07

Viktor N.

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Takže si to shrňme: jste zastupitel a jste nassštvaný, že vaše investice do pozemků pod novým nádražím dostává poněkud nejistý rozměr, že?

O machinacích s pozemky si tu už cvrdlikají i vrabci na střeše a poslední dobou čím dál hlasitěji… :-)))

0/0
15.8.2010 19:34

Skeptik Pavel

Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

I na obecně prospěšné investici se leckdo dokáže přiživit a jenom proto ji přece nezazdím. Hloupý argument.  Jistě, tyhle spodní proudy nabalené na nějakou stavbu vždy budou asi existovat, to uznávám, ovšem pokud by toto byl vždy fundament protiargumentů vůči nějaké stavbě  a měl

se takto praktikovat proti ní, bylo by toho realizováno z minulosti žalostně málo.

0/0
15.8.2010 20:12

Viktor N.

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Plácáte nesmysly. A o výhodnosti bych na Vašem místě rovněž pomlčel: http://www.europointbrno.cz/download/europoint/analyza2007/analyza-prilohac3-prinosy.pdf

A jestli bagatelizujete ten fakt, že celé pozadí projektu přesunu nádraží je těžká korupce a kšefty vlivných (radní, zastupitelé a stavební lobby), pak je na pováženou se zamyslet spíše nad stavem mafie a položit se na otázku, proč je ještě nevyšetřuje BIS a policie?!

0/0
15.8.2010 20:40

Skeptik Pavel

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Jenže tohle není jen o technických a ekonomických kriteriích  ale o spíše o tristní morálce a nefungování institucí. Bohužel. I dobré myšlenky jsou doprovázeny hřmotem zbraní. Jedna analýza proti druhé, zpochybňování, pak  další analýzy a normální člověk se v tom již ztrácí. Jediným záchytným bodem je skutečnost, že již v minulosti mnozí urbanisté  a architekti preferovali nové nádraží v odsunuté poloze, a tahle myšlenka nakonec v rozvojových úvahách  měla navrch - třebas architekt Fuchs. Nebo je lepší rezignovat  na ideu, vizi, a to jen proto, že  politická garnitura je taková jaká je a na takové vizi parazituje? Každopádně je velkou chybou, že k danému projektu neproběhla relevantní diskuse mezi odborníky a veřejností.

0/0
15.8.2010 21:39

iMuf

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Co kdybyste zkusil napsat jeden jediný velký (ale i většinu těch ostatních) český projekt placený z veřejných peněz, v jehož celém pozadí není těžká korupce a kšefty vlivných? Mě by prostě opravdu zajímalo, proč jste si vy a vám podobní ze všech těchto možných projektů vybrali právě rekonstrukci brněnské železnice a plnou silou jste se na něj "položili". Co vás k tomu konkrétně vedlo? Kde berete to odhodlání, čas a jistě nemalé finance potřebné k vytváření úspěšné obtrukční činnosti? V čem spočívá váš osobní zájem právě o nádraží? Proč zrovna tak nebojujete třeba proti "čištění" přehrady, kde se doslova bez užitku lijí stamiliony do vody (a hlavně pochopitelně do správných kapes)? V čem to spočívá? Díky.

0/0
15.8.2010 22:30

Viktor N.

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Pokud o projektu rozhodují ti, kteří jsou v té korupci namočeni až po uši a mají v tom vlastní kšefty – domníváte se, že se pak rozhoduje skutečně objektivně? Vy obhajujete a obdivujete korupční jednání?! Město zadalo vypracovat (konečně a v tlaku stavebního řízení a pod. a až poté, co už bylo o přesunu rozhodnuto) nezávislou expertizu (kterou nakonec museli i zveřejnit) – viz http://www.europointbrno.cz/index.php?nav01=6299&nav02=8067&nav03=8088&nav04=8089&nav05=9883 – podle této analýzy vyplývá jednoznačně ekonomická i faktická výhodnost nádraží v centru oproti nádraží odsunutému!!!

A nakonec – nemělo by nádraží (pokud je to tak moc nutné, ačkoliv ČD a.s. se staví k tomu spíše zdrženlivě) si přesunout jeho majitel a provozovatel ve své režii a komplet za své?!!!

 

Čas, odhodlání a peníze? Co je Vám po tom, stýská se Vám snad po praktikách STB?

Brno nám není lhostejné, to především!

0/0
16.8.2010 9:27

iMuf

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Nezlobte se, ale vy máte obrovské problémy s logikou. Z čeho, prosím pěkně, vyvozujete, že obhajuju a obdivuju korupční jednání? Napsal jsem, že - na základě zkušeností s životem v tomto státě - jsem přesvědčený, že o drtivé většině projektů placených z veřejných peněz rozhodují ti, kteří jsou v té korupci namočeni až po uši a mají v tom vlastní kšefty. Od pečovatelských domů až po dálnice. Za to já opravdu nemůžu a jaksi to neschvaluju, ale zároveň, pokud se nemám chovat jako osel, to musím brát v potaz. Zkrátka to není kritérium, na jehož základě by se dala určovat (ne)kvalita nebo (ne)potřebnost projektu.

Žádná analýza u takto složitého problému už z podstaty věci nemůže být "nezávislá". A už vůbec ne ta, kterou si zadá Ander u ČVUT (opět malinko zkušeností s životem v této zemi), ačkoli původně sliboval prestižní evropskou univerzitu. Jde o politické rozhodnutí, které bylo učiněno po zralých úvahách táhnoucích se od Fuchsových dob. A ani tak tato analýza rozhodně nedopadla, ...

0/0
16.8.2010 12:11

iMuf

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

... tak, jak se snažíte tvrdit - tedy jednoznačně. Dovolím si navíc poznámku, že i vy jste evidentně měl svůj názor hotový dříve, než byla tato analýza vůbec zadána.

Majitel a provozovatel nádraží stěží bude přispívat na náklady nespojené přímo s jeho činností a potřebami. A přesun nádraží zdaleka není jen o železnici, ale o městě jako celku.

No, troufám si tvrdit - jakkoliv je to slovo různými Donutily zprofanované - že patriot nejste. I když si to možná i skutečně můžete myslet.

0/0
16.8.2010 12:25

iMuf

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

... A pořád čekám na odpověď, proč zrovna a jen nádraží? Tak zuřivě, s takovými náklady, odhodláním...? Proč zrovna tak neženete po soudech třeba tu přehradu nebo cokoliv jiného? Ale tak nějak se upevňuju v poznání, že vy nejste ten, který by na tohle uměl odpovědět. Vy jste patrně jen řadový člen "spodního proudu".

0/0
16.8.2010 12:34

Viktor N.

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Eh, má vůbec smysl Vám odpovídat, když i tu odpověď jste mi nalinkoval a žádný argument či cokoliv jiného mimo to, co je pro Vás přípustné, ani nepřipouštíte?

LOL, s Vámi jen ztrácím čas…   :-)

0/0
16.8.2010 15:37

iMuf

Re: Nejsem zastupitel ale normální obyvatel Brna

Podívejme. Jakou odpověď jsem vám nadiktoval? Musíte být konkrétnější.

Nepřipouštím, co pro mě není přípustné? To zní skoro i logicky :-). Ale zní to krásně od člověka, pro kterého každý s jiným názorem "plácá nesmysly", je StBák, případně alespoň zastupitel. Přiznejte se, že vám dosud není jasná ta podstata nesmyslnosti "korupčních" "argumentů" a příště je jako kolovrátek znovu hrdinně vytasíte?

0/0
16.8.2010 16:46

iMuf

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

No tak jistě. O prachy jde vždycky na prvním místě. A popravdě bych se i divil, kdyby přerozdělování chtivá Praha tímhle směrem nešla. Zvlášť když na to měla z minulé etapy vcelku profi "aparát", že. Vždyť už při prosazování volby Kryčera - a tím rozkladu moravského hnutí zevnitř - se to mělo bývalými StBáky jen hemžit a současný aktivismus všeho druhu je také z velké části jen výkonnou složkou jistých zájmových skupin. Takové ruské financování antiradaristů je známé a velký zájem BISky o české ekoaktivisty už taky prosákl i do médií. A jak už píše Dostojevský v Běsech: "A tahle lůza, i když nevědomky, se skoro vždy ocitá pod komandem nepatrné hrstky oněch "pokrokářů", kteří spějí za určitým cílem, a ta hrstka usměrňuje všechnu tu chamraď, kam se jí zlíbí..." (to ohledně užitečných i.)

Postavení Brna je tím pádem nezáviděníhodné. Pořád jakoby simuluje metropoli Moravy, ale nemá potřebnou podporu a zázemí k prosazení tomu odpovídajících projektů.

0/0
15.8.2010 22:00

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Krásně řečeno  a to je dost možná podstata problému. Brno má prostě potenciál daný  svým historickým vývojem. V případě Prahy je její potenciál legitimní, v případě Brna je permanentně zpochybňován. Zákeřné na tom je to ,že se jakoby na první pohled otevřeně nezpochybňuje ale pod povrchem zuří lítý boj a  snaha Brno odstavit definitivně. A je dost možné, že kdokoli by měl v případě emancipace Moravy a rozvoje Brna potenciál mít tah na branku, bude mediálně zničen. Víme jak uštvali Bártu. Je příznačné že v rámci politické korektnosti vítězí přizdisráči a předposranost k pražským strukturám. Masáž je to permanentní. No a užiteční idioti jsou vítaným pomocníkem.

0/0
15.8.2010 22:21

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Stále tu zuří geopolitika, Brno jako zpacifikované řadové krajské město v lokajské pozici vůči Praze nebo město, jež se obrací do podunají k Vídni, kam to má historicky a obecně blíža hledá si svoji cestu  a vizi. Někdo kdysi prohlásil tu nepohodlnou pravdu, že Brno je jediné moravské město, které má potenciál produkovat svoje vlastní elity a toi navzdory častému odlivu do Prahy. Proto ty konflikty mezi pražským  a brněnským disentem, proto ten rychlý rozpad OF, proto ta rozhádanost stran, proto ta specifická situace v brněnské ODS. Možná i proto ta zelená lobby. Zřejmě to nebude náhoda. Vědomí že bývaly časy, kdy toto město něco znamenalo, stále přežívá. A proto ty konflikty.

0/0
15.8.2010 22:29

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Koneckonců se mi zdají úsměvné ty časté poznámky o skuhrání a zakomplexovanosti Brňáků a zvýšené averzi vůči Praze.  Divíte se? Když pražská byrokratická mašinerie zrušila samosprávu Moravy a Brnu statut jejího hlavního města? To se z povědomí lidí jen tak nedá vymazat. Praha taky v celá staletí kvičela, když se veškeré úřady přestěhovaly do Vídně a panovníci nesídlili na Hradčanech  ale v Hoffburgu. A tak se  19. století jali pražští obrozenci vydupávat český národ a myšlenku Prahy jako matky měst. Protože existovalo povědomí o tom co Praha před Bílou horou znamenala. A tehdy, na počátku 19. století to byla jen hrstka intelektuálů, a jejich snahy byly v dobovém kontextu také mnohými považovány (jistě že Němci) za směšné či nelegitimní. Proč by si Brno nemohlo rovzpomenout, čím kdysi bývalo. Mnozí běžní lidé by se těmto argumentům  smáli, reagovali by totiž stejně samozřejmě jako tehdy Němci. Ale je to jen momentální věc, a dějiny mnohokrát ukázaly, jak se tito lidé mýlili.

0/0
15.8.2010 23:04

iMuf

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Je to tak. Všechno, co jste napsal, v nějakém kolektivním nevědomí Moravanů a Brňanů je. Aby to ale z nevědomí vybublalo na povrch, bylo by potřeba právě těch charizmatických osobností, kteřé by byly schopny zaujmout a ukázat Moravákům, že samospráva měla ještě v nedávné minulosti zcela jasné výhody a konkrétní pozitivní vliv na životní úroveň. Od dob Bárty tady nikdo takový není a, jak je vidět, shodeme se, že pravděpodobně existují snahy, aby ani nebyl. Ono i takové velice překvapivé zvolení Pernese do čela ÚSTR a následné načasování "odhalení" plagiátorství bylo jak z příručky o diskreditaci. A stalo se to právě v době, kdy začínal být trochu víc vidět a slyšet i v médiích (hlavně dosti odvážně v pořadu pana Kučery).

0/0
15.8.2010 23:40

venda44

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

ad 5) Proč asi určitá skupinka vehementně prosazuje dálnici na Mikulov? A tvrdošíjně odmítá jakoukoliv jinou variantu? Tento úsek není z dopravního hlediska nijak kritický a právě s výhledem do budoucna je docela zbytečný. Přitom téměř souběžná a daleko problematičtější silnice na Znojmo nikoho zodpovědného nezajímá.

0/0
15.8.2010 20:18

Skeptik Pavel

Re: Brno prohrává svoji budoucnost

Směšujete dvě věci, nicméně Znojemsko trpí špatnou silnicí, navíc nebezpečnou a je ostudou kraje, že už ji dávno nerekonstruoval. V širším kontextu chce Vídeň oblast Weinviertelu ekonomicky oživit, neboť i když  je to malebná vinařská oblast, je to  také jeden z nejchudších regionů v Rakousku, stejně jako třeba Waldviertel či Burgenladsko, které doplácely na rozdělení železnou oponou. Stejné je to s naším Znojemskem. Co se týče R52 Rakušané jasně řekli, že oblast Moravského pole je klidová zóna a tam dálnici, k Břeclavi vést nechtějí, takže ji navrhují na Mikulov a ne přes Otenthal. Pak ovšem smysluplnost trasování na Břeclav přes stávající D2 ztrácí smysl. Pokud by totiž Rakušané dostavěli dálnici k Mikulovu, a my realizovali přes Břeclav, pak by došlo k tomu njehoršímu, totiž k nutnosti propojení přes Lednicko-Valtický areál  a to je zprominutím prasárna nejvyššího kalibru. Ony argumenty průchodem Pálavou jako CHKO jsou demagogické, neboť hranici tvoří současná I/52.

0/0
15.8.2010 20:43

Skeptik Pavel

R52

Navíc, větší katastrofou pro krajinu Pálavy byla likvidace lužních lesů kvůli Novomlýnským nádržím. Vlastní okolí I/52 vede zemědělskou krajinou spoře dělenou větrolamy. Pouze území východně od silnice tvoří sprašové návěje s vinohrady, zatímco obchvat Břeclavi vede přes stávajícÍ lužní porosty.

0/0
15.8.2010 20:46

iski

... marná věc

Je smutné, že brněnská nádraží jsou opravdu v žalostném stavu. To je fakt, který ale přesun hlavního nevyřeší. Myslím, že Tesco pokud je města by se jako budova zrušit dalo a pod novým rozšířeným kolejištěm zbudovat prostory, kde by mohlo fungovat dále.  Efektivní řešení bybylo, ale podle mě jsou dnes bezcené pozemky zakoupeny lidmi, kteří jsou svými ambicemi ke zhodnocení investice přímo závislí na odsunu a novém využití těchto pozemků. Což nechápu, protože rozšíření silnice a přestavba braunfieldu je možná i bez nádraží v nové poloze. Stejně je to asi debata o ničem, protože si volení zástupci stejně udělají, co je lepší pro ně a jejich zájmy. Pamatuji si volby, kdy se rozhodovalo o nádraží a pan Onderka tehdy kandidoval s programem, že zachová nádraží, kde je. Jakmile e dostal na místo, řekl, že celý proces je tak rozjetý, že jej nelze zastavit. Každý suď, jak umíš. Pěkný pozdrav všem;-)

0/0
15.8.2010 16:54

Peťulák2

To naše čecháčkovství nás jednou zabije.

Museli bychom udělat o 3 kroky víc na nové moderní a funkční nádraží, tak tady radši donekonečna budeme předhazovat, že ale jde především o lidi a mělo by se rekonstruovat to stávající a kdesi cosi. Jak by řekl Zdeněk Pohlreich: Vytáhněte si hlavy ze zadní části těla a začněte myslet. Rekonstrukce (rozuměj v podstatě totální zbourání a postavení úplně nového nádraží 3 patra pod a nad zem včetně viadůktů) je prostě za provozu neproveditelná. Pokud snad, tak asi 6x tak drahá než nové nádraží. Takže mysleme především na lidi, postavme nejdřív v klidu nové nádraží, kam se potom přesune veškerá doprava, a následně můžeme zase relativně v klidu zrekonstruovat staré. A nebude to tu vypadat jak v Praze, když se stavělo Metro. Nechte si vypravovat od pamětníků, jaký to byl humus!

0/0
15.8.2010 14:47

Lokýt

Nádraží

1) Žádné překvapení. Železniční stavby ministr škrtá všechny, silničních jen menšinu.

2) Jižní Morava skutečně může mluvit o štěstí - odsun nádraží by byl strašný průšvih. Že hlavní věc, která nás od něho chrání, je nedostatek peněz, je ovšem smutné.

0/0
15.8.2010 12:38

Deleter

Odsun nádraží

do míst, kam a odkud nikdo jezdit nepotřebuje, je jeden z nejpitomějších nápadů brněnských tunelářů.

0/0
15.8.2010 12:34

Peťulák2

Re: Odsun nádraží

Jednak to spojíš se Zvonařkou pro snadný přestup, druhak se jih průmyslově rozvíjí čím dál víc a do budoucna má zaměstnávat hromady lidí. Opravdu tam nikdo jezdit nebude. No a za třetí tě tam doveze šalina stejně jak ke stávajícímu nádru.

0/0
15.8.2010 14:49

venda44

Jen tak pro zajímavost

Tento nápad je starý minimálně osmdesát, ne-li ještě více, let. A upřímě, kdyby měl něco do sebe, určitě by se ho podařilo prosadit už dávno.

0/0
15.8.2010 15:57

karelman

Tůma, a oni jsou Štefl nebo Ledabyl?

0/0
14.8.2010 20:03

Tuma

Re: Tůma, a oni jsou Štefl nebo Ledabyl?

Jdete se projit ven, trochu provetrat mozek, zitra ma prset, tak at to stihnete!

0/0
14.8.2010 20:49

karelman

Re: Tůma, a oni jsou Štefl nebo Ledabyl?

¨Já bych to s tím dešrěm neviděl tak černě.

0/0
14.8.2010 21:35

ODSakEda

"historicky skvost"?

Pane Tuma, vy vy nevidíte v brněnském nádru historický objekt, že píšete " " ??? Pozdvihnul jste někdy zrak v oné budově nebo nani a na sochy, ještě bez komunistického vlivu?! Mám při pohledu na starý brněnský nádr, jakousi pozitivní asociaci s Vídeňským Farnz.Josefským nádražím, toje také "skvost" dle vás??? Turista z USA nebude obdivovat po Prze a jejich historických skvostech tzv. moderní...m čili sklo-ocelovo-betonovou budovu s obchody Addidas a KFC a pod...

Víte vůbec, že v momentálně zanedbané nádražní restauraci je nádherná výzdoba s železničářskými motivy, nebo masivní kroucený čalouněný nábytek (židle)?! Možná jsem ve svých 47 letech senilní a konzervativní, ale moderní..., budovy mě nelákaj, hlavně ta Kaplického "nádhera" jak z pohádky o chobotničkách..., kdy celý sklad knih měl být nakonec pod zemí, a uštřené miliardy v něčí kapse... Navíc ji chtěli někteří , conemaj úctu k historii, v historické zástavbě...

0/0
14.8.2010 17:47

Tuma

Re: "historicky skvost"?

Ano pod nanosem socialismu, spiny a bordelu se historicky skvost skryva, nikdy se taky prece neplanovalo soucasne nadrazi zbourat! Priznejte si ale, ze tento skvost funkcne vubec neodpovida modernimu nadrazi! Soucasne nadrazi se planovalo vyuzit jako muzeum, galerie, "restaurace  s nadhernou vyzdobou" apod - i ten turista by si ho zasel prohlednout, po tom co by prijel vlakem na moderni nadrazi. A pritom by nemusel z okna vlaku pozorovat bordel v soucasnem "jiznim centru"! Vite co rikala Putnova z TOP09 pred volbami? Ze prijezd vlakem na soucasne nadrazi je nejhorsi zazitek pro cizince z cele navstevy Brna! K vasemu poslednimu odstavci - to, ze se vam moderni architektura nelibi je normalni, je treba si ale uvedomit, ze v tom 19. stoleti budova soucasneho nadrazi taky mela sve odpurce! Mysleme na budouci generace - co vite, mozna za 100 let budou lidi obdivovat nove moderni nadrazi jako "historicky skvost".

0/0
14.8.2010 19:42

iski

Re: "historicky skvost"?

Jsem Brňák a budu jím, ikdyž již třetím rokem bývám na lontě. V době kdy se pořádalo pseudoreferendum o nádraží jsem paradxně nemohl kvůli své účasti na parní jízdě z Brna.Již tehdy jsem byl proti odsunu a co dojíždím vlakem do Brna, tak jsem ještě více. Je daleko praktičtější vystoupit z vlaku a být v centru, než nějaké centrum umělel vytvářet a ještě zbytečně dávat další peníze za jízdenku MHD. Můžete někteří klidně argumentovat IDS JMK, ale běžná jízdenka zvláště pak měsíční traťová je pro mě výhodnější, zejména s IN-Kartou. K dopravě z vlaku do práce MHD nepotřebuji, což by se mohlo bohužel změnit. Regionální dopravu bych jednoznačně zachoval na stávajícím místě, s rychlíkovou a vyšší třídou si dělejte, co chcete.

0/0
14.8.2010 20:11

Peťulák2

Re: "historicky skvost"?

Takže protože pro tebe je lepší traťová jízdenka a vystoupit v centru, tak se v centru za rachotu a brždění vlaků dál nikdo nevyspí, turisti dál budou nevěřícně zírat, kde to vystupují a místní se budou štítit čehokoli dotknout?

Ano, ta budouva je kráná, ale bude-li se modernizovat tak, jako doposud, tak historická krása bude muset ustoupit moderním technologiím a ta budova půjde k šípku. Rozvrtají to, aby se všude dala nacpat elektrika, internet, infopanely apod. Joj, to bude krása.

0/0
15.8.2010 14:53

iski

Re: "historicky skvost"?

Komplet to co píšte tam již je. Je možné rekonstruavat a modernizovat ve stávající poloze. To že to teď vypadá spíše na odstřel nemá s polohou co dělat. Jde jen o to že se na to dlabe a než by se nádraží pořádně opravilo a rozšířilo, tak se prostě zruší a bude se kvůli tomu stavět všechno možné vč šaliny. I prostor před nádražím se dá upravit representativně. Chce to jen chtít.

0/0
15.8.2010 16:42

karelman

Zpráva o zastavení nádraží je nejlepší zprávou nejlepší,

ne však pro španělské stavitelství, které podplatilo všechny politiky v Brně (mimo zelené). Plán na nové nádraží vznikl ze dvou důvodů: 1) Dát nažrat španělskému stavitelství, 2) Porvat se o pozemky po staré trati, prodat je za úplatky. Zrušení té šílenosti je nejlepší zprávou pro všechny lidi, kiteří používají vlak, a pro veřejné rozpočty, na které platíme všichni.

Jsem si jist, že příznivcitzv.  "přesunu" nikdy vlakem nejeli, nebo jsou to agenti ŽS.

Nemohu uvěřit, že sem přispěli lidi, kteří si myslí, že (lehce) zanedbané nádraží se dá vyřešit jeho zbouráním a postavením nového. Takhle uvažují sociálně nepřizpůsobiví, kteří vybydlí byt a přestěhují se do dalšího.

Pokud si ČD a SŽDC představují údržbu a úklid nového nádraží tak jako původního, tzn. nula údržba, nula úklid, pak ta věc vůbec nemá smysl, to nádraží by během desedti let degradovalo.

Na nádraží nesvítí světelné zdroje, zpevněné plochy jsou hrbaté, a nic se neuklízí. Kvůli tomu dáme 30 miliard?

0/0
14.8.2010 17:39

ODSakEda

Re: Zpráva o zastavení nádraží je nejlepší zprávou nejlepší,

Zapoměl jste na další důvod, podobně jak u Vankovky, kde bohužel i kolega Duchon (ODS) , kolem aktivně poletoval a v prac. době a za naše daně, pomáhal připravit nové provozovny v centru nejbohatším firmám světa... (nemusím jmenovat značky že?)

0/0
14.8.2010 17:51

Tuma

Re: Zpráva o zastavení nádraží je nejlepší zprávou nejlepší,

Na vas prispevek asi ani nema cenu reagovat, pisete blaboly na ktere nemate zadne dukazy. Vlakem jezdim pravidelne, zadny agent taky nejsem. Nemyslite si snad, ze pro to, aby soucasne nadrazi ziskalo format moderniho nadrazi odpovidajiciho evropskemu velkomestu, bude stacit pozametat perony? :-)

0/0
14.8.2010 19:48

;-)

Ander

Ander je náměstek pro rozvoj na ho*no. Jak může dělat náměstka pro rozvoj člověk, jehož strana vyznává stagnaci, on proti většině rozvojových lánů vystupuje, a z "důvodů přesvědčení" se nepodílí na realizaci největšíh rozvojového záměru. Za co je pak placen?  Je to stejné, jak odělat policistu z recidividty, lékárníka z narkomana čo kozla zahradníkem.

0/0
14.8.2010 16:19

Tuma

Re: Ander

Souhlas!

0/0
14.8.2010 19:49

rlpcr

Re: Ander

R^

0/0
15.8.2010 0:36

Passenger

Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

Opravdu nechápu, jak tady nad tím zastavením projektu může někdo vůbec  jásat. Naopak, měli bychom si všichni nafackovat, příznivci i odpůrci! A proč? Protože se tu 15 let bavíme, hloupě překřikujeme, politicky osočujeme, vyhlašujeme neplatná referenda a výsledek je ten, že do města nepřijde cca. 17 miliard CZK od státu a EU (v Praze se za stejnou dobu stihlo na železnici prostavět daleko více – a bez politikaření). Nechce mi snad někdo tady namluvit, že se hned začne se stavbou nádraží v přisunuté poloze!? Stát potřeboval ušetřit peníze, ne je investovat někam, kde se nejsou schopní dohodnout. Mimo to, projekt „Přisunuté nádraží“ neexistuje – to je fakt. Bude trvat léta, než se vše připraví a i po tom to bude problém prosadit, protože se tu budeme pro změnu hádat, jestli zbořit JV část Nových sadů nebo ne. Myslím, že výsledek bude takový, že současný stav bude zakonzervován a pokračovat dalších 10-15 let s pouze havarijní údržbou...a z tohoto výsledku je mi opravdu špatně.

0/0
14.8.2010 12:24

venda44

Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

Zastavení projektu je zpráva velice dobrá.Špatné je jen to, že měla přijít už nejmíň před deseti lety. Přestalo by se politikařit a pletichařit, a už by se konečně něco dělalo. Ne ale na pochybném projektu přesunu, ale na rekonstrukci stávajícího nádraží. Z toho už by dneska mohl být celkem reprezentativní a důstojný vstup do města. A za zlomek nákladů, než by přišel přesun. Sice by tím pár zainteresovaných přišlo o svoji pochybnou slávu a zisky, ale celku by to jedině prospělo.

0/0
14.8.2010 13:10

Ghost of Ebo

Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

R^ asi tak..  tohle jej jen velice výnosný kšeftík pro pár vyvolených.. na lidi se jako obvykle myslí až na posledním místě.. 

0/0
14.8.2010 14:48

iMuf

Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

To je pořád dokola ;-D. Boha lidi, kde se ve vás stále bere tohle opičí myšlení? Jaký zlomek nákladů? Víte vůbec, v jakém je současné nádraží stavu? Byla by to totální rekonstrukce včetně technického zázemí, infrastruktury nevyjímaje mosty a z velké části rovněž novostavba, vy zlomku. Znáte aspoň nástinem celý problém? Myslíte, že alespoň po dlaších 100 letech dokážete do svých mozků nasoukat informaci, že se jedná o komplexní problém celého železničního uzlu a "poloha nádraží" je jen "třešničkou na dortu"?

0/0
14.8.2010 15:16

venda44

Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

Ano poloha nádraží je opravdu jen třešničkou na dortu. Ale pro všechny kdo jsou ho nuceni používat, tou nejpodstatnější. Stávající nádraží se do stavu v jakém dnes je dostalo jen kvůli léta trvajícím megalomanským snahám o stavbu nového. Ale už jen z toho, jak tyto snahy trvají dlouho, a do dnešní doby k ničemu pořádnému nevedou, je vidět, jaký mají smysl.  Proto se do současného nádraží se celá tato léta, kromě nejnutnější údržby neinvestovalo. Náklady na jeho rekonstrukci jistě malé nebudou. Ale rozhodně to budou daleko rozumněji využité peníze, než stavba kompletně nového.

0/0
14.8.2010 15:59

iMuf

Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

No vidíte, tak proč potom všechny ty demagogické řeči o zlomcích ceny apod., kterých mají odpůrci všeho plná ústa.

Na celou věc se dá dívat z mnoha úhlů. Tam, kde někdo vidí megalomanství, může být jen snaha některých lidí nezazdít do budoucna městu možnost rozvoje. Nádraží v tomhle případě není zdaleka jediný podobný případ. Dá se třeba uvažovat, zda hned postavit fotbalový stadion pro 15000 diváků, na který by snad s přispěním soukr. sektoru i bylo, a zahodit tak například možnost pořádat nějaké významné sporotvní a kulturní akce, nebo vytrvat a třeba za 10 let postavit arénu pro 30000. Malá a snadno dosažitelná řešení nebývají vždycky ta nejlepší. Jistě, složitější řešení můžou narazit na spoustu stěží předvídatelných překážek, jako jsou v případě brněnského nádraží hosp. krize, válka, čtyřicetiletá pragocentrická totalita, následná pragocentrická posttotalita a další krize... Pravda je ale taková, že nebýt obstrukcí, už se mohlo začít. A jak se jednou začne...

0/0
14.8.2010 17:10

iMuf

Re: Prohráli jsme v Brně všichni... (1/2)

...(ony se časem rozeběhnou i ty Bártou dnes pozastavené projekty)

0/0
14.8.2010 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.