Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odtržení čtvrtí od Brna může jejich obyvatelům zdražit MHD

Odtržení od Brna, o kterém budou zítra v referendu hlasovat obyvatelé Přízřenic a Dolních Heršpic, by zřejmě tamní lidi donutilo platit víc za dopravu. "Šalinkarta" pro Brno totiž platí jen na dvě zóny: 100, tedy centrum města, a 101 na jeho okraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Pan Reich je naštěstí mimo hru.

Být akcionářem DPmB, tedy podniku, který je z principu ročně miliardu ve ztrátě, není zrovna ideální stav ;-D;-D;-D

0/0
16.9.2010 9:48

Pavelxx82

hloupost

a která obec z okolí Brna si připlácí, že patří do zóny 101? Navíc by s tím muselo souhlasit Brno (DPMB) a i kraj (Kordis) a proč by Brno rebelské obci mělo vycházet vstříc? Když je to tak v pohodě, proč to také nezaplatí daleko bohatší Modříce? A co noční doprava, ta se bude muset taky zaplatit. Spousta obcí, která nechtěla do IDS, tak hrozila, že si autobusy začne platit sama a která to pak udělala? Také nechápu, jak bude minoritní akcionář o něčem v DPMB rozhodovat

A mimochodem kdo je to ten pan Reich, že si je tak jist, že bude v těchto obcích vládnout železnou rukou. . To je přece směšné, ano bude mít nárok na zisk, který ale DPMB nevytváří. Ačkoli chápu důvody pro odtržení, tak si myslím, že pan Reich maže lidem med kolem huby. Evidentně se již vidí jako starosta.

0/0
12.9.2010 11:04

Fakyr

POZOR

Slysel jsem ze jim tam chteli udelat take byty pro neprispusobive!!! Jeste se jim divite?

0/0
12.9.2010 9:17

looney

pokrytectvi

tak asi kazdej clovek je omezenej a priznivci odtrzeni z prizrenic nejsou vyjimkou. Vidi sanci mit se lip, protoze vyhrali v loterii a na jejich katastru lezi olympia (kde penize utraci brnaci), takze penize utracene brnaky jim nesmrdi. Nove byty a dotace na brnenskou mhd uz ano. Pokud chteji samostatnost, tak by se meli smirit s priplacenim za mhd (but jako prispevek obce do rozpoctu mhd, nebo lidi), stejne tak se zvysenim ceny sluzeb (brno si to budovalo pro sebe, co neni brzo se musi financne podilet).

0/0
12.9.2010 8:52

bumbrlicek

No já nevím...

Zažil jsem odpojování obcí, které si tím doopravdy pomohly, protože byly za socíku anektovány násilím a dnes se jim vede lépe než před tím, ale v tomto případě mi to spíš připadá jako marnivost. Copak jim to Brno tak zlého udělalo, že se nejprve hodlají odtrhnout a pak lidem kompenzovat dopravu do Brna? Už tady bylo podotknuto, kdyby ty peníze šly raději na rozvoj obce...;-)

0/0
12.9.2010 8:10

kostej_

asi se jim tak líp povede

určit sama sebe :-P

0/0
12.9.2010 0:56

free Morava

wow

Počítali jsme, že pokud dopravu využívá osmdesát procent obyvatel obce, vyjde to ročně na tři miliony. Ty bychom v kase dokázali najít," dodal Reich. Ale zapomeňte na cokoli jiného... kanál, chodník, fasáda radnice... cokoli krom mhd bude nedostupné. good luck.

0/0
12.9.2010 0:08

kvetla

Ale nikdo nezajistí,aby tam MHD vůbec stavěla.,může jen

projíždět,aby se jí zrychlil grafikon.A pak vodné.stočřné,veř.osvětlení....Prostě legrace.To je tak,když chce být starostou každý,kdo má do zadku díru.Přibudou další vhodná místa pro kamarády a kamarádky.A hádejte,kdo to zaplatí?;-D

0/0
11.9.2010 23:53

Radijo1

Nějak se ty miliony rozhazují

Pan Reich a spol. je "pěkný socialista". Tak on plánuje dát TŘI miliony z obecního rozpočtu PATNÁCTI milionů (jednu pětinu) lidem, aby jim vykompenzoval zvýšené jízdné??? Neměly by ty prachy jít na rozvoj obce, kterým tak argumentuje? Pokud chce přispívat lidem, měly by ty prachy jít těm, kteří hlasovali PROTI ODTRŽENÍ. Protože dávat finanční kompenzace lidem, kteří hlasovali PRO odrtžení, je zhovadilost.

0/0
11.9.2010 20:58

Biermann

Re: Nějak se ty miliony rozhazují

Jen informativni dotaz. Tech 15M je jejich aktualni rozpocet nebo jste to vypocital jako jejich rozpocet po pripadnem odtrzeni?

0/0
11.9.2010 22:20

PIsa.lek

Třetí´pásno

Škoda, že si pan mluvčí nezjistil alespoň to, že třetí pásmo už 7 let neexistuje. Má ve všech ostatních svých tvrzeních taky tak "jasno"????

0/0
11.9.2010 19:22

Extra Želvu smazání nezastaví

Re: Třetí´pásno

Evidentně tím myslel to, že si budou muset obyvatelé těch vesnic připlatit u šalinkarty za další pásmo (klasická šalinkarta je na 100 + 101 - tedy dvě pásna a obyvatelé si budou muset připlatit třetí pásmo (jako třetí v pořadí a ne třetí jako 7 let dozadu).

0/0
11.9.2010 19:51

PIsa.lek

Re: Třetí´pásno

Nikoliv, pan mluvčí pouze používá termín, který už neplatí (tím spíš, že už nesjou vůbec pásma, ale zóny).

0/0
11.9.2010 20:31

kunta_kinte - jako bych tu nebyl

..

No pokud tam bude zajizdet ten bus na fotce z prahy, tak to se prohnou...:-P

0/0
11.9.2010 19:08

štěnice ze strakovky

čtvrti dostanou více na sebe. z toho mohou dotovat dopravu.

nebude to hned, ale v konečném důsledku zisk. Nenechte si stále vyhrožovat!!!

0/0
11.9.2010 19:00

petrph

ve Varech to udělali jednoduše

Když se Březová trhla od města jako samostatná obec, tak prostě linku MHD do Březové zrušili a jezdil tam akorát´ venkovský autobus 3x denně, ráno odpoledne večer ...Kdo ho nestih, šlapal hodinu pěšky...;-D

0/0
11.9.2010 18:55

Lotus I.

Brno?

Kde to je?

0/0
11.9.2010 17:43

Olgoj Cholchoj

Re: Brno?

Hele, víš jak se jede z Prahy, na Vídeň? No prostě jedeš furt rovně, pak zahneš a jedeš zase furt rovně až do Vídně. No a v tý poslední zatáčce před Vídní, to je Brno. Jasný?;-)

0/0
11.9.2010 18:05

josefm

Re: Brno?

Hele Lotus, to stejně nepochopíš. K tomu je potřeba mozek, víš? 8-o

0/0
11.9.2010 18:49

lucky_24

Re: Brno?

http://www.youtube.com/watch?v=rWfQdrkp6ps

0/0
11.9.2010 18:49

Socca

Re: Brno?

tam by se ti zatocila hlava chlapecku

0/0
11.9.2010 18:58

Bédavlihu

Re: Brno?

Brno je mýtus! Ve skutečnosti je jeho existence nejspíš jen výsledkem propracované konspirační teorie. Žádný vědec totiž ještě výskyt Brna ověřeně nezaznamenal -i když to se není čemu divit. V takové díře se může Brno schovávat až do aleluja a nikdo ho nenajde ;-D

0/0
11.9.2010 19:08

Tyrlinka

Re: Brno?

Bedo, kup si kvalitní alkohol a nepij už tu řepovici

0/0
11.9.2010 19:58

Martin Šubrt

Re: Brno?

Hlavně redakce neví, proto ten bus z Prahy... Ale třeba ho ještě vymění...

0/0
11.9.2010 23:16

free Morava

Re: Brno?

Tutam v*le.

0/0
12.9.2010 0:12

Filias

Dražší doprava

No, vzhledem k tomu, že MHD je dotována městem, je snad logické, že cesta do vesnic v okolí (i když na ní připlácejí) bude účtována za víc peněz.

0/0
11.9.2010 17:27

Filias

Re: Dražší doprava

V Praze je to snad tak i definovaný - Praha, základní pásma (P,0,B), mimo Prahu příměstská doprava - pásma 1 - 5.

0/0
11.9.2010 17:39

jouzi

Re: Dražší doprava

Ano, ale i jako nepražák si můžeš koupit lítačku za stejnou cenu jako Pražáci, i když jsi třeba z Horoměřic. Na Jenerálku ti ještě platí kupón, za Jenerálku musíš zacvakat šekelem. Ale jestli jsem dobře pochopila článek, tak kdyby Praha byla jako Brno, tak člověk s trvalým bydlištěm (asi, předpokládám) na Jenerálce by koupil čtvrtletní lítačku za 1500, kdežto ty o jednu zastávku dále z Horoměřic za 2000.

 

To mi přijde na hlavu.

0/0
11.9.2010 21:59

Hawkeye

Re: Dražší doprava

Stejne to funguje i v Brne. Problem je, jestli se vyplati si koupit levnejsi salinkartu, ale pak za to ctvrtleti treba nakonec doplatim hotove vic, nez za drazsi salinkartu. ;-)

0/0
11.9.2010 23:45

unbreakable debater vol.11

V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

8-o;-DR^

0/0
11.9.2010 16:46

lucky_24

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

To nejsou brňáci, ale vesničani, co si na brňáky hráli.

0/0
11.9.2010 17:01

King Dodatek

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

Omyl, to jsou lidé, kteří byli k Brnu připojeni za první republiky proti své vůli (aby si Brno mohlo hrát na větší město) a teď jim došla trpělivost s tím, že o nich rozhodují lidé odjinud.

0/0
11.9.2010 17:17

;-)

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

Za první republiky se nepřipojovalo proto, "aby si Brno hrálo na větší", ale proto, aby se zajistilo, že většina obyvatel Brna bude českojazyčná a nikoliv německojazyčná. Cílem bylo v první řadě ovlivnit volební výsledky.

0/0
11.9.2010 17:26

cufi

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

Su z Brna, ale občas se za to stydím, jak se moji spoluobčané chovají. Toto referendum mi připadá jako ztráta času...

0/0
11.9.2010 18:11

josefm

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

No a hlavně peněz.

0/0
11.9.2010 18:50

Socca

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

tak tak skoda penez

0/0
11.9.2010 19:04

lucky_24

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

Jo, ale o BRNĚNSKOU MHD se budou soudit, pokud by jim zdražili, to je trošku divný ne?

0/0
11.9.2010 18:35

maredo

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

Ne, ty chytráku. Nechtějí!  V tom místě Brna, kam se plánuje vysídlení příslušníků nepřizpůsobivého etnika, se Brňáci brání tomu, co shora chtějí nadělit vykutálení strejdové! Nemáš páru o co jde. Zajeď se tam podívat. Podle výstavby pochopíš, že pro místní, výdělečně aktivní, je socka jen nouzové řešení. Obyvatelům Přízřenic a D. Heršpic je šumák, jestli budou platit trochu víc za MHD, ale dost je zajímá, jestli budou bydlet v blízkosti Chanova, který se plánuje přesunem nepřizpůsobivých z centra města, kde zabírají budoucí lukrativní adresy. Základem je, že obě městské části dají dohromady potřebný počet obyvatel pro vytvoření samostatné obce, chňáp? Takže ten článek, stejně jako celá tahle slaboduchá diskuze, je jen blafání o ničem, protože MHD je ta poslední důležitá. Nežvaň a počkej radši na výsledek referenda. A hlavně pomudruj, že se to referendum samo od sebe nejspíš nestalo. ;-)

0/0
11.9.2010 23:47

denniska

Re: V Brně už nechtějí bydlet ani Brňáci?

Pane, vy nemáte páru o co de!! Podle všeho soudím, že jste člověk bez názoru, který si nechá nabulíkovat kde co.... Smutné, že o otržení budou rozhodovat slaboduší lidé jako Vy!! Už jenom o té výstavbě...opravdu si myslíte, že soukromý investor postaví byty na desítky milionů a nechá si tam nastěhovat sociálně slabé?? Co by s toho asi tak měl??! Že by dobrý pocit, že zajistil nové bydlením "takovým" lidem? O tom dnešní svět opravdu není...!!!

0/0
12.9.2010 7:31

Extra Želvu smazání nezastaví

styďte se

Dát k článku o brněnské MHD fotku autobusu pražské MHD.

Ostuda.

0/0
11.9.2010 16:11

SIFL

Re: styďte se

Zhroutil jsem se a budu žalovat idnes. 8-o

0/0
11.9.2010 17:44

cufi

Re: styďte se

R^ dobrý postřeh

0/0
11.9.2010 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.