Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do kampusu a k nemocnici povede tramvaj, rozhodli zastupitelé

Fakutní nemocnici a univerzitní kampus v Bohunicích už brzy spojí s centrem města tramvajová linka. Brněnští zastupitelé schválili změnu územního plánu, která prodloužení tramvaje umožní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mp1

Šalina na Lesnó

No, v ůzemním plánu je už léta i tramvaj do Lesné ze Štefánikovy čtvrti... A nic. Je tam jen ten kousek kolejí, který se postavil společně se silničním tunelem "Kohoutova". Prý na to snad jsou i peníze, ale údajně to zablokoval jakýsi "zákon z Evropské unie" kvůli hluku, který by šaliny způsobovaly...

0/0
13.10.2010 7:53

;-)

Jupí

Konečně se něco v Brně vybuduje. A dokonce i SZ, která jinak praralizuje rozvoj města je pro. Jen mi kazí trochu radost, že tramvaje budou zase neklimatizované, v létě v nich bude 55°C, vlézt tam v obleku se bude rovnat sebevraždě, budou plné neplatících důchodců, kteří jezdí zadarmo přes celé město aby ušetřili 1Kč a taktéž neplatících bezdomovců, kteří jezdí načerno, aby se ohřáli, sedadla od nich budou znečištěná a řidiči budou stále stejní hulváti. A já tam budu stát, potit se a budu to celé platit.......bohužel, jiná podoba hromadné dopravy je v ČR zatím politicky a společensky neprůchodná.

0/0
8.9.2010 19:49

Lokýt

Re: Jupí

SZ neparalyzuje rozvoj města, ale nápady, které se s dlouhodobým rozvojem vylučují. Takže zrovna hromadnou kolejovou dopravu podporují a nevidím důvod k překvapení.

A jinak celkově ke zprávě: Zaplať pámbů, řekl bych. Po desítkách kilometrů nových silnic konečně taky někde přibudou nové koleje. A že byly (a budou) potřeba...

0/0
8.9.2010 22:54

;-)

Re: Jupí

Nehodlám tu řešit garáže na zelném trhu a jiné prkotiny,ovšem variantu 2 nádraží, která vznikla jako politický kompromis a ústupek zeleným je úplný nesmysl. Jením z hlavních cílů přesunu bylo zjednodušit síť tratí, aby zabírala menší plochu a vlaky nejezdily zbytečně přes celé brno. Pokud budou 2 nádraží, tak tratí naopak jen přibude. Bude to horší, než kterákoliv z ostatních variant.  Další přešlap je odmítání R43, díky čemuž jezdí tranzitní doprava zkrz centrum Brna. Odmítání obchvatů je problém i jinde - třeba v Kuřimi. A tak by šlo pokračovat. Osobně preferuji hromadnou dopravu, ale spíše tu v zahraničí - tam kde je čistá, klimatizovaná, pracovníci slušní atd. Brněnskou sice také jezdím, ale mnohdy trpím. Když jedete špinavým trolejbusem, letmým pohledem kolem sebe zjistíáte, že jste asi jeden z mála, kdo tuhle jízdu platí, stojíte u toho, potíte se a ještě posloucháte řeči typu "stojí, stojí, ale kdyby seděl,stejně by nepustil" ak  opravdu přemýšlíte,jestli nebylo lepší jet autem.

0/0
9.9.2010 8:49

Deleter

Re: Jupí

Nevím, kdy a čím jezdíte vy, ale já si zrovna na čistotu a chování zaměstnanců DPmB stěžovat nemůžu. Klimatizace skutečně zhruba 20 dní v roce chybí. Přes jaké centrum jezdí tranzit? Jedno nádraží někde v polích je naprostá blbost, téměř každé slušné město má nádraží v centru. S novým nádražím tratí nepřibude, pokud zůstane to staré, tak si holt radní nebudou přidělovat provize za pozemky zrušených tratí.

0/0
9.9.2010 11:22

;-)

Re: Jupí

Chování řidičů DPMB je mnohdy dost neurvalé. Nechovají se k cestujícím, jako k váženým zákazníkům, ale jako obtížnému hmyzu. Tranzit jezdí přes centrum - tedy pokud nebudeme říkat centrum jen prostoru mezi HUsovou a Kolištěm, jak je v Brně zvykem. tah na Svitavy jde prostě přes město. Jinak to nádraží by rozhodně nebylo v polích, ale obklopeno novou čtvrtí - je lepší postavit celou urbanisticky řešenou čtvrť, než divoce rostoucí stavby kolem ulice vídeňská, kam se lze dostat jen autem.

0/0
9.9.2010 14:10

Deleter

Re: Jupí

P.S. Garáže na Zelném rynku je jedna z největších hovadin, o jaké jsem v souvislosti s Brnem slyšel.

0/0
9.9.2010 11:23

Petr PATRYK

Re: Jupí

Omyl panacku, vy budete stat v aute v kolonach na zuzenych a neopravenych silnicich (nebyly penize, stavely se koleje)... a budete to cele platit. Nasledne jeste dostanete vynadano, ze jste prase, znecistovac, uzurpator a agresivni samec.

0/0
9.9.2010 8:19

janulac

Kudy trasa povede???

Protože bydlím poblíž Osové, tak by mne zajímalo, kde trasa přesně povede. Marně jsem hledala projekt na stránkách města Brna a dívala se i v územním plánu města, leč marně. Proto bych byla ráda o další info o projektu. Zda trasa povede skutečně ulicí Osová jako je tomu u nynějších trolejbusů a autobusů, nebo pojede oklikou jinam, např. po ulici Vltavské.  Děkuji za jakékoliv info.....8-o

0/0
8.9.2010 16:40

Prsk

Re: Kudy trasa povede???

Trasa by měla hned za posunutou zastávkou Osová zabočit doprava pod zem a přes Mikuláškovo náměstí mířit pod Jihlavskou ulici a přímo do cíle. Rozhodně nepůjde po současných silnicích.

0/0
8.9.2010 16:46

Boris

Re: Kudy trasa povede???

Grafická příloha k návrhu změny http://www2.brno.cz/download/oupr/B54_07_II/NAVRH/B54_07_II_navrh.pdf

0/0
8.9.2010 22:03

Prsk

Tramvaj vítám

Doplníkm že kvůli tomu se mírně posune šalinová zastávka Osová (až pod silniční most) a šalina odbočující ke Kentusu pojede velmi dlouho pod zemí. Pravděpodobně bude odbočka ke Kentusu obsluhována na střídačku se smyčkou Starý Lískovec (jedna šalina tam, druhá šalina onam) a hotovo by mělo být do tří let.

Při výstavbě Kentusu se samozřejmě s přivedením šaliny počítalo a zásah do současného systému a rozkopávání již hotových cest bude menší, než si mnozí myslí.

Toliko informace, které jsem zatím nashromáždil podle kusých informací dosud známých na jiných serverech. Bez záruky.

0/0
8.9.2010 9:45

Agent Přisluhovač v emigraci

Re: Tramvaj vítám

Hm, když se se šalinou počítalo už dřív, proč se územní plán změnil teď?

0/0
8.9.2010 12:47

Prsk

Re: Tramvaj vítám

To nevím a v konečném efektu je to úplně jedno. Když se to vezme do důsledku, tak změna územního plánu je jen formalitou. Dost možná nebylo dříve zřejmé, jestli bude obchodní centrum a vlastně celý areál úspěšný natolik, aby bylo potřeba tam dostat i koleje. Ona ta současná silniční zastávka "Nemocnice Bohunice" není tak naddimenzovaná, jak si mnozí myslí. Pokud by se skutečně nepočítalo s šalinami, musely by příjezdy a odjezdy být výrazně širší, aby se tam minul trolejbus a autobus, což v současné podobě nehrozí. Úplně pomíjím zastávku "Univerzitní kampus", tu snad za velkokapacitní nikdo nepovažuje.

0/0
8.9.2010 16:52

Agent Přisluhovač v ilegalitě

Re: Tramvaj vítám

Promiňte, to myslíte vážně? Postavíme kampus pro x tisíc studentů, jejichž ústavy a katedry se tam sestěhují povinně, k tomu obchodní centrum pro y deítek tisíc lidí bydlících v okolí, uvidíme, jestli se to chytne (proč by nemělo), a pak tam teprve začneme plánovat šalinu...Trochu zdravého rozumu a předvídavosti by odpovědným lidem někdy neškodilo.

O kapacitě a kvalitě tamních zastávek vím své už od stavby. Dělají na mě dojem, že v kampusu a OC se počítalo řádově s desítkami návštěvníků denně.

0/0
9.9.2010 7:28

Agent Přisluhovač v emigraci

Předvídavá politika

To, že tam bude potřeba z kapacitních důvodů šalina, mohli vědět už v době, kdy areál kampusu včetně archivu a toho obchoďáku vznikal. Takže tamní komunikace a trolejbusový terminál znovu rozkopeme a úplně přestavíme dva roky po jejich kolaudaci. R^

0/0
8.9.2010 8:36

PIsa.lek

Ceitec?

Víážená autorko, CEITEC je zkratka, a tudíž se píší všechna písmena VELKÁ.

0/0
7.9.2010 21:45

Petr PATRYK

Re: Ceitec?

CEITEC je akronym, ne zkratka. I tak se ale pise velkymi pismeny.

0/0
8.9.2010 8:33

Niky79

Re: Ceitec?

Akronym je druh zkratky, tak nemachruj

0/0
8.9.2010 22:05

cvergl

Kdo to zaplatí

Kde na to chcou vzít love.Je pravda,že to výrazně zlepší dopravní obslužnost lokality,ale při dnešních cenách to bude za ranec.Bude to tak 1,5 km,takže asi miliarda.

0/0
7.9.2010 21:10

Polack

Re: Kdo to zaplatí

porad lepsi nez stehovat nadrazii

0/0
7.9.2010 21:26

stev

Re: Kdo to zaplatí

Kdybyste se lépe učil, věděl byste, že to je investice. Kampus je budován na mnoho desítek let, stejně tak tramvajová trať. Nedaleké sídliště Kamenný Vrch má 6 tisíc obyvatel, v kampusu bude dalších 5 tisíc studentů. To je potřeba dopravně obsloužit.

0/0
7.9.2010 22:54

Lukas1000

Re: Kdo to zaplatí

Amen

0/0
8.9.2010 7:39

cvergl

Re: Kdo to zaplatí

že je to investice vím taky.Mimochodem na Kameňáku bydlím a vím jak to tady s obslužností je.Šlo mi spíš o to,že nejsou peníze na nic a toto bude investičně dost náročná akce.Třeba vezmou peníze ze stěhování nádraží.

0/0
8.9.2010 7:49

Petr PATRYK

Re: Kdo to zaplatí

Kdyz je to investice, tak si investujte z vlastni kapsy. Porad jsou to utracene penize. A mimochodem, Kamenny Vrch ma spolu s Novym Liskovcem vysoko pres 10 tisic obyvatel a zadnou tramvaj k nemu nestaveli, stejne jako k Technologickemu parku/Kampusu VUT, kde pracuje nebo zije dalsich 10 tisic lidi.

0/0
8.9.2010 8:36

Radijo1

Re: Kdo to zaplatí

To sice ano, ale kudy byste vedl na Kamenny vrch tramvaj? To už je nesrovnatelně levnější a praktičtější zadrátovat hlavní tah a vést tam každých 5 minut trolejbus na Mendlovo náměstí, než tramvaj oklikou přes Bohunice na Poříčí/hlavní nádraží...

0/0
8.9.2010 9:17

Petr PATRYK

Re: Kdo to zaplatí

Samozrejme, muj argument byl proti tramvaji do kampusu, nikoli pro tramvaj na Kamenak. Vzdy je levnejsi a praktictejsi trolejbus, protoze se kvuli nemu nemusi prekopavat existujici silnice a chodniky.

0/0
8.9.2010 9:27

pulper4

Re: Kdo to zaplatí

Salina do kampusu je nutnost. Kamenaku bohate staci trolejbusy, ktere stejne jezdi vetsinu casu poloprazdne, protoze narozdil od kampusu jezdi vsechny kloubove!

0/0
8.9.2010 10:37

Petr PATRYK

Re: Kdo to zaplatí

Asi jste na Kamenaku nikdy nebydlel, je to jedno z nejhure obsluhovanych sidlist v Brne. Od 20.00 spoje stejne casto jako do Zebetina, opravdu krasa. Opakuji, ze na Kamenaku bydli vice nez dvojnasobek lidi, nez co kdy bude v Kampusu.

0/0
9.9.2010 12:19

Prsk

Re: Kdo to zaplatí

I v době ekonomického útlumu je nutno investovat. Ale rozumně a smysluplně. Díky tomu mají lidé práci a mzdy. Výrazné zlepšení dopravní obslužnosti je rozhodně rozumná investice, která přispívá k rozvoji městské části i města jako celku.

Za nerozumné utrácení bych např. považoval přemalovávání policejních vozů ze zelenobílé na stříbrnomodrožlutou.

0/0
8.9.2010 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.