Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladík, který autem zabil ženu a zranil dceru, jel stovkou, tvrdí znalec

Dvaadvacetiletý Petr Zahradník v létě v Brně autem srazil matku s dcerou. Podle znalce mohl jet i stokilometrovou rychlostí. Osmačtyřicetiletá žena zemřela, patnáctiletá dívka si následky zranění ponese celý život. Mladík z Bruntálska nadýchal tři promile, navíc neměl řidičský průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nikolas

Trest?

Jaký trest si zaslouží člověk, který zcela zničí osud jedné rodiny, zabije matku, dívce znemožní normální žívot, třeba nebude mít ani děti, protože nenajde partnera, bude do smrti trpět traumatem... A to vše udělal vědomě. Pil vědomě, sedl do auta vědomě, jel rychle, vědomě. A pokud měl spolucestující - nezabránění trestnému činu je trestný čin.

0/0
24.11.2010 10:16

slichtaj

Jen osm?

A řidič Avie co mu selhaly brzdy (auto bylo teda v hrozném stavu) ale neožralý a s řidičákem bez úmrtí může dostat taky osm. Takže tady bych hóóódně přidal. Aspoň 15.

0/0
12.11.2010 10:55

malý červ

Re: Jen osm?

mezi může dostat a dostane bude dost velkej rozdíl a i kdyby oba mohli dostat až 50 let, tak by tam ten rozdíl  zůstal.

0/0
12.11.2010 11:14

Tomáš Kocian

Sčítání trestů

Jediná chyba je, že se u nás nesčítají tresty. Napařil bych mu překročení rychlosti, řízení v opilosti, řízení bez řidičáku, zabití z nedbalosti, ublížení na zdraví z nedbalosti a veřejné ohrožení. Trest do 10 let je směšný. Stejně ho po půlce propustí ;-O

0/0
12.11.2010 10:10

Sarmi

Re: Sčítání trestů

Souhlas, ale to zabití z nedbalosti bych dal jako ukladná vražda pokud má 3 promile tak to jinak ani nejde !!

0/0
12.11.2010 13:28

k.a.r.e.l.

Re: Sčítání trestů

tady jsou zas chytráci...nikoho nezajímá, co ty bys dal..nebo  že se nesčítaj tresty...prostě zákon je takový, jaký je a musí se respektovat...kdo toto nedělá, dopouští se jeho porušování...

0/0
12.11.2010 19:24

bloud-velbloud

Je to blbeček

udělal volovinu na entou..

Taky sem dělal kraviny...ale v životě jsem nesedl do auta na mol. a ještě k tomu nevezl lidi a ještě k tomu po městě.

Ted bude mladej tvrdit jak lituje a jak bude splácet? a z čeho? pujde na pracák, dostane minimum a z toho zaplatí kulové. V base ho budem živit. At de stavět dálnice..mladý je, síly má dost. At si uvědomí i jeho kamarádi do čeho mužou spadnout!

0/0
12.11.2010 8:55

Caniggia

Pověste

ho vejš,at se houpááááR^X

0/0
12.11.2010 6:23

Konópek

To byla

vražda a ne zabití!!! Proč nejsou spolujezdci obžalovaní jako spoluviníci?;-€

0/0
11.11.2010 22:04

pan Kotrč z Lidového domu IV

Re: To byla

protože lidi jako ty se k taláru v životě nedostanou - zaplaťpánbůh :-)

0/0
11.11.2010 23:10

xmen001

Re: To byla

Ne, naivní humanisti jako ty by neměli mít právo vůbec mluvit. Tvrdé exemplární tresty pro všechny.

0/0
11.11.2010 23:50

1000101110110010

Re: To byla

No jasně že jo. A nezapomeň na osm let za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. Polovina odborářů udá tu druhou, že ukradli v práci toaleťák.

0/0
12.11.2010 1:51

Konópek

Re: To byla

Takže vy klidně ožralýho kamaráda necháte autem odjet?

0/0
12.11.2010 9:06

Libor76

Re: To byla

moji kamarádi naštěstí - pokud vím - ožralí nejezdí a opravdu nevím, co bych v takové situaci dělal.

0/0
14.11.2010 12:19

PIsa.lek

Re: To byla

Protože vražda jako úmyslný trestný čin to nebyla - trestní právo potřebuje mít možnost rozlišovat mezi růzhými činy, byť výsledek těch činů je stejný - takže kecy o pseudohumanismu si nech na koledu, to s tím nemá nic společného.

0/0
12.11.2010 7:52

Konópek

Re: To byla

Běž to říct pozůstalým, že je připravil o mamku a manželku jen tak mimochodem. Opilý řidič je prostě potenciální vrah!

0/0
12.11.2010 9:05

SIFL

Re: To byla

čemu přesně na

"Protože vražda jako úmyslný trestný čin to nebyla - trestní právo potřebuje mít možnost rozlišovat mezi růzhými činy, byť výsledek těch činů je stejný "

není rozumět? Proč se člověk s poruchou chápání psaného textu snaží zapojovat do diskuze? 8-o

0/0
12.11.2010 10:07

cvergl

Makat

pro takový by měly existovat pracovní tábory,kriminál je pro ně jako rekreace.

Mohli by makat třeba na stavbách dálnic, třeba by je to zlevnilo o nějakou korunku.

0/0
11.11.2010 20:46

v23

Makat ?

Makat by měli povinně všichni vězni!!! ... ale přístup českých úředníků (od vlády, parlamentu a soudu až po poslední úřednici na městském úřadu by způsobil:

a) díky formalitám, ostraze a podobně bude každá stavba ještě dražší než dnes a natuneluje si více "podnikatelů"

b) kvalita odvedené práce nenamotivovaného člověka je více než otřesná

c) a nakonec by pouze zbytek "politiků" od rána do večera řešil lidská práva odsouzených (zde vidím alespoň plus v tom, že by politici nemrvili ostatní oblasti a pouze bavili národ).

Takže jsem pro, ale opatrně a systematicky :-)

0/0
12.11.2010 6:42

cvergl

Re: Makat ?

argumenty dobrý,ale když se chce, tak to jde.Ušetřilo by se mraky peněz,kdyby muklové makali.Jenom kdyby se tím pokryly náklady na provoz kriminálů.

0/0
12.11.2010 9:28

Petr PATRYK

Re: Makat ?

Nejde tak o praci, jako o namahu. Nejde o to neco postavit nebo uklidit. Pokud by nebyla k dispozici zadna prace s pridanou hodnotou, tak by meli proste nosit kyble vody na strechu kriminalu a lit ji zase dolu. Pak by byli radi, kdyz by mohli uklizet a delali by to radi.

0/0
12.11.2010 9:55

Carlos

Zavřít.

Zavřít až zčerná!!!!!!;-O;-O;-O

0/0
11.11.2010 20:30

cvergl

Re: Zavřít.

živit ho až z toho zčernáš.

Musí makat, aby mohl aspoň částečně zaplatit škody které způsobil.!!

0/0
12.11.2010 9:25

centrální mozek lidstva

Naše vzdělaná

perspektivní, pravicově smýšlejí mládež. Na fejsbůku a v přemluv bábě o tm bylo keců plno. A takhle vypadá realita.R^

0/0
11.11.2010 19:26

1000101110110010

Re: Naše vzdělaná

Tohle vypadá spíš na vašeho, soudruhu, komsomolec, nebo mladý socialista. Řídí úplně stejně blbě jako silniční zkáza Ransdorf a Kavan...

0/0
12.11.2010 1:48

al.mucha01

Re: Naše vzdělaná

No i mezi modrými pravicovými svazáky se najde vrah za volantem.

0/0
12.11.2010 5:57

ybluvar

Zavinil to

byl ozraly, takze maximalni trest ... ;-€

0/0
11.11.2010 18:01

danny47

Re: Zavinil to

Že by u nás ožralost přestala být polehčující okolností - vždyť on chudáček ani nevěděl, co dělá - jako (třeba) ta studentka, co zapíchla na koleji svoji spolubydlící....

0/0
11.11.2010 19:50

PIsa.lek

Re: Zavinil to

Ožralost NENÍ polohčující okolnost - v tom se utvrzují pouze trubkové v diskusích, kteří trestní právo neviděli ani z rychlíku

0/0
12.11.2010 7:53

Petr PATRYK

Re: Zavinil to

Zavidim ti tvuj optimismus a vytrvalost obhajovani naseho pravniho radu. Ses si jisty, ze ozralost nemuze byt polehcujici okolnosti? Tr. cin opilstvi je v podstate lehci kvalifikaci vaznejsiho cinu, pokud byl spachan opilym, ktery se neopil umyslne "na kuraz" k tomuto cinu, ne? Samozrejme v tomto pripade to neplati, ale obecne?

0/0
12.11.2010 10:02

Hodně prolhaní novináři

A protože ani matka ani dcera není z řad menšiny

Je trest naprosto směšný! Prostě život zástupce většiny nemá ani poloviční cenu jako člena z řad menšiny. Tak vypadá spravedlnost.

0/0
11.11.2010 18:00

PIsa.lek

Tehdejší diskuse

Velmi dobře si vzpomínám na diskuse z doby, kdy se tragédie stala - spousta příspěvatelů měla tehdy "naprosto jasno", jakého etnického původu byl řidič, někteří dokonce tvrdili, že to stoprocentně vědí od přímých účastníků, či dokonce od policistů. Že by na idnesu popletli videa?????

0/0
11.11.2010 15:52

Li Tin O Wevidle

Re: Tehdejší diskuse

R^ Ne, že bych byl z naší menšiny odvázaný, ale v tomto a podobných případech má vždycky každý jasno... Rv

0/0
11.11.2010 16:44

bull002@seznam.cz

Re: Tehdejší diskuse

řidič bez řidičáku je ve většině případů z toho etnika, na které tipujete. výjimky se samozřejmě najdou. Ale z jedné výjimky nelze dělat závěr ;-).

0/0
11.11.2010 17:12

PIsa.lek

Re: Tehdejší diskuse

Já dělám závěr z toho, že spousta lidí prostě kecá, aniž by vůbec věděla o čem - nepopírám, že většinou snědčí papíry nemají, ale o tom řeč nebyla.

0/0
12.11.2010 7:54

pearmen

10 let je pro takový odpad minimum!!!!

Nicméně předvedená lítost pro naše "soudy" znamená max.2 roky.

0/0
11.11.2010 13:30

wozáp baby

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

vy jate se samozřejmě nikdy neopil a nic tomto stavu nezpůsobil. 

Opilost+alkohol za volantem + nešťastná náhoda- určitě toho lituje. Deset let mě připadá jako zbytečně přepálená pálka. Spíš 3-5 let a doživotn splácení jakéhosi odškodnění rodině poškozených, dejme tomu tak 5-10 000 měsíčně. Tak bych si já představoval adekvátn  trest pro toho hříšníka. 

Vy prahnete po krvi, já prahnu po harmonii a  v tom je mezi námi rozdíl.

0/0
11.11.2010 15:45

PIsa.lek

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

Fajn, takže když se příště opije řidič autobusu a při nehodě zabije třeba třicet lidí, tak to bude taky jen "alkohol za volantem + nešťastná náhoda" a necháme to za 3-5 let, protože toho určitě bude litovat???

Ono "něco" se v opilosti vyvést  může, ale člověk musí mít jasně v mozku zafixováno, že když jsem opilý, tak některé už tak nebezpečné činnosti, kdy záleží na rychlé reakci, dokonaléhm odhadu situace a nepřeceňování vlastních schopností (to vše alkohol negativně ovlivňuje) prostě v žádném případě nesmím dělat.

0/0
11.11.2010 15:55

Ubaram

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

To že se v hospodě opijete a sednete za volant nemá nic společného s nešťastnou náhodou. A že seděl za volantem bez papírů to už snad ani nejde komentovat.

0/0
11.11.2010 16:07

bucca

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

To, co jste napsal, myslíte vážně nebo jako nepovedený pokus o vtip??? Nutil ho někdo chlastat? Je mu deset, aby nepoznal rozdíl mezi dobrem a zlem??? Považujete snad za normální, aby někdo řídil auto, i když nemá řidičský průkaz??? Natož na plech??? Napsal byste to stejný, kdybych se ožral, koupil si bagr (na který nemám papíry), zabil bych pár lidí a pak ještě z místa utekl??? Myslíte, že by mi stačila výmluva typu:"Sorry, já byl tenkrát vožralej, navíc na to nemám papíry, kámoši mě vyhecovali, tak co po mně vůbec chcete???" MINIMÁLNĚ 25 LET!!!!!!!! A používat jako precedens!!!!;-O 

0/0
11.11.2010 16:51

Karl99

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

Ten člověk odmítá dodržovat jakákoliv společenská pravidla a pro jeho počínání neexistuje omluva. Proto by měl nad tím dlouho přemýšlet, 3-5 let se mě zdá hodně málo.

0/0
11.11.2010 17:16

Libor76

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

promiň, ale opilost + volant přímo vyvolává tu nešťastnou "náhodu". S tím bys mohl operovat za střízliva, ale pokud někdo řídí ožralý a vlítne na ostrůvek, to už není náhoda, ale celkem nutný důsledek předchozího chování. Ten kluk si koupil auto a neměl řidičák, už to bych bral jako plánovaný skutek!

0/0
14.11.2010 12:56

zly.previt

Re: 10 let je pro takový odpad minimum!!!!

Souhlas. Taková pakáž nemá ve společnosti co dělat.

0/0
11.11.2010 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.