Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrovského tunely půjdou před soud, tahanice mohou stavbu zdržet

Stavbu Královopolského tunelu, o kterém se častěji mluví jako o Dobrovského tunelech, bude řešit Nejvyšší správní soud (NSS). Ministerstvo dopravy k němu podá kasační stížnost kvůli říjnovému rozhodnutí pražského městského soudu, na jehož základě přišly tunely o stavební povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin_Happy

no jistě

auto pod zemí dělá přec víc rámusu, než auto na zemi

0/0
7.12.2010 9:55

Lokýt

Re: no jistě

Auto, vjíždějící do tunelu, pod zemí (ještě) není.

0/0
7.12.2010 14:38

Martin_Happy

Re: no jistě

hm, ve chvíli, kdy vjíždí do tunelu, dělá rámusu stejně. Ve chvíli kdy je uvnitř, tak je utlumené, ale dobrý, když tam tunel nebude, tak to auto pojede na povrchu a bude dělat stejnej rámus

0/0
7.12.2010 15:22

Lokýt

Re: no jistě

No podstata problému je v tom, že ten vjezd do tunelu k sobě (tj. na jedno místo) svede mnohem víc aut, než se jich v té oblasti doteď kdy na jednom místě najednou nacházelo. Plus třeba je v tom (ale to jen laicky hádám) i něco na způsob že akustické podmínky na normální rovné ulici jsou jiné než kolem "trychtýřoidní" díry do tunelu.

0/0
7.12.2010 16:27

Holes

Re: no jistě

;-D;-D;-(;-(

0/0
7.12.2010 16:31

portall

Re: no jistě

Asi nevíš, kde tunely jsou. Na obou stranách tunelu už čtyřproudová silnice byla ... Je absurdní, že jakýkoliv spolek aktivistů může způsobit mnohamiliardové škody a nenese za to žádnou odpovědnost ...

0/0
24.12.2010 15:14

JiriNovak

Megachlív ČR

Prvně lidem seberou pole.Pak tam postaví,domy na bydlení,školy,školky a jesle,zdravotní střediska.Doprostřed toho přivedou šestipruhou dálnici.A ještě se diví,že to někomu vadí.

0/0
6.12.2010 23:01

pavel-m

Re: Megachlív ČR

Ta šestiproudá silnice tam je od začátku sídliště, a o tunelu tam snili už i komunisté (kdyby na ně měly peníze). Takže kdo se tam stěhoval věděl do čeho.

To je stejné jako R43. Trasa dálnice je starší než okolní paneláky, stále se s ní počítalo a lidé v okolí se proti ní bouří. Proč se tam teda tenkrát stěhovali?

0/0
27.12.2010 16:41

Holes

Lokýt

pročetl jsem si vaše příspěvky - vy blábolíte přesně ve stylu těch vymaštěných ekoteroristů. jen tak mimochodem - čímpak doma svítíte a čím jezdíte? není to jaksi proti vašim nesmyslným demagogiím?

0/0
6.12.2010 22:59

Lokýt

Re: Lokýt

Co má svícení společného s dopravou?!

Osobně na krátké vzdálenosti chodím po svých, na delší jezdím hromadkou, jednou za čtvrt roku někam (kam to jinak nejde) autem; ale ani o tom si nemyslím, že to má co dělat s diskutovanou věcí.

0/0
7.12.2010 0:24

Holes

Re: Lokýt

nic, však jsem taky napsal mimochodem, jen jsem chtěl slyšet další, zajisté fundované, názory na životní problematiku a zdoje znečišťování ovzduší

0/0
7.12.2010 16:29

Lokýt

Re: Lokýt

No já bych taky radši četl nějaká konkrétní tvrzení.

0/0
7.12.2010 21:34

cenzoramiluji2

mám nápad,

rušíli pana Štěpaníka, zruší problém ............................................................. a stavět se bude dál, co ještě vymejšlet ;-O;-O;-O

0/0
6.12.2010 17:17

Grab

Vazeni ekosaboteri

Ja jsem vyrustal a nyni opet bydlim primo nad stavbou tunelu a krizovatky v Zabinach (ul.Zahrebska). Tedy jako jednoho z mala z Vas se me tato stavba osobne dozyka. Musim napsat,ze ac nejsem v teto stavbe financne ci jinak zainteresovan,nesmirne si preji,aby byla dokoncena tak a tehdy,jak je naplanovano. Tedy,vazeni ekoteroriste,proc se nezeptate na hluk mne,co nad stavbou i silnici bydli,co jezdi do prace nekdyMHF nekdy autem?????Jsem rozhodne pro dostaveni a hluk se da prezit i ted

0/0
6.12.2010 16:29

tomas_tod

Re: Vazeni ekosaboteri

Já si myslím, že ten problém je skutečně minimální - stěžuje si opět pár lidí na rozdíl od tisíců, kterým tato (a jiné dopravní stavby) poté pomůžou. Ale doba je taková, stačí jeden dva škodiči a vše se prodražuje a prodlužuje (viz R52 na Vídeň - Rakušáci mají hotovo a nám se akorát smějí).

Stejně tak jako že pro aktivisty je tato stavba prostě ZLO a oni musí proti ZLU přece bojovat. Že ta stavba v konečném důsledku pomůže i jim (např. MHD se zrychlí) to už nevidí (nebo spíš nechtějí vidět).

0/0
6.12.2010 16:36

Lokýt

Re: Vazeni ekosaboteri

Prosím Vás, co je v tom Rakousku hotové?! Dálnice tam končí uprostřed polí u vesnice Schrick, 35 kiláků od české hranice u Mikulova (mimochodem, to je 65 kiláků od dnešního konce tolik protěžované mikulovské dálnice, ale jen 40 kiláků od už hotové dálnice u Břeclavi).

0/0
6.12.2010 16:56

Holes

Re: Vazeni ekosaboteri

jestli končí 35 km od hranice tak je to prakticky 35 km od rychlostní komunikace - jen dement by jel z Brna do Vídně okolo Břeclavi:-P no a jinak - rozestavěné dálnice končí většinou, jak překvapivé, že?, v polích...

0/0
6.12.2010 22:54

Lokýt

Re: Vazeni ekosaboteri

Však ano, přesně to říkám - je rozestavěná, hotová rozhodně ne.

0/0
7.12.2010 0:25

Lokýt

Re: Vazeni ekosaboteri

A jinak - nevím, čemu říkáte "rychlostní silnice", ale celých těch 65 kilometrů od toho Schircku až k Pohořelicím je dvojproudovka; po 35 kilákách se mění stát, ne silnice.

A rozdíl mezi přes Mikulov a přes Břeclav je asi 10 kiláků (neboli 6-8 minut času).

0/0
7.12.2010 0:53

Holes

Re: Vazeni ekosaboteri

s lidmi jako vy je diskutování ztrátou času, kdyby to v Rakousku nebylo hotové, tak se doteď motáme z hranic hodinu do Vídně po okresce -  už jsem po té dálnici několikrát jel, takže nežvaňte nesmysly. a z Pohořelic na hranice se jede prakticky stejně rychle jako z Brna do Pohořelic, takže na Břeclav se může každý vykašlat,........ teda každý ne , zapomněl jsem na Andera

0/0
7.12.2010 16:40

Lokýt

Re: Vazeni ekosaboteri

Tak v tom případě ovšem vzniká otázka, proč by se tam jako mělo něco stavět, když už tak, jak to je, "se tam jede prakticky stejně rychle" jako po dálnici... :D

Omlouvám se, to opravdu nebyl diskuzní příspěvek. Teď vážně: To jako chcete tvrdit, že od hranice těch 35 kilometrů na jih ke Schricku už teď, v tuhle chvíli, vede čtyřproudá dálnice?!

0/0
7.12.2010 21:30

Holes

Re: Vazeni ekosaboteri

ne, ale od Schricku do Vídně ano, takže netvrďte, že tam není nic hotového.......bože, jak s žákem druhé třídy ZŠ (ovšem toto by i dcera pochopila)..jinak jestli se postaví čtyřproudka nebo ne, je mně úplně šumák - právě proto, že se tam jede stejně rychle, myslím ale, že mikulovští jsou jiného názoru 

0/0
8.12.2010 16:04

Lokýt

Re: Vazeni ekosaboteri

Tak to se omlouvám, jestli "hotový" znamenalo "postavený ze 45%", tak to potom ano.

Jinak ale názor, že už tam není potřeba nic stavět, oceňuju - prosím, říkejte ho co nejčastěji.

0/0
8.12.2010 21:13

realista1234567

Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit...

Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat. :-):-):-)[>-]

0/0
6.12.2010 11:57

realista1234567

Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel...

Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel...

0/0
6.12.2010 11:51

Stojan_Jakotyc

Komu to uniklo, město není samota u lesa...

"Notář mi vyprávěl, že dědeček byl vyhlášený samotář. Lidem se

vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil stát se hostinským.

Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si

najal hostinec na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili. A tak si postavil

tohleto...."

0/0
6.12.2010 11:30

mo-ko

hloupě tady nadáváte

Já je chápu (obyvatele, co posílají stížnosti), ono totiž se už od začátku ví, že stavba nesplňuje hlukové limity a připomínkuje se to už minimálně od r. 2006. To, že soud rozhodl teprve tedˇnení chybou obyvatelů podávajích stížnosti a za případné zržení stavby tedy nemohou oni, ale brněnský hygienik, který stavbu posvětil-bytˇ neoprávněně. Aby nebyla mýlka-lidi nejsou proti DOSTAVBĚ tunelů, ale proti překročení limitů hluku a prašnosti, která nastane po zprovoznění. Přitom u tak velkého projektu se jedná z hlediska investic o "maličkost", která měla být samozřemostí.

0/0
6.12.2010 10:13

Stojan_Jakotyc

Re: hloupě tady nadáváte

Já jen trvrdím, že tam ta silnice byla i před tunely, normálně tam byla velká křižovatka, která byla navíc z hlediska provozu "neergonomická" a nová křižovatka bude rozhodně plynulejší. Ta silnice tam prostě byla už před tím, a s ní spojená hluková zátěž. Navíc nyní většina aut vjede do tunelu, čímž se vlastně odhluční, kdežto dřív jela směr Řečkovice nebo centrum, nebo na ulici Dobrovského akže hluk zůstal na povrchu....Ale to by lidi museli přemýšlet... 

0/0
6.12.2010 10:26

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

No on se hluk měří před stavbou a pak se vypracuje studie, jaké to bude po stavbě- u řady míst si lidé samozřejmě polepší, ale v oblastech nájezdu a výjezdu z tunelu to má být horší. Tak to psali v tisku, konkrétní údaje z hlukové studie nemám a budu ráda, jestli je někdo vypátrá.

0/0
6.12.2010 10:33

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Vážený/a "mo-ko": Prosím konkrétní čísla a údaje. Žádám pouze o odpověď na danou otázku. Ostatní, viz níže je ze strany aktivistů, pro mě již velice čitelná cynická argumentace a snůška demagogických proklamací s velice čitelným společným rukopisem, dikcí a argumentací. Prostě jen odpověď na konkrétně položenou otázku. Děkuji.

0/0
6.12.2010 10:41

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Vážení aktivisté, mohli by jste být přesnější a uvést konkrétní čísla? Prozatím jsem se na žádné z podobných diskuzí nedozvěděl konkrétní čísla, alespoň řádech měřených jednotek hluku, ale pouze jen "vatu" okolo.  O kolik že se to zvedne hladina hluku oproti původnímu stavu?  O jaká konrétní fakta se opírají vaše argumenty? A o jaké sofistikované metody byly užity při studii, kterou zde obhajujete? A na základě kterých tedy argumentů rozhodoval soud a jak zohlednil situaci ostatních lokalit způsobené přerušením, nedokončením uvedené stavby?

0/0
6.12.2010 10:45

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

Jestli víte něco, co nebylo v tisku, sem s tím. Nebo jste byl u soudu?Jak víte, že nemají pravdu?

0/0
6.12.2010 10:46

J.Bill

Re: hloupě tady nadáváte

Pravda, ale teď se víc než dvakrát navýší provoz. To že existují tunely, dá těm silnicím smysl.

0/0
6.12.2010 11:01

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

no právě, stanou se oficiálně tzv. městkým okruhemR^

0/0
6.12.2010 11:15

Stojan_Jakotyc

Re: hloupě tady nadáváte

A předtím to městský okruh nebyl? Samozřejmě, že byl. Asi tak.

0/0
6.12.2010 11:22

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

oficiálně ne

0/0
6.12.2010 11:27

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Vy mně rozpláčete smíchem: "oficiálně ne".RvRvRvRvRv Bez komentáře

0/0
6.12.2010 11:31

Stojan_Jakotyc

Re: hloupě tady nadáváte

Ste mě rozesmála. Samozřejmě, že byl, dokonce označen dopr. značením. Od Pisárek počtyřproudovce nahoru, pak doleva kolem VUT na Hradeckou....

0/0
6.12.2010 11:36

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Vážení, mohli by jste být přesnější a uvést konkrétní čísla? O kolik že se to zvedne hladina hluku oproti původnímu stavu?  O jaká konrétní fakta se opírají vaše argumenty? A o jaké sofistikované metody byly užity při studii, kterou zde obhajujete? A na základě kterých tedy argumentů rozhodoval soud a jak zohlednil situaci ostatních lokalit způsobené přerušením, nedokončením uvedené stavby?

0/0
6.12.2010 10:29

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Žádám pouze o odpověď na danou otázku. Ostatní, viz níže je ze strany aktivistů, pro mě již velice čitelná cynická argumentace a snůška demagogických proklamací s velice čitelným společným rukopisem, dikcí a argumentací. Prostě jen odpověď na konkrétně položenou otázku. Děkuji.

0/0
6.12.2010 10:37

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

Moc vám nerozumím (cynická argumentace, demagogické proklamace)-jako že kecají ? :-)

Tak  třeba soud měl určitě veškeré podklady a podle toho jak rozhodl se můžeme domnívat, že částečně byla jejich žaloba oprávněná?Jak se má běžný člověk dostat ke všem číslům a faktům?

0/0
6.12.2010 10:42

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Vážení aktivisté, mohli by jste být přesnější a uvést konkrétní čísla? Prozatím jsem se na žádné z podobných diskuzí nedozvěděl konkrétní čísla, alespoň řádech měřených jednotek hluku, ale pouze jen "vatu" okolo.  O kolik že se to zvedne hladina hluku oproti původnímu stavu?

0/0
6.12.2010 10:50

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

Jste už únavný těmi řečmi...jasně jsem řekla, že nejsem aktivista, tak už byste mohl psát normálně. Opakujete se. I já se budu opakovat: nejsem součástí sporu, nebyla jsem u soudu, nemám podklady, pouze běžně dostupné informace z tisku. Chápete, co říkám? Já nemusím dokazovat nic. Soud rozhodl. Vy dokazujte, že nemají pravdu, když vám tak leží v žaludku.

0/0
6.12.2010 10:56

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Vážený/a "mo-ko", uvádíte, že: „ono totiž se už od začátku ví, že stavba nesplňuje hlukové limity“. Prosím o konkrétní čísla a údaje. Když zde něco obhajujete. O kolik že se to zvedne hladina hluku oproti původnímu stavu? A na základě kterých tedy argumentů, které zde obhajujete, rozhodoval soud a jak zohlednil situaci ostatních lokalit způsobené přerušením, nedokončením uvedené stavby?

0/0
6.12.2010 11:03

J.Bill

Re: hloupě tady nadáváte

To je věc, kterou má dodávat realizátor stavby. Dále doporučuji se tam podívat, já se jim ani nedivím, pokud vám jen tak odělají před okny zeď do výšky druhého patra, přestože je i jiná varianta. To by mě taky naštvalo.

Navíc když ze silničky, která neměla dobré napojení se stane slušný uzel, tak mě nepřekvapí markantní navýšení hluku. Navíc, když před 4-mi roky to šlo zahloubit o 2 metry (stejně se to kopalo) a zakrýt z hora a nebyl by takový problém.

Nu co se da dělat ignorace na našich radnicích je drahá, ale zaplatíme to my.

0/0
6.12.2010 10:59

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Prosím? Ze silničky se stane uzel? Znáte stav křížení Královopolská, Hradecká a dál stav Žabovřeská, Písárecká, Drobného, Provazníkova ještě před stavbou MO a realizací tunelu v Pisárkách, křížení Hlinky? To byla silnička..RvRvRv

0/0
6.12.2010 11:23

J.Bill

Re: hloupě tady nadáváte

Ano, znám, deně tam jezdím, silnice bez jakýchkoliv zácp (neplatí pro stav v době stavby), naprosto plynulá. V poměru k plánované zátěži opravdu silnička. Ten nárust je plánován nekolikanásobný. Viz volně dostupná stavební dokumentace.

0/0
6.12.2010 13:02

Kazeasch

Re: hloupě tady nadáváte

" Viz volně dostupná stavební dokumentace." Kde? tuhle větu umí napsat každý (taky ji píše skoro každý), ale ještě jsem neviděl že by někdy někdo uvedl, kde je tato dokumentace volně dostupná.

0/0
15.12.2010 12:16

realista1234567

Re: hloupě tady nadáváte

Tak tedy, ještě jednou: Vážený/a "mo-ko": Prosím o konkrétní čísla a údaje. Když zde něco obhajujete. O kolik že se to zvedne hladina hluku oproti původnímu stavu? A na základě kterých tedy argumentů, které zde obhajujete, rozhodoval soud a jak zohlednil situaci ostatních lokalit způsobené přerušením, nedokončením uvedené stavby?

0/0
6.12.2010 10:58

mo-ko

Re: hloupě tady nadáváte

Tak tedy ještě jednou: pokud umíte číst a pracovat s počítačem-vygůglujte si heslo Dobrovského tunely a vyjede vám řada tiskových zpráv- kdy byla stavba zahájena, jaké připomínky a kdy byly vzneseny, kdy byl soud, co soud rozhodl....na základě těchto zpráv tu píši a vy?

0/0
6.12.2010 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.