Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně jsou ulice, kde se nevyplatí dýchat zhluboka

Největším nepřítelem pro plíce Brňanů jsou ulice města, kde bývají pravidelně překračovány povolené limity škodlivých látek v ovzduší. Nejhůře na tom jsou ulice Úvoz, Masná, Svatoplukova a Zvonařka. Mohou za to doprava, průmysl, ale i prach ze staveb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Peťulák

A co Příkop?

0/0
30.8.2010 11:38

bankerb

Úvoz - upřesnění

Prosím redakci o upřesnění, ve které části Úvozu probíhá měření. Je to dlouhá ulice a myslím, že je rozdíl, zda mluvíme o části nad Mendlákem a např. o části u Kraví Hory. Děkuji

0/0
29.8.2010 22:49

Lokýt

Re: Úvoz - upřesnění

No vzhledem, tomu, co naměřili, se modlete, aby to bylo v té dolní části...

0/0
29.8.2010 22:53

lithium

Re: Úvoz - upřesnění

tak pokud se nepletu, měřící stanice je u křižovatky s ulicí Údolní

0/0
30.8.2010 0:12

Hightower.xx

Re: Úvoz - upřesnění

Pokud si dobře vybavuji měřící stanice jsou dvě. A to na křižovatce Úvoz x Údolní a Úvoz x Kounicova.

0/0
30.8.2010 7:42

Mr. Datel

další upřesnění

Druhá stanice už je Kotlářská x Kounicova.

0/0
30.8.2010 9:47

???...!

Šílený život v centru.

Naprosto nedovedu pochopit lidi, kteří touží žít přímo v centru města.

Pokud tady někdo takový je, mohl by mě vysvětlit jakou výhodu v takové poloze spatřuje?

Vždyť, pokud někdo touží být ve neustálém výborném dosahu centra, tak se tam kvůli tomu nemusí zrovna nastěhovat. Přece existují lokality, které jsou v čistém prostředí a přitom mají do centra stále v jakoukoliv dobu výbornou dostupnost - např. Žabovřesky, Medlánky, Řečkovice, Lesná.... ze všech těchto lokalit je centrum v jakoukoliv denní i noční dobu okamžitě přístupné, ale navíc oproti centru nabízejí také i čistý vzduch a blízkost přírody. :-)

Výhodu bydlení v zaprášeném a smogem zamoženém centru, to s odpuštěním při nejlepší vůli nedovedu pochopit. V čem konkrétně v takovém bylední spatřujete nějakou výhodu?

0/0
29.8.2010 21:21

Mr. Datel

Re: Šílený život v centru.

Mám všechno blízko (i hoknu), takže nepotřebuji šalinkartu, káru.

0/0
30.8.2010 9:49

alderamin

Re: Šílený život v centru.

Ti, co bydlí v centru nepotřebují ty káry k tomu, aby se dopravili...

0/0
30.8.2010 10:00

Mr. Datel

Re: Šílený život v centru.

Já mluvím o sobě. Jezdím vlakem.

0/0
30.8.2010 10:36

alderamin

Re: Šílený život v centru.

Mno, nevím. Bydlím na Panské, všude okolo je přes den zákaz vjezdu automobilů, je tu klid a nějáké zvýšené koncentrace smogu jsem si také nevšimla... není střed města jako střed města...

0/0
30.8.2010 9:55

Lokýt

Re: Šílený život v centru.

R^

0/0
30.8.2010 10:56

jupikjupik

Re: Šílený život v centru.

A tak, zase, to chce klid.... Ono zas tak moc lidí nezajímá, co nedovedete pochopit. Situace je prostě taková. Já bydlím 50 m od Úvozu ke Kraví hoře a neměnil bych...proč? Cesta na čáru, nádr apod. na kole - do pěti minut. Špilas do 5 minut. Kravák 5 minut. Všechno kombinace chodníků, silnic. Do černejch polí do práce - do deseti minut. Špičky a zácpy se mě netýkají. MHD až do noci dostupná. Když jsem bydlej v kohoutkách, to kolikrát byly nervy s dopravou, hlavně když byly pisoárky zavřený. Jediný, co nabízíte a má trochu smysl jsou ty žabiny. JInak medlánky už prodávají byty s 38 % slevou oproti původním nabídkám. Kdo by se tam cpal. Ono to tak blízko zase není, hlavně pro děcka, který auto neřídí. Teda pokud nechtěj chodit do školy tam a koníčky (fotbal, omezeně tenis) mít taky tam. Brno je Brno.

0/0
31.8.2010 14:57

heroforseason

hm

Lidi co jezdí autem po Praze když nemusí nechápu, a lidi co to samé dělají v Brně nechápu dvojnásobně. Na kole se tu cestuje perfektně a dopravní obslužnost skrz mhd je parádní.

0/0
29.8.2010 18:06

Ghost of Ebo II

Re: hm

no.. ale když ti stejná cesta MHD trvá 45 minut a autem jsi tam za 10, tak by jsi mluvil jinak .. to máš týdně pomalu 8 hodin strávených ve vymrzlé tramvaji či přetopeném autobuse.. či v létě v 40+ příjemném prostředí zasmrádlých lidí..

0/0
29.8.2010 18:29

Lokýt

Re: hm

To je pravda. Ale jak to může vypadat jinak, když se miliardy místo do zrychlení MHD strkají do městského okruhu?

0/0
29.8.2010 19:41

Ghost of Ebo II

Re: hm

..a jak to může vypadat jinak, když se staví města za městem ..viz. sídliště ?  .. a když se miliardy strkají do přesunu nádraží, jen aby se pár zainteresovaných jedinců napakovalo na prodeji pozemků ? ...

0/0
29.8.2010 21:47

Lokýt

Re: hm

R^

0/0
29.8.2010 22:27

brblovka

Re: hm

Naprosto s tebou souhlasím. Navíc jako žena se cestou z práce stavuji na nákup a fakt se mi to nechce vláčet v rukách v narvané šalině...Úspora času je při cestování autem ohromná!

0/0
30.8.2010 8:49

Lokýt

Re: hm

Ale za jakou cenu...

0/0
30.8.2010 10:57

heroforseason

Re: hm

No ale to je právě blbě, jet z práce nakoupit někam do marketu a ne dojít domů a nakoupit si pěšky někde blízko - to je další trend posledních deseti let (tak nějak od doby co začal Globus) co tomu městu dost škodí. Jednak si tím ospravedlňují tu jízdu autem do práce (ok, 10 a 40 minut je dost, ale kolik lidí to tak má, hodně jich může pohodlně dojet mhd), jednak pak spíš vybírají velké megamarkety kam zas pak jedou těma autama ještě z práce navíc, což pak navíc znamená, že malé obchody s menším výběrem v okolí jejich bydliště krachují. V Praze se třeba centru autem nedá jezdit vůbec (nebo teda dá, ale hodně špatně), a proto tu naopak začaly různé vietnamské obchody a rekonstruované Jednoty a Žabky znova prosperovat.

0/0
30.8.2010 16:08

Stone_Pilot

Re: hm

8-o Na kole se cestuje po Brně perfektně? Vždyť je to samej kopeček, nejsme ne Hané...... Abych přijel do práce totálně spocenej, sorry, to fakt nejde. Nemluvě o tom, že občas potřebuju dopravit někam i děcka. MHD je OK, ale taky nemusí všem vyhovovat. Já mám naštěstí přímej spoj, ale i tak mi to autem trvá polovinu času a o pohodlí ani nemluvím.

0/0
29.8.2010 19:00

Lokýt

Re: hm

Otázka kapacity. Silnější MHD uveze víc lisí rychleji a pohodlněji - jenže silnější MHD nebude, když bude každý sedět v autě.

0/0
29.8.2010 19:42

Ghost of Ebo II

Re: hm

já v létě jezdím na kole i když mi to dá zabrat a je to cca. 30 minut..  v zimě si ale raději sednu do auta, než abych každé ráno mrznul v tramvaji a ještě na sebe nechal prskat nachlazené lidi..

0/0
29.8.2010 21:49

Lokýt

Re: hm

No a vytopenou čistou tramvaj byste bral?

0/0
29.8.2010 22:28

Ghost of Ebo II

Re: hm

..pokud by tam člověk nemusel "klepat kosu", tak bych to bral i za cenu, že tam bude někdo prskat.. ..holt si vezmu roušku.. co by člověk za ty love, které to stojí nevydržel, že..

0/0
29.8.2010 23:01

Lokýt

Re: hm

Tak to chválím.

No, ale ta vytopená čistá tramvaj nebude, protože auty jezdí moc lidí na to, aby se peníze a preference veřejné správy přesunuly přesunuly od nich sem.

0/0
29.8.2010 23:06

Ghost of Ebo II

Re: hm

ale no tak.. kolikrát jsem jel tramvají, kdy už bylo venku pomalu jaro a topení jelo na plný pecky, že si lidi museli sundávat bundy a otevírat okýnka....  myslím, že s penězmi takový problém nebude.. spíš je to problém údržby (topení jede buď na plno a nebo vůbec.. nic mezi)  a ochoty či inteligence řidičů.. 

0/0
29.8.2010 23:38

Lokýt

Re: hm

No ona ochota a inteligence lidí se náhodou s přísunem peněz dost často zvyšuje... :) Ale jinak, na jednu stranu rozumím a souhlasím, ale na druhou stranu za prvé i odstranění takovýchhle problémů opravdu nějaké peníze potřebuje a za druhé srovnávat přetopenost tramvaje se všemi těmi svinstvy, co dělá auto, mi přijde trochu natažené...

0/0
30.8.2010 0:06

Ghost of Ebo II

"Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

..jo tohle znám.. přes den tu jezdí přes 400 autobusů a několik tisíc aut a k tomu si večer v okolí zatopí v lepším případě dřevem, ale většinou tím co jim přijde pod ruku.. větrat se dá mezi 4 - 5 ráno.. pak už zase jezdí ty čmoudící autobusy MHD..  limity jsou překračovány.. a co s tím kdo udělá ? .. nikdo nic.. na lidi se kašle .. 

0/0
29.8.2010 11:14

SIFL

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

Na lidi se kašle? ;-D Tak teda co? Má se udělat z Úvozu pěší zóna? 8-o Nebo to proženeme všecko přes Pekandu a Šilingrák?

0/0
29.8.2010 11:56

Ghost of Ebo II

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

..by stačilo kdyby se staré autobusy MHD nahradily trolejbusy a nebo autobusy na vodík jak je tomu v DE....k tomu omezení linek v nočních hodinách.. nevidím důvod, proč musí jezdit autobusy, kde jsou jen 3 lidi.. ..k tomu zkvalitnit kulturu cestování aby člověk v zimě nemrznul a v létě se nepekl..   ..další co by stačilo je to, aby plyn nestál tolik, aby lidi museli topit tím, co jim přijde pod ruku..  se tu vyhazují love za naprosté s prominutím ******** a na tohle pak nejsou prachy..    navíc VMO už měl asi tak 10 let stát .. s tím tempem jak se staví se dokončení ani já nedožiju ...  a dalo by se pokračovat..   

0/0
29.8.2010 12:34

cvergl

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

nevím,čím jiným než plynem můžou topit lidi na Úvoze,případně jinde v brně,pokud nemají centrální vytápění.Na Úvoze už kamna na uhlí asi nikdo nemá.8-o

S autobusama je to pravda,ale asi to není tak jednoduchý.Za vším jsou peníze.!!

0/0
29.8.2010 13:07

Ghost of Ebo II

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

..tady normálně topí uhlím a občas tam snad přiloží i kočku nebo co.. smrdí to jak škvařené chlupy..  v zimě se tu nedá dýchat a jen na naší ulici minimálně 4 - 5 domů topí tuhými palivy .. je to tu horší jak na vesnici.. a do toho to čmoudící MHD..   s těma prachama je potíž v tom, že se vyhazují na blbosti...

0/0
29.8.2010 18:25

Lokýt

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

A to myslíte že pár set průjezdů MHD denně toho načmoudí víc než X tisíc průjezdů individuálních aut?

0/0
29.8.2010 19:39

Ghost of Ebo II

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

.. .. ty vraky (pravda..pár je jich novějších), které nazýváte autobusy mají emise naprosto jinde, než většina těch aut .. spousta z nich má už DPF a nebo jsou to benzínové verze s katem .. autobus kterej čmoudí jako stará Liazka by měl přijít o technickou.. jenže to by nejezdila půlka vozů, že..

0/0
29.8.2010 21:54

Lokýt

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

No jak je na tom DPMB přesně s technickou stránkou vozidel nevím, ale čistě logicky - jeden autobus v jakémkoliv stavu (spálí cca 450 ml paliva na 1 km) nemůže vyplodit tolik co dvacet-třicet aut (jedno spálí cca 75 ml na km).

0/0
29.8.2010 22:31

Ghost of Ebo II

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

."jeden autobus v jakémkoliv stavu" .. i s rozj...etým vstřikovacím čerpadlem ? .. 

0/0
29.8.2010 23:49

Lokýt

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

"...jeden autobus v jakémkoliv stavu kromě rozjetého vstřikovacího čerpadla..."? :)

0/0
29.8.2010 23:54

Stone_Pilot

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

Topení uhlím bych normálně zakázal na území celého Brna. Je to fakt hnus, horší, než celá proklínaná doprava.

0/0
29.8.2010 19:01

Lupulin

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

kompletně se pletete, právě protože se na lidi nekašle, tak všechny ty auta je někam vozí, MHD do práce a škol, další spousta aut zase vozí zboží pro lidi aby si je mohli koupit....to byste zase nadával kdyby vám něco chybělo v obchodě a zrovna ste to potřeboval co.... :D

0/0
29.8.2010 16:36

Ghost of Ebo II

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

....a je fakt úžasné, že je musí vozit autobusy, které neplní ani normu euro 1  a oblak černých sazí je to pravé ořechové na plíce lidí na zastávce a těch co bydlí kolem.. 8-o

0/0
29.8.2010 18:34

Lokýt

Re: "Vyvětrat jde jen brzo ráno nebo pozdě veče"

Jak často projede autobus? Jak často projede auto?

0/0
29.8.2010 19:40

djdave

Re:

na Uvoze jezdi jen trolejbusy

0/0
29.8.2010 20:54

Lokýt

Re: Re:

Nejezdí, 51-čka a noční 95-ka jsou autobusy. Ale "Ghost of Ebo II" hlavně zjevně mluví o jiné ulici než o Úvoze (tam autobus projede jen 100x denně, ne 400x); Úvoz sem připletli až diskutéři pod ním/ní.

0/0
29.8.2010 21:03

Ghost of Ebo II

Re: Re:

jo.. mluvím o jiné ulici.. 56,58,45,75,97,98,13 je to tu děsný..

0/0
29.8.2010 21:58

Lokýt

Re: Re:

Aaa, Táborská ulice, zastávka Dělnický dům, jestli se nepletu... :-)

No jo, rád věřím - autobus je z hromadné dopravy opravdu ta nejhorší varianta. Ale ono - nenechte se zmást tím, že autobus je cítit víc než auto (koneckonců jen menšina složek zplodin z paliva je vidět a cítit a mikroprach z pneumatik už vůbec není); krátkodobá koncentrace ("oblak" pár vteřin po průjezdu autobusu) se účinkem nevyrovná dlouhodobému působení a v součtu způsobí auta toho dlouhodobého nepoměrně víc než autobusy.

0/0
29.8.2010 22:26

Ghost of Ebo II

Re: Re:

..každopádně množstvím jeden autobus překoná i několik automobilů ..  navíc pokud zrovna není zácpa a nebo nečekají na zastávce za MHD, tak svým průjezdem škodí méně, než neustále zastavující a rozjíždějící se autobusy.... každopádně je zvěrstvo honit takovou dopravu ulicemi, které na to nebyly nikdy navrženy ...  :-/

0/0
29.8.2010 22:58

Lokýt

Re: Re:

Tak to poslední (doprava v ulicích, které na to nejsou) je opravdu alfa a omega všeho (i když, nějak si neumím představit ulici, ve které by takováhle dávka motorů nevadila; to by musela mít půl kiláku na šířku, aby byly domy izolované aspoň 200 metry lesa; nebo by to všechno muselo jezdit v uzavřeném tubusu; nebo já nevím co...)

S tím množstvím si nejsem tak jistý - jak říkám, jeden autobus (dejme tomu 30 cestujících) musíte rozsadit do 20-30 aut, která spálí 3-5x víc paliva (byť dál záleží na tom, v jaké finální podobě to leze z výfuku)...

A co se týká zácp - jo, to musí být fakt humus. Ale kvízová otázka - způsobují tu zácpu ty autobusy?

0/0
29.8.2010 23:13

Lokýt

Re: Re:

Ech, oprava, s tou zácpou jsem si to napoprvé špatně přečetl... Jinak: Jo, při rozjíždění asi opravdu motor žere (a tudíž vyfukuje) o dost víc; takže přímo v místě zastávky autobusy můžou nasvinit víc než auta. To beru. (Ale řešení určitě není v tom je zrušit.)

0/0
29.8.2010 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.