Diskuze

OČIMA ČTENÁŘŮ: Balon přistál na staveništi v Žabovřeskách

Klesající balon v Brně-Žabovřeskách v úterý odpoledne zaujal čtenáře iDNES.cz Petra Růžičku. "Pozoroval jsem horkovzdušný balon, který začal klesat mezi rodinné domy," uvedl fotograf.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z

zajda87

19. 10. 2010 23:32
Ach jo

Potvrzuji, že toto přistání nebylo nouzové jak se nekdo muze domnivat. Uz tu bylo napsano, ze se jednalo o naprosto standartni pristani. Pilot mel vse pod kontrolou, kdyby ne nepristal by na tomto miste. Rikam to proto ze tomuto pilotovi jezdim doprovod a souhlasim s panem JDzacovskym. TImto ho i zdravim a doufam ze se mu let libil.

0 0
možnosti
JD

JDzacovsky

14. 10. 2010 12:05
Ach jo.

Proboha.

Nejednalo se o zadne nouzove pristani, ale o planovany vyber vhodneho mista pri zapadu slunce. 

Jsem jeden z pasazeru a musim se smat jak celemu clanku, tak prispevekum tady. Obzvlast Imes pobavil.

Leteli jsme 47 minut a ackoli vitr byl slaby, leteli jsme  jen v nizsi vysce, vysoko to neslo. Nektere balony, ktere vzletaly o neco driv, mely ve vetru vetsi stesti, ale byly i takove, ktere pristaly drive. Pilot byl celou dobu jisty a jeste zabavny. Tvrdit o nekom, ze  neco nezvladl, aniz by tam dotycny byl, to je na facku :). Nesnasim, kdyz nekdo pise svoje konspiracni teorie a povazuje je za dany fakt.

Takze jeste jednou > NOUZOVE pristani to nebylo. :D

0 0
možnosti
I

imes

14. 10. 2010 11:16
ano NOUZOVÉ přistání

Máš pravdu v tom, že balon nemá řidítka a tak s ním nelze letět zpět a je odkázán pouze na aktuální prodění vzduchu. O to víc je bezpečnost celého letu ovlivněna rozhodováním pilota. A pokud si pilot není jistý, že zvládne přistát na bezpečném místě, tak nemá letět. Pokud tento pilot plánoval, že bude přistávat na rozestavěnou dálnici, tak to asi není OK, co? Myslím, že pilot prostě nezvládl let a jako nouzové řešení zvolil přistání do města. Kdyby tam už byl provoz tak to asi bude velký problém. Letěly i další balony a ty to myslím zvládly jinak (našly si vhodný vítr ve vyšších vrstvách). Další otázka je co na to pasažéři? Pokud si letenku koupili za obvyklých 5000 Kč a uletěli za 30 minut 1500 m tak to byly vyhozené peníze. Snad to byl jen let pro zábavu s kámošema. JInak ale pilotovi gratuluju ke zvládnutí nouzového přistání. Příště si snad dobře rozmyslí kdy a kde poletí.

0 0
možnosti
LC

JackBrno

14. 10. 2010 18:33
Re: ano NOUZOVÉ přistání

imes:

pane, snad nemyslíte ty své bláboly vážně!

1) cestující v balonu si nekupují letenku na přepravu z bodu A do bodu B, nejedná se o cestování, ale o zážitek z letu!

2) NEBYLO to nouzové přistání, balony takto přistávají úplně běžně a vzhledem k podmínkám to bylo zcela bezpečné. Jistě měl i dostatečnou bezpečnostní rezervu paliva. Ale to místo bylo vhodné (ostatně co je podle vás vhodnější, než široká prázdná silnice?), tak tam bezpečně přistál.

3) pilot balonu nemůže z podstaty věci na rozdíl od pilota letadla plánovat, kde přistane. Takže předem neplánoval přistát na rozestavěné silnici, ale plánoval pouze to, že až nadejde limitní čas (ubývající palivo nebo západ slunce), přistane na nejbližší bezpečné volné ploše, kterou ovšem vybere až těsně před přistáním a v tomto případě to byla ona silnice. Tak se tady prosím nesnažte dělat drama z něčeho, co je zcela běžné. Chápu, že osobně asi nevidíte takto balon sedat každý den, ale to neznamená, že tak nepřistávají běžně :-)

0 0
možnosti
LC

JackBrno

13. 10. 2010 20:10
Žádné nouzové přistání.

Netuším, jak jste přišli na to, že se jednalo o nouzové přistání? Bylo zcela standartní přistání a včera podobně různě po sídlištích přistávalo balónů několik. Foukal jen minimální vítr a přistání bylo standartní do terénu, tak jak se s balóny běžně přistává. Je to pro laika možná trochu neobvyklé, ale jinak úplně běžné, protože balón jaksi nemá možnost se otočit a letět zpátky na místo startu nebo si vybírat, kde přistane. V okamžiku, kdy už zbývá jen bezpečnostní rezerva plynu nebo v době, kdy se blíží západ slunce, musí přistát na nejbližší volné ploše, která může být tím menší, čím slabší fouká vítr. A době toho přistání byl vítr takřka nulový, takže bylo možno zcela bezpečně přistát skoro na pětníku. Pro shrnutí, fotka sice zajímavá, ale rozhodně to NEBYLO nouzové přistání a balón NEMĚL žádné problémy. Bylo to standartní ukončení letu po dosažení minimálního zbytku paliva nebo blížícího se západu slunce a nic jiného. Netřeba ve všem hledat nějaké drama :-)

0 0
možnosti
EK

fitzie

13. 10. 2010 17:25
proč si myslíte, že měli problémy?

0 0
možnosti
JF

honzaf

14. 10. 2010 0:48
Re: proč si myslíte, že měli problémy?

Protože se to v novinách líp vyjímá. ;-D

0 0
možnosti